Kitchenuhmaykoosib Inninuwug اولین قانون خانواده تحت رهبری ملت را جشن می گیرد، یکی از معدود قوانین در کانادا

دانی موریس، رئیس کیچنوهمایکوسیب ایننینووگ (KI) که روی صحنه ای در اتاقی مملو از اعضای جامعه، اعضای شورای گروه و وزرای دولت ایستاده بود، این روز را یک روز احساسی برای جامعه خود خواند.

موریس روز سه شنبه گفت: «ما نحوه تربیت فرزندان خود را پس می گیریم.

اولین ملت، با تقریباً 960 نفر که در جامعه پرواز در 600 کیلومتری شمال خلیج تاندر، انترناسیونال زندگی می کنند، با تصویب قانون خود و ایجاد آژانس رفاه خانواده خود، صلاحیت رسیدگی به خدمات کودک و خانواده را پس می گیرد. به نام Kitchenuhmaykoosib Inninuwug Dibenjikewin Onnakonikewin (KIDO). در زبان محلی Anishininiimowin، KIDO به معنای قانون خانواده Kitchenuhmaykoosib Inninuwug است.

“ما به جلو حرکت خواهیم کرد، و حرکت رو به جلو به این معنی است که همه باید نقشی ایفا کنند – رئیس و شورا، خانواده ها، سازمان ها – هر یک از ما گرد هم می آییم تا جامعه خود را به سمت آینده ای روشن تر پیش ببریم. موریس در طول سخنرانی خود گفت: جامعه مرفه و فرزندان ما خانه های پایداری در حال رشد داشته باشند.

این تنها دومین کشور اول در انتاریو است – کشور دیگر Wabaseemoong Independent Nation، یک ملت اول اوجیبوی در شمال غربی کنورا است – و هفتمین کشور در سراسر کانادا است که قانون خدمات کودک و خانواده خود را با قوت کامل قانون فدرال اعمال می کند. در لایحه C-92 در مورد مقامات بومی رفاه کودکان.

یک توافقنامه هماهنگی بین KI، انتاریو و کانادا امضا شد تا انتقال رسمی اختیارات بر خدمات کودک و خانواده در اولین کشور را تعیین کند. به عنوان بخشی از مذاکرات، دولت فدرال موافقت کرده است که 93.8 میلیون دلار در طول چهار سال برای حمایت از KI در اجرای قانون خود ارائه کند. بر اساس یک خبر، دولت انتاریو همچنان در حال مذاکره با KI برای یک توافق بودجه است.

کلارا سایناواپ، یکی از بزرگان اولین ملت اوجی-کری، در Anishininiimowin گفت: “فکر نمی کردم فقط برای دیدن این روز زنده بمانم.”

را اونااکونیکوین ساموئل مک‌کی به سی‌بی‌سی نیوز گفت (قانون) به طور رسمی از اول آوریل اجرایی شد، اما کار روی آن در اولین ملت سال‌هاست که ادامه دارد. مک کی مدیر پروژه توسعه قانون خانواده KI بود.

بزرگان و رهبران جامعه در سال 2007 کار برای پیش نویس این قانون را آغاز کرده بودند، مدت ها قبل از اینکه دولت فدرال در مورد بازگرداندن صلاحیت خانواده و رفاه کودکان به جوامع بومی صحبت کند. مک کی گفت که در آن زمان، رهبران در KI قانون را نه بر اساس قوانین فدرال، بلکه بر اساس حقوق ذاتی و مسئولیت هایی که خالق برای اداره مردم خود به آنها داده بود، تدوین می کردند.

این کار زمانی که شش عضو شورای کی‌ای، از جمله مک‌کی، به شش ماه حبس محکوم شدند، پس از اینکه اجازه ندادند شرکت معدنی Platinex شروع به حفاری در زمین خود کند، علی‌رغم حکم دادگاه که به شرکت اجازه می‌داد این کار را انجام دهد.

مردی در پشت تریبون ایستاده و پرچم کشور اول را پشت سر او قرار داده است.
ساموئل مک کی، هماهنگ کننده پروژه قانون خانواده Kitchenuhmaykoosib Inninuwug، می گوید که قانون جدید بر حمایت و حفظ خانواده ها و در اولین ملت متمرکز خواهد بود. (ارسال شده توسط TAG Creative Strategy)

مک کی گفت که تلاش ها برای بازگشت به قانون در سال 2018 به طور جدی انجام شد و پس از جلسات و رایزنی های گسترده جامعه به تصویب رسید.

مک کی به سی بی سی نیوز گفت که قوانین استانی همیشه بر حمایت از کودک متمرکز بوده است، اما قانون جدید KI بر حمایت از کل خانواده تاکید دارد. بزرگان جامعه گفتند که این قانون جدید باید بر اساس محبت، گذشت و احترام باشد و باعث آسیب بیشتر به کودکان یا خانواده ها نشود.

“این چیزی است که KIDO در مورد آن است – بازسازی کشور، خانواده ها، فرزندانمان.”

مک کی اضافه کرد که آژانس تازه تاسیس در کنار خدمات کودک و خانواده Tikinagan به کار خود ادامه خواهد داد. از زمان تبدیل شدن به اولین آژانس تحت کنترل بومی که در دهه 1980 به عنوان آژانس حمایت از کودکان در استان شناخته شد، خدمات رفاهی کودکان را به 30 کشور اول در سراسر شمال انتاریو ارائه می کند.

هنگامی که پتی هدو، وزیر خدمات بومی فدرال، در مراسم امضای قرارداد در روز سه شنبه برای سخنرانی برخاست، سخنان Sainnawa را پذیرفت.

حاجدو در مورد بزرگتر گفت: “یک جمله ساده – او مدت زیادی برای این روز صبر کرده است.” این بدان معناست که او برای مدت طولانی آسیب و آسیبی را دید که خانواده‌ها در نتیجه خدمات تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه به کودکان و خانواده‌ها که مردم را از هم جدا می‌کرد، انواع حمایت‌های مورد نیاز خانواده‌ها را فراهم نمی‌کرد. حق ذاتی این جامعه برای کامل ماندن را نمی پذیریم.

وزیر گفت که ایجاد KIDO نقطه عطفی است، که KI می تواند حقوق و قوانین ذاتی خود را احیا کند و بودجه مورد نیاز برای اجرای آن قانون را دریافت کند.

پس از مراسم امضای قرارداد، KI یک جشن اجتماعی برای جشن ایجاد قانون برگزار کرد.