40 رهبر آینده شور و اشتیاق خود را به فضای فرهنگی مانیتوبا منتقل می کنند

صحنه پر رونق فرهنگی مانیتوبا توسط افرادی ایجاد شده است که نه تنها فرصت های هنری و تفریحی خود را بلکه برای ایجاد جامعه ای از خالقان ایجاد می کنند.

این گروه از نامزدهای نهایی CBC Manitoba Future 40 با کار بر روی چیزهایی که بسیاری از مردم به عنوان موارد اضافی می بینند – هنر ، موسیقی ، تاریخ فرهنگی ، تفریح ​​- به چشم انداز استان ما می افزایند ، اما مواردی هستند که باعث می شود بسیاری از زندگی ما ارزش زندگی را داشته باشد.

جیمی آیزاک یک هنرمند و متصدی گالری هنری وینیپگ است. (Jocelyn Piirainen)

جیمی آیزاک

شاید شما نام جیمی ایزاک را نشنیده باشید ، اما حتی اگر اهل هنر و گالری نباشید ، شاید فقط با یک پیاده روی در The Forks کارهای او را تحت تأثیر قرار داده باشید.

آیزاک یک متصدی گالری هنری وینیپگ است که در نمایش هایی مانند Insurgence / Resurgence و نمایشگاه مسافرتی BoarderX و هنرمندی که مجسمه را خلق کرده کار کرده است. نیمیما در The Forks with KC Adams و Val Vint.

او یکی از بنیانگذاران مجموعه Ephemerals است که دو بار نامزد دریافت جایزه معتبر هنری Sobey شد و در بسیاری از نمایشگاه ها و جشنواره های فیلم مانیتوبان و ملی به نمایش گذاشته شده است.

او همچنین یک فعال و مدافع جوانان است که زندگی حرفه ای ، زندگی هنری و علل آن به طور جدایی ناپذیری با یکدیگر عجین شده اند.

“من فکر می کنم [art] وی بیان قابل توجهی از اندیشه و دانش و تجربه است و فکر می کنم این بستری برای راه های جدید تفسیر و تجربه دنیای ما که در آن زندگی می کنیم باز می شود. “

“این همچنین یک مجرای بیان جنبه های مهم اجتماعی ، فرهنگی ، زیست محیطی ، سیاسی است که هنگام تفسیر یا تجربه آن از طریق هنر ، کمی خوش طعم تر احساس می شود.”

آیزاک چندین پروژه در حال حرکت دارد ، اما پروژه ای که وی ذکر می کند اغلب یک اثر هنری یا نمایشگاهی نیست. این یک پارک اسکیت برای Sagkeeng است ، اولین ملتی که در آن عضو است.

وی گفت: “من واقعاً به آن پروژه علاقه مند هستم ، زیرا به نظر من جوانان و نسل بعدی سرمایه گذاری ارزش توجه و مراقبت مردم است.”

اسکیت بورد اسحاق با پسرش و علاقه او را به برگزاری نمایشگاه تور ملی BoarderX که هنر معاصر توسط موج سواران ، اسکیت بوردها و اسنوبوردهای بومی را به نمایش می گذارد ، به ارمغان آورد ، که “منبع قدرت و افتخار جوانان” بود.

Niimamaa در The Forks توسط هنرمندان KC Adams ، Val Vint و Jaimie Isaac ساخته شده است. (لنارد مونکمن / CBC)

او در حال کار بر روی یک قطعه هنری عمومی دیگر به نام Forks است آتش هشتم و نهایی، و او همچنین در حال کار بر روی یک نمایشگاه جدید با موضوع حاکمیت آب و دسترسی به منابع به نام برای ترسیم آب ، با هنر از آمریکای شمالی ، استرالیا و نیوزیلند است.

البته او همچنین قصد دارد هنرهایی را به پارک اسکیت که برای Sagkeeng برنامه ریزی شده است بیاورد.

وی در ایمیل ارسال شده به عنوان مصاحبه گفت: “مسئولیتی در قبال نسل بعدی وجود دارد ؛ من می خواهم در ایجاد فضاهای غرور فرهنگی ، امید و توانمندسازی سهیم باشم.”

لوریز آکوئینو مدیر موسس انجمن ورزشهای منیتوبا است. (Lorhiz Aquino)

لوریز آکینو

Lorhiz Aquino همیشه دوست داشته است اشتیاق خود را به شغل خود تبدیل کند – و بازی جایی است که پیش می رود.

Aquino مدیر بنیانگذار انجمن Manitoba Esports و سخنران آموزشی انجمن بازی های مربیان Manitoba است ، یک گروه اختصاص داده شده به استفاده از بازی ها برای افزایش یادگیری.

“از نظر من ، احساس کار نیست و این همیشه هدف نهایی من بوده است – حضور در یک صنعت شغلی که اوقات فراغت من باشد ، این تنها چیزی است که می توانم به آن فکر کنم.”

Aquino همیشه از بازی های ویدئویی لذت برده است و esports – بازی های رقابتی – به او فرصتی داده تا این علاقه را دنبال کند.

او در صنعت رستوران کار می کند اما روح خود را به عنوان مدیر امور مالی و حمایت مالی از انجمن های منیتوبا اسپورت به ورزشها می ریزد.

او در اولین نمایشگاه Esports Expo منیتوبا در سال 2019 کمک کرد و در حال کار در مسابقات قهرمانی لیگ کانادا است که برای سال 2021 در نمایشگاه رودخانه سرخ برنامه ریزی شده است.

ورزشها برای حضور در المپیک در نظر گرفته شده اند و Aquino امیدوار است که بتواند به مانیتوبا کمک کند تا بخشی از صحنه رو به رشد باشد و به کارهای آنها توجه مثبت نشان دهد.

“من مردم را به چالش می کشم تا دیدگاه خود را در مورد اینکه یک بازیکن بازی ویدیویی چیست و یک ورزشکار در ورزش چه می تواند باشد تغییر دهند و ، حدس می زنم ، نسبت به آن بازتر باشند … همانطور که ما به عنوان یک جامعه و صنعت در مانیتوبا رشد می کنیم.”

جاناتان نیمچاک ، یکی از سازمان دهندگان قدیمی Pride Winnipeg ، با ایجاد انجمن غیر انتفاعی تاریخی Pride Canadian ، وارد نقش جدیدی شد. (foxtower.ca)

جاناتان نیمچاک

Jonathan Niemczak فعالیت و رهبری خود را در جامعه LGBTQ به مسیر جدیدی هدایت کرده است: وی در تلاش است تا تاریخچه جشن های پراید در کانادا را ثبت کند.

او که یک سازمان دهنده قدیمی با پراید وینیپگ است ، عقب نشینی کرده و فضایی را برای افراد کم برخوردار تر ایجاد کرده و با ایجاد یک انجمن غیر انتفاعی تاریخی پراید کانادا ، وارد یک نقش جدید شد.

این گروه در حال کار بر روی وب سایتی هستند که تاریخچه جنبش پراید در سراسر کانادا را به نمایش می گذارد ، که قرار است در ژوئن 2021 راه اندازی شود.

سرانجام ، آنها قصد دارند حساب های اول شخص را از کسانی که بخشی از پرایدهای اولیه در جوامع مختلف بودند ، با هدف ایجاد یک مستند ثبت کنند.

وی گفت: “ایده این بود … دور زدن و ثبت تاریخ جنبش پراید در کانادا.”

وی گفت که یک هیئت مدیره هشت نفره وجود دارد و آنها حدود 250 پراید مختلف را در کانادا می شناسند ، بنابراین قبل از اتمام آنها به داوطلبان زیادی احتیاج خواهند داشت.

Niemczak با نقش های رهبری غریبه نیست. او رئیس دبیرستان ، مدیر دانشجویی LGBT انجمن دانشجویان دانشگاه وینیپگ و شش سال رئیس پراید وینیپگ بود. وی همچنین با خدمات خون کانادا همکاری کرده است تا سیاست خود را در مورد کمک های مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند تغییر دهد و در انتخابات استانی نامزد NDP شده است.

او همیشه به سمت نقش های رهبری جلب شده است و می گوید امتیازش به عنوان یک مرد سفید باعث شده است که او بفهمد که چقدر از مهارت های خود به خوبی استفاده می کند مهم است.

وی گفت: “من به طور طبیعی می توانم چیزهایی مانند تبلیغات و مشاغل و فرصت ها را بدست آورم.”

“وقتی نوعی سرتان را گرفتید و فهمیدید که … پس می توانید بفهمید برای استفاده از این امتیاز چه کاری می توانید انجام دهید. و این هنوز چیزی است که من هنوز هم هر روز یاد می گیرم.”

Chimwemwe Undi شاعر برجسته ، فارغ التحصیل دانشکده حقوق دانشگاه مانیتوبا و سخنران ضد نژادپرستی است. (ارائه شده توسط Chimwemwe Undi)

Chimwemwe Undi

Chimwemwe Undi به عنوان شاعر ، هنرمند گفتار ، سردبیر و مربی نویسندگان جوان در مانیتوبا فعالیت خود را آغاز کرده است.

اونی در میان 32 نویسنده لیست طولانی جایزه شعر CBC 2020 بود.

او سخنرانی اصلی را در ناهار شهردار 2018 برای اهدای جوایز هنری و شورای هنری وینیپگ ارائه داد و به عنوان سخنران و هنرمند مهمان دعوت شده در کنفرانس نویسندگان صدای جوان کتابخانه عمومی تورنتو 2017 بود.

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد زبانشناسی و مدرک حقوق از دانشگاه منیتوبا است.

او اغلب به دنبال ارائه دیدگاه جوانی در مورد نژادپرستی ضد سیاه پوستان و به عنوان مشاور سازمان ها است.

هدر میسون یک معلم در Gods Lake Narrows است که مربیگری می کند ، برنامه های هنری را اجرا می کند و سفرهای فارغ التحصیلی به چرچیل را ترتیب می دهد. (هدر میسون)

هدر میسون

هدر میسون تلاش می کند تا دانش آموزان در دریاچه خدا باریک شود را در معرض هنر ، سفر و فرهنگ قرار دهد.

او به عنوان یک معلم و اخیراً به عنوان معاون مدیر در مدرسه جامعه ارتقا یافت ، مربیگری می کند ، برنامه های هنری را اجرا می کند و سفرهای فارغ التحصیلی به چرچیل را ترتیب می دهد.

میسون در حال کار بر روی نمایشگاهی برای هنرمندان محلی است که با بودجه شورای هنری مانیتوبا آثار هنری را براساس داستان های بزرگان جامعه خلق خواهند کرد.

او یک مادر و یک مادر خوانده است که اخیراً نیز مدرک فوق لیسانس گرفته است.

Reanna Merasty برنده جایزه Student Trailblazer جایزه تعالی بومی در دانشگاه منیتوبا و بورسیه تحصیلات تکمیلی شورای علوم اجتماعی و علوم انسانی کانادا شده است. (ارائه شده توسط Reanna Merasty)

Reanna Merasty

Reanna Merasty دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشکده معماری در دانشگاه منیتوبا است که یکی از بنیانگذاران انجمن دانشجویان طراحی و برنامه ریزی بومی است.

سازمانی که وی ریاست آن را بر عهده دارد ، از اصول طراحی بومی ، بازنمایی فرهنگ های بومی در طراحی ، تقویت روابط با جوامع بومی و تشویق جوانان بومی برای ادامه کار در طراحی حمایت می کند.

او برنده جایزه Student Trailblazer از جوایز تعالی بومی در دانشگاه علوم پزشکی و بورس تحصیلی فارغ التحصیلان شورای علوم اجتماعی و علوم انسانی کانادا شد.

مراستی یک دستیار تحقیق در One House Many Nations است که برای پایان دادن به بی خانمانی جوانان در اولین ملل تلاش می کند. بخشی از کمیته استقبال اعضای جامعه از وینیپگ ، که برای تغییر عدم حضور بومی در نشان های تاریخی و نام های محلی در شهر تلاش می کند. و عضوی از کمیته مشورتی معاون رئیس جمهور (بومی) در دانشگاه منیتوبا.

وی همچنین جلساتی را در زمینه معماری و طراحی برای جوانان بومی به عنوان الگوی Future Pathways 2020-21 با TakingITGlobal انجام می دهد.

ساشا آمایا در زمینه رقص ، رقص ، طراحی صدا و فضایی فعالیت می کند. کارهای او در صحنه ، گالری ها ، فیلم ها و موسیقی زنده و اپرا نشان داده شده است. (Henrik Bjørn Bertelsen)

ساشا آمایا

ساشا آمایا هنرمندی است که آثار وی در سطح ملی و بین المللی به نمایش درآمده است. وی همچنین بنیانگذار مجله بین رشته ای هنر ، طراحی و معماری MVT است.

او در رقص ، رقص ، صدا و طراحی فضایی کار می کند و کارهایش در صحنه ، گالری ها ، فیلم ها و موسیقی زنده و اپرا نشان داده شده است.

او همچنین یک داوطلب است که با UN Habitat ، م Instituteسسه جین گودال ، هنرمندان منتور برای هنر زنان (MAWA) ، گالری هنری وینیپگ ، جشنواره خوشه و تبادل رقص ریه های جوان کار کرده است.

او هم در وینیپگ و هم در اروپا زندگی می کند و کار می کند و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته معماری و مطالعات شهری از دانشگاه کمبریج است (جایی که او در مورد گای مادین ، ​​فیلمساز وینیپگ پایان نامه نوشت).

او در حال حاضر در حال انجام یک برنامه شورای هنری وینیپگ با همکاری انجمن ورزشی ویلچر مانیتوبا است ، و با تئا پترسون ، او ایجاد کرد آلز هاپ برای Nuit Blanche در سال 2019 – یک زمین بسکتبال پاپ آپ برای بازیکنان با تمام توانایی ها.

Taya Rtichsheva خالق برنامه U Multicultural U است ، پخش کننده ای که جوامع فرهنگی مانیتوبا را به نمایش می گذارد و صدا می دهد. (یاروسلاو رتیشچف)

تایا روتیشوا

Taya Rtichsheva روزنامه نگاری از قزاقستان است که از زمان مهاجرت به وینیپگ در سال 2011 ، U Multicultural را ایجاد کرده است ، یک پخش کننده که به نمایش و پخش صدای جوامع فرهنگی مانیتوبا می پردازد.

چندفرهنگی U به گروه های قومی کمک می کند تا محتوای اصلی را برای پخش از تلویزیون کابلی محلی در مانیتوبا ، آلبرتا و قبل از میلاد تولید کنند و بستری فراهم کنند که مردم بتوانند در مورد مسائل خود صحبت کنند ، موفقیت های خود را به اشتراک بگذارند ، ترانه های خود را بخوانند و فرزندان خود را آموزش دهند.

پخش کننده چند فرهنگی از RTV ، نمایش تلویزیونی روسی زبان Rtichsheva ایجاد شد که از کانال جامعه تلویزیونی Shaw پخش می شود.

Rtichsheva همچنین برنده جایزه داوطلبانه هنر و فرهنگ ویلیام نوری در سال 2020 است.

تیلور گودون در سازمان ها و رویدادهای Métis فعال است و همچنین در جامعه عمومی داوطلب است. (ارائه شده توسط تیلور گودون)

تیلور گودون

تیلور گودون یک زن جوان مفتخور متیس است که به جامعه خود در رویدادهای فرهنگی و سایر داوطلبی ها و همچنین ژیمناستیک کارکشته کمک می کند.

ویل گودون که وی را به عنوان نامزد دریافت جایزه می نویسد: “از دروس کمانچه گرفته تا ماهیگیری ، چیدن توت و وقت گذرانی با پدربزرگش در بوته ، او بزرگ شد تا به فرهنگ خود افتخار کند.”

گودون در رویدادهایی مانند روزهای کوشکپایا و غرفه متیس در جشنواره زمستانی وستمن داوطلب می شود.

وی نماینده جوانان فدراسیون جنوب غربی مانیتوبا متیس و به مدت چهار سال نماینده جوانان در مجامع سالانه MMF بود. هنگامی که یک پتو ستاره ای به معلم هدیه داد ، وی همچنین در دانش آموختگی دبیرستان براندون نماینده دانش آموزان بومی بود.

گودون با برادران بزرگ / خواهران بزرگ در براندون و بخش براندون از گشت Bear Clan داوطلب می شود و به مدت یک ماه در سازمان بین المللی پروژه های خارج از کشور در یک بیمارستان روستایی در نپال داوطلب می شود.

وی به عنوان ژیمناست در مسابقات ژیمناستیک غرب کانادا شرکت کرد.