ظروف مسی زنجانی.

شیره درختی به نام بنه یا درختان پسته وحشی که به طور طبیعی در پاییز خارج می شود، سقز نامیده می شود. سقز علاوه بر استفاده به عنوان آدامس، خواص دارویی نیز دارد و زنجانی ها از آن برای کمک به هضم غذا، جلوگیری از پوسیدگی و شادابی نفس استفاده می کنند. می توانید سقز را به عنوان پماد روی زخم ها بمالید.

سقز از شکاف درختان پسته وحشی یکی دیگر از سوغات زنجان است. جدا از هضم غذا، از بین بردن بوی بد دهان و جلوگیری از پوسیدگی دندان، سقز می تواند به هضم غذا نیز کمک کند. علاوه بر این، می توان از آن به عنوان مرهم زخم استفاده کرد.

درخت پسته وحشی در پاییز در اثر شیره خود سقز می دهد. این ماده علاوه بر خوراکی بودن، خواص دارویی نیز دارد. سقز کاربردهای زیادی دارد، از جمله به عنوان هضم کننده غذا، برای جلوگیری از پوسیدگی دندان، از بین بردن بوی بد دهان و مرهمی برای زخم ها و زخم ها.

شیره درختی به نام سقز در پاییز از بوته ای به نام بنه یا درخت پسته وحشی بیرون می آید و در تنه آن ترک می خورد. همچنین زنجانی ها از سقز برای کمک به هضم غذا، جلوگیری از پوسیدگی دندان و رفع بوی بد دهان و همچنین به صورت آدامس استفاده می کنند. می توانید سقز را به عنوان پماد روی زخم ها بمالید.

در فصل پاییز شیره درخت بنه یا پسته وحشی با ترک خوردن بیرون می‌آید. برای خرید از سوغات زنجان کلیک کنید ‌ها برای تهیه سوغات زردچوبه می‌جویدند، مانند آدامس. همچنین جویدن سقز برای سلامت دندان ها مفید است زیرا از پوسیدگی دندان و بوی بد دهان جلوگیری می کند.