گروه ویژه واکسن COVID-19 مانیتوبا در انتظار اتاوا است: وزیر بهداشت استان

وزیر بهداشت مانیتوبا می گوید تیمی از کارمندان عمومی منهای پزشک برتر استان برای گرفتن واکسن COVID-19 در آغوش هرچه بیشتر افراد عضو شده اند.

اما کامرون فریسن گفت که گروه ویژه استانی تحت شرایطی خارج از کنترل آنها مهار می شود.

فریسن روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: “فقط برنامه ریزی بسیار پیشرفته ای وجود دارد که ما می توانیم انجام دهیم تا زمانی که به جزئیاتی که فقط دولت فدرال می تواند ارائه دهد نیاز پیدا کنیم.”

از آنجا که قرار است اولین دسته از واکسن های COVID-19 تا اوایل سال 2021 وارد شود ، مانیتوبا اصرار دارد که گروه ویژه خود را که به بازوی مورد علاقه شلیک شده است ، قبل از آن همه کارهای ممکن را انجام دهد.

این استان گفت که گروه ویژه با شناسایی منابعی که مانیتوبا از قبل در اختیار دارد و سایر مواردی که هنوز به آن نیاز دارد ، در حال آماده سازی نیازهای هر کاندید واکسن مانند ظرفیت فریزر است.

کامرون فریسن ، وزیر بهداشت مانیتوبا گفت که این استان یک گروه ویژه مجهز به اطمینان از رواج روان واکسن COVID-19 دارد. (جان وودز / مطبوعات کانادایی)

دولت در یک ایمیل گفت که این گروه با ذینفعان اصلی صحبت می کند ، در کمیته های ملی واکسن شرکت می کند و اطمینان حاصل می کند که استان از طریق موجودی تا جذب واکسن های جدید را ردیابی می کند.

گروه ویژه همچنین در مورد گروههای دارای اولویت واکسن و همچنین تدارکات دریافت ، ذخیره و توزیع آن تصمیم گیری خواهد کرد.

فرینسن گفت: “این کار خطرات قابل توجهی را شامل می شود ، و شامل برنامه ریزی احتمالی احتمالی است.”

“اما این موارد ، ما آماده خواهیم بود. هر چند ما به دولت فدرال نیاز داریم تا بگوید چه اتفاقی می افتد.”

فرینسن در ادامه با استناد به کارگروه COVID-19 ایالات متحده ، به نام Operation Warp Speed ​​، و اشاره داشت که ممکن است تلاش کانادا عقب باشد.

فریسن گفت: “به نظر می رسد كه ما رویكرد آهسته ای برای واكسن داریم كه حداقل تا این حد از دولت فدرال بیان شده است.”

اتاوا برای خرید واکسن و توزیع آنها در استانها و مناطق توافقاتی در این زمینه انجام داده است ، اما فرینسن طی هفته گذشته گفت که مانیتوبا از نظر برنامه های واکسن ، توزیع و نگهداری اطلاعات زیادی ندارد.

وی گفت که یک تماس تلفنی روز سه شنبه با همتای فدرال خود ، پتی هاجدو ، نگرانی های او را برطرف نکرد.

نخست وزیر برایان پالیستر به یک مخاطب ملی در CBC گفت رزماری بارتون زنده روز یکشنبه که مانیتوبا برای اطمینان از انصاف در توزیع واکسن به معیارهای ملی نیاز دارد. وی افزود که انتظار می رود افراد آسیب پذیر و کارکنان مراقبت های بهداشتی در صف اول باشند.

تماشا کنید | نخست وزیر مانیتوبا می گوید انتشار واکسن باید عادلانه باشد:

برایان پالیستر نسبت به برنامه های “تکه تکه” برای دسترسی به واکسن های COVID-19 هشدار می دهد و می خواهد در تمام استان ها و مناطق استانداردی وجود داشته باشد. 1:28

این استان روز چهارشنبه در نامه ای الکترونیکی گفت که مانیتوبا برآوردی از تعداد دوزهای واکسن موجود را از دولت فدرال دریافت کرده است ، اما مشخص نکرد که این تعداد چیست.

استانهای دیگر ، از جمله ساسکاچوان و انتاریو ، مقدار مصرف تخمینی را نشان داده اند.

کارگروه مانیتوبا متشکل از کارمندان ادارات مختلف دولتی ، از جمله بهداشت ، سالمندان و زندگی فعال ، امور مالی و خدمات مرکزی است.

فرینسن تأیید کرد ، دکتر برنت روسین در این میز نخواهد بود.

فریسن گفت: “رئیس ارشد بهداشت عمومی استان ما بسیار مشغول وظایف محوله است ، بنابراین نمی توانیم او را نیز با این کار محول کنیم ،” اما ما در اینجا تخصص داریم. ما یک رویکرد کاملا دولتی را در پیش گرفته ایم. “

منتقد بهداشت NDP گفت صدای روسین نباید از میز دور باشد.

اوزوما آساگوارا گفت: “من از شنیدن اینكه دکتر روسین از نظر ظاهری واكسن پس از رسیدن به منیتوبا و نحوه تصمیم گیری برای تصمیم گیری ، حرف اول را نمی زند ، متعجب شدم.”

آنها افزودند که این استان باید کمتر به سرزنش اتاوا و بیشتر به آماده سازی بپردازد.

آساگوارا گفت: “ما می دانیم که در نهایت ما می توانیم به جای فعالانه در موقعیتی قرار بگیریم که واکنش نشان دهیم.”

آساگوارا درباره دولت گفت: “جایی كه آنها در طول این همه گیری اشتباهات زیادی كرده اند ، این فرصتی است برای درست كردن آن.”

پزشکان مانیتوبا خواهان مشورت هستند

پزشکان مانیتوبا ، که نمایندگان پزشکان استان است ، هنوز در مورد توزیع واکسن توسط مقامات استانی مشورت نشده است. رئیس جمهور دکتر کوری بیلی امیدوار است که تغییر کند.

وی گفت: “در این مرحله ، ما می خواهیم اطمینان حاصل كنیم كه پزشكان در تصمیم گیری در مورد اینكه چه كسی واكسن را دریافت می كنند درگیر باشند و همچنین اطمینان حاصل كنیم كه پزشكان در تزریق واكسن نقش دارند.”

“ما می دانیم که پزشکان اعتماد خود را به بیماران افزایش داده اند و ما فکر می کنیم افزایش اطمینان به منظور اطمینان از حداکثر جذب در جمعیت واکسن کرونا ویروس بسیار مهم خواهد بود.”

فرینسن قبلاً گفته بود كه برنامه توزیع واكسن ، بخشی از فعالیتهای سالانه واكسیناسیون آنفلوانزا ، با برخی از تمایزهای قابل توجه ، هدایت می شود.