کلیسای Winnipeg’s Springs Church که از دستورات بهداشت عمومی ، قوانین دادگاه مستثنی نیست

دادگاهی در مانیتوبا حکم داد که یک کلیسای وینیپگ از دستورات بهداشت عمومی معاف نخواهد بود و برگزاری مراسم عبادت با رانندگی مجاز نیست.

رئیس دادگستری دادگاه مانیتوبا ، گلن جویال ، درخواست کلیسای اسپرینگز را برای برگزاری مراسم در پارکینگ محل بلوار لاگیمودیر و درخواست آن برای موقت دستور بهداشت فعلی استان که اجتماعات مذهبی غیر حضوری را ممنوع می کند ، رد کرد.

جویال در جلسه دادگاه نادر شنبه دادگاه گفت: “این دستورات لزوماً حقوق را محدود می کند … به منظور جلوگیری از مرگ ، بیماری و طاقت فرسای سیستم بهداشت عمومی در مانیتوبا.”

Springs Church و دو تن از کشیشان آن به دلیل مجاز بودن خدمات ، که تحت دستور فعلی بهداشت عمومی مانیتوبا با هدف جلوگیری از گسترش COVID-19 ممنوع است ، بیش از 32000 دلار جریمه شده اند.

این دستور که قرار است در تاریخ 11 دسامبر منقضی شود ، نیاز دارد که مکانهای عبادی برای عموم بسته شود. ممنوعیت فروش کالاهای غیر ضروری در فروشگاه ها و ممنوعیت بازدیدکنندگان در خانه های شخصی از دیگر موارد سختگیرانه است.

این دستورالعمل بهداشت به رهبران مذهبی اجازه می دهد از طریق اینترنت یا “سایر وسایل از راه دور” خدمات را برگزار کنند ، اما خدمات رانندگی را مجاز نمی داند.

وکیل کلیسا ، استیو رابرتسون ، استدلال کرد که خدمات از راه دور می تواند صدمات جبران ناپذیری را به جماعت برساند ، افزود: “جامعه ستون فقرات دین است”.

پلیس به دلیل نقض دستورات بهداشت عمومی ، کلیسای اسپرینگز را بیش از 32000 دلار جریمه کرده است. (والتر برنال / CBC)

بعلاوه ، رابرتسون در مورد تعریف مونتاژ بحث و گفتگو کرد و گفت: “پوچ” است که دستورات بهداشت عمومی به مانیتوبانی ها اجازه می دهد تا در اتومبیل خود در صف های رانندگی منتظر بمانند و در پارکینگ ها پارک کنند تا مواد غذایی تهیه کنند ، اما در کلیسا شرکت نکنند.

دستورات بهداشت عمومی برای محدود کردن خرید غذا یا مواد ضروری نبوده است ، جویال گفت ، حتی اگر “ممکن است به طور ناخواسته ، گاهی اوقات ، منجر به تماس با دیگران شود.” قاضی گفت ، آنها ساخته شده اند تا از اجتماع مردم در گروههای بزرگ جلوگیری کند.

“جماعت شرکت کننده در اتومبیل اشخاصی هستند. آنها افرادی هستند که برای یک هدف مشترک شرکت کرده اند.”

هدر لئونوف ، نماینده این استان ، استدلال کرد که تصویب معافیت کلیسای اسپرینگز یک پیشینه خطرناک است.

جویال موافقت کرد و گفت که این می تواند باعث “آبشار” سازمان های مذهبی شود که بخواهند از دستور بهداشت عمومی معاف شوند.

“اگر نسبت به سایر سازمانهای مذهبی ناعادلانه باشد [Springs Church] تنها سازمان مذهبی معافیت ارائه کرد ، در حالی که سایر تشکل های مذهبی باید قوانین را رعایت کنند “.

جویال گفت: رابرتسون و کلیسا نمی توانند شواهدی از دلیل ضروری بودن خدمات رانندگی ارائه دهند. وی گفت ، اگرچه سرویس های از راه دور شاید آنچنان جامعه محور نباشند ، اما اختلافات برای معافیت کلیسا آنقدر قابل توجه نیست.

لئون فونتین ، کشیش اسپرینگز در بیانیه ویدئویی که عصر شنبه در صفحه فیس بوک کلیسا ارسال شد ، از جماعت خود خواست روز شنبه یا یکشنبه برای یک مراسم رانندگی به کلیسا نیایند.

فونتین – که شخصاً حداقل چهار بار به دلیل نقض دستورات بهداشت عمومی بیش از 5000 دلار جریمه شده است – همچنین از مردم خواست با مقامات منتخب خود تماس بگیرند تا نظرات خود را در مورد ممنوعیت خدمات رانندگی اعلام کنند.

“من می دانم که با صدای واحد جامعه ما ، صرف نظر از ایمان شما ، می توانیم به سیاستمداران منتخب خود نشان دهیم که می توانند نوآوری های خود را انجام دهند [and] اقدامات COVID-19 را در محل خود حفظ كنید ، در حالی كه به دنبال روشهایی برای تقویت ایمن روح جامعه ما و محافظت از حقوق منشور كانادا هستید ، “فونتین در این ویدئو گفت.

وی گفت این کلیسا هنوز در حال تصمیم گیری در مورد اقدامات بعدی است.

“ما استراتژی هایی داریم و در روزهای آینده با جزئیات بیشتر به شما خواهیم رسید. هنوز کار ما تمام نشده است.”

نقض منشور

جویال روز شنبه به هیچ ادعای نقض منشور حقوق و آزادی رسیدگی نکرد و گفت ، در صورت لزوم ، در تاریخ بعدی قضاوت می شود.

این چیزی است که کارا زویبل ، مدیر برنامه آزادی های اساسی با انجمن آزادی های مدنی کانادا ، از نزدیک آن را مشاهده خواهد کرد.

“پاسخ به این س ،ال ،” چگونه این محدودیت ها در حقوق و آزادی ها را توجیه می کنید؟ س aالی است که باید قبل از اجرای قانون و نظم به آن پاسخ داده می شد “.

“اینها پاسخ هایی است که دولت باید قبل از اعمال محدودیت در حقوق و آزادی های مردم آماده داشته باشد.”

زویبل گفت ، دادگاه ها “باید تصمیماتی را كه دولت ها می گیرند و شواهدی را كه آنها برای اتخاذ این تصمیمات به آنها اعتماد می كنند ، موشكافی كنند.”