Thunder Bay از مردم می‌خواهد که با دوچرخه‌هایشان پیاده شوند. اما زیرساخت های شهر همیشه این کار را آسان نمی کند

افرادی که امیدوارند در پاسخ به چالش رفت و آمد فعال Thunder Bay در ماه ژوئن با دوچرخه به محل کار خود بروند، ممکن است با چند چالش اضافی فراتر از تلاش فیزیکی که برای فشار دادن آن پدال ها به بالا و پایین نیاز است، روبرو شوند.

آنها ممکن است متوجه اتومبیل‌های پارک شده در مسیرهای دوچرخه‌سواری، زباله و کیسه‌های بازیافتی که برای جمع‌آوری در مسیرهای دوچرخه‌سواری رها شده‌اند، و کمبود زیرساخت دوچرخه‌سواری ایمن مانند پل پیشنهادی روی سیل‌آی Neebing McIntyre که هنوز ساخته نشده است، شوند.

سی‌بی‌سی نیوز با کن شیلدز، مدافع دوچرخه‌سواری Thunder Bay به یک سواری رفت و برخی از موانع را برای سفر ایمن از هسته شمالی مرکز شهر به هسته جنوبی مرکز شهر از طریق منطقه بین‌شهری مستند کرد.

این سفر در خیابان کورت جنوبی آغاز شد، جایی که شهر یک مسیر دوچرخه سواری بین خیابان های ویلسون و جان ساخته است.

“[It’s] شیلدز در مورد این پیست گفت: احتمالاً نزدیک به استاندارد طلایی است. این از وسایل نقلیه – وسایل نقلیه موتوری ایجاد شده است.”

اما شیلدز به سرعت برخی از موانع را در طول مسیر شناسایی کرد: کیسه‌های زباله که توسط ساکنان برای جمع‌آوری حاشیه‌ای که در آن روز برنامه‌ریزی شده بود، کنار گذاشته بودند.

شیلدز گفت: “من فکر می کنم که افراد مدیریت پسماند باید در هماهنگی با حمل و نقل فعال، چیزی در مورد آن به آنها بگویند.”

داریک اسمیت، هماهنگ کننده تحرک با شهر تاندر بی، گفت که او اخیراً در زمانی که برای یک سواری بیرون رفته بود متوجه همین مشکل شده است و آماده راه اندازی یک کمپین آموزشی برای جلوگیری از این عمل است.

او گفت: «این یکی از آن چیزهایی است که در فکر من بود که با آن برخورد کنم.

مانع بعدی که شیلدز به آن اشاره کرد فقدان زیرساخت دوچرخه سواری بود که مسیر را به مسیرهای جنوبی متصل می کرد.

انبوهی از زباله برای جمع‌آوری کنار خیابان در مسیر دوچرخه‌سواری باقی مانده است.
زباله‌هایی که برای جمع‌آوری کنار خیابان در مسیر دوچرخه‌سواری کنار گذاشته می‌شوند، مانعی برای دوچرخه‌سواران ایجاد می‌کنند. (Marc Doucette/CBC)

به گفته تی، وقتی در جاده جان استریت به پایان می رسد، مسیر دوچرخه برای چند بلوک دیگر به صورت یک شانه سنگفرش شده ادامه می یابد، اما به جاده فورت ویلیام ختم می شود.نقشه شهر از مسیرهای حمل و نقل فعال.

مسیر بعدی به سمت جنوب در خیابان وینیپگ است.

“پس الان بریم خونه؟” شیلدز با خنده پرسید، قبل از اینکه خیابان اسپوفورد را بپیچد، از یک پارکینگ عبور کند، با دوچرخه از خیابان یادبود عبور کند و از خیابان بورلی به سمت سالن اجتماعات تاندر بی برود.

او سپس از بورلی عبور کرد و به وینیپگ رفت – تقاطع نسبتاً شلوغی که توسط چراغ راهنمایی کنترل نمی شود – جایی که تصاویر دوچرخه سواری که روی شانه جاده نقاشی شده است، کاربرد مورد نظر آن را به عنوان مسیر دوچرخه نشان می دهد.

با این حال، وجود چندین ماشین پارک شده، استفاده از شانه را غیرممکن کرد.

اسمیت افرادی را که وسایل نقلیه پارک شده در مسیرهای دوچرخه سواری را می بینند تشویق کرد تا آنها را به بخش اجرای قانون شهر گزارش دهند تا بتوانند از آن مراقبت کنند.

یک کامیون آبی روی شانه جاده پارک شده است در حالی که کن شیلدز و خبرنگار CBC، هدر کیچینگ، دور آن چرخ می زنند.
شانه جاده در وینیپگ با تصویری از یک دوچرخه سوار نقاشی شده است که استفاده از آن را به عنوان مسیر دوچرخه نشان می دهد. وجود خودروها و کامیون های پارک شده اما آن را غیرقابل عبور کرد. (Marc Doucette/CBC)

در انتهای وینیپگ، شیلدز یک مسیر باریک را از روی یک پلک به جاده خاکی منتهی به پارک سگ کریک در انتهای شمالی خیابان کریک دنبال کرد.

شیلدز گفت: «آسفالت ندارد. “در فصل زمستان شخم نمی‌زند. گوگل 12 ماه از سال را برای شما ارسال می‌کند، اما اساساً برای چهار یا پنج نفر از آنها غیرقابل عبور است زیرا آنها آن را شخم نمی‌زنند.”

او سپس خیابان کریک را رکاب زد – با توجه به عدم وجود شانه‌های آسفالت‌شده برای کمک به محافظت از دوچرخه‌سواران در برابر ترافیک – و به سیل‌آی Neebing McIntyre، محل پل پیشنهادی بین خیابان‌های کریک و ویکرز رسید.

وی با اشاره به نبود گذرگاهی از رودخانه که برای عابران پیاده امن باشد، گفت: من تنه شنا را نیاوردم.

“پل راه آهن CN – آنها نمی خواهند عابران پیاده و دوچرخه سواران روی آن باشند. خیابان یادبود سازه ای برای دوچرخه ندارد. خیابان Balmoral – شما حتی نمی توانید آن را از اینجا ببینید. این بسیار بالاست. … بنابراین اساساً این نقطه کلیدی است. “

او گفت که ساخت این پل برای تسهیل ترافیک دوچرخه سواری شمال به جنوب برای رسیدگی به وضعیت اضطراری آب و هوایی جهانی مهم است.

این همچنین گامی مهم به سوی عدالت اجتماعی است زیرا همه نمی توانند ماشین سواری کنند.

شیلدز گفت: “بنابراین ساختن پل که در طرح جامع حمل و نقل فعال است، بسیار عالی خواهد بود.” [city councilors’] فکر می کند که این باید انجام شود، همانطور که امروز نشان داده شده است.”

ایجاد زیرساخت نیاز به زمان دارد

علیرغم شکاف‌های موجود در زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری که مناطق مرکزی شهر Thunder Bay را به هم متصل می‌کند، اسمیت از عملکرد شهر در حمل و نقل فعال دفاع کرد.

او با اشاره به تکمیل این پروژه گفت: «من فکر می‌کنم مهم است که بدانیم شهر Thunder Bay واقعاً این همه مدت در بازی حمل‌ونقل فعال نبوده است و ما واقعاً از شروع کار راه زیادی را پیموده‌ایم.» مسیر Balmoral از آلیاژ تا بورلی به عنوان یک دستاورد اخیر.

“چیزهایی که ما به عنوان فرصت هایی برای بهبود در اختیار داریم، ممکن است گاهی اوقات مانند یک انگشت شست دردناک ظاهر شوند، اما من فکر می کنم در روایت مهم است که به چیزهای واقعا خوبی که در جریان بوده اند نیز فکر کنیم.”

اسمیت خاطرنشان کرد که ایجاد یک به اصطلاح “مسیر اکسپرس” برای دوچرخه ها در مسیری که شیلدز طی کرده است به عنوان یک اولویت در طرح حمل و نقل فعال شهر مشخص شده است، اما در نهایت تصویب این هزینه بر عهده شورای شهر است.

آنچه ما بودجه می کنیم به تصویب شورا در طول دوره های بودجه ما بستگی دارد و ما هر سال به دنبال ایجاد زیرساخت ها هستیم.

چالش رفت و آمد فعال از 1 ژوئن آغاز می شود و برای کل ماه ژوئن ادامه دارد.

واحد بهداشت منطقه Thunder Bay از مردم دعوت می کند تا به صورت آنلاین ثبت نام کنند و هر رفت و آمدی را که شامل ترک وسیله نقلیه موتوری خود در خانه می شود – از جمله رفت و آمد با حمل و نقل عمومی – پیگیری کنند.