کارشناسان می گویند علائم قفل شدن در حال کار است ، اما زمان بیشتری برای کاهش موارد لازم است

برای کسانی که امیدشان را از دست می دهند که دستورات دقیق بهداشت عمومی استان برای مسطح کردن منحنی COVID-19 مانیتوبا کافی است ، کارشناسان بهداشت می گویند وقت بیشتری به آن بدهید.

حدود یک هفته و نیم از زمان انتقال دولت به مانیتوبا به رنگ قرمز ، یا بحرانی ، تحت سیستم واکنش همه گیر استان ها ، بسته شدن مشاغل غیر ضروری و همچنین کافه ها و رستوران های مخصوص غذا می گذرد.

محدودیت های بیشتری حتی جمعه گذشته با اجلاس در خانه ها و دیگر فروش کالاهای غیر ضروری در فروشگاه ها مجاز نبود.

هنوز هم ، مقامات بهداشتی گزارش دادند که 546 مورد جدید COVID-19 حیرت انگیز روز دوشنبه – اولین آمار روزانه در 500 مورد برتر – و هفت مرگ دیگر است.

اما برخی از کارشناسان می گویند از زمان اجرای دستورات دقیق بهداشت عمومی ، زمان کافی برای دیدن فرورفتگی در شماره های COVID-19 مانیتوبا ، به خصوص با توجه به میزان ویروس از زمان انتشار دستورات ، هنوز زمان کافی نمی گذرد.

پس از اینکه جمعه گذشته مانیتوبا اقدامات سختگیرانه تری در مورد COVID-19 انجام داد ، ظروف آبی و تارپس مانع دسترسی مشتریان در یک وینیپگ والمارت به بخشی از سوپرمارکت ها می شود. (Ian Froese / CBC)

جیمز بلانچارد ، استاد علوم بهداشت جامعه در دانشگاه مانیتوبا گفت ، تا آن زمان ، این قبلاً به جوامع بی شمار و گروه های سنی گسترش یافته بود ، که محدود کردن آن بسیار دشوارتر می شود.

“وقتی چنین است ، وقتی اقدامات کنترل را اعمال می کنید ، برای کاهش این تعداد مورد بیشتر طول می کشد ، زیرا این یک تمرکز نیست ، اکنون می توان در بسیاری از تنظیمات مختلف انتقال را انجام داد ، ” او گفت.

“بنابراین ، هنگامی که شما انواع مختلف و سختگیرانه اقدامات کنترل را اعمال می کنید ، بلافاصله بر روی همه روشهای مختلف ویروس تأثیر نمی گذارد.”

بلانچارد گفت که او فکر می کند محدودیت ها تأثیر می گذارد ، این فقط یک مسئله زمان است.

وی گفت: “من فکر نمی کنم که این خیلی تعجب آور باشد که آنها هنوز پایین نیامده اند.”

“این بدان معنا نیست که مداخلات م workingثر نیستند یا م won’tثر نیستند. این فقط به این معنی است که انتظار می رود تعداد واقعاً پایین آمده باشد ، کمی زود است.”

شاخص های اولیه

روز دوشنبه ، دکتر برنت روسین ، رئیس بهداشت عمومی استان مانیتوبا گفت که متوسط ​​تعداد تماس با افرادی که آزمایش مثبت دارند رو به کاهش است ، این یک علامت مثبت برای موثر بودن قفل جزئی است.

داسانتیلا گلمی-کوترا ، دانشیار میکروب شناسی در دانشگاه یورک ، گفت این همان چیزی است که انتظار دارد در این مرحله ببیند ، اما نه کاهش موارد.

وی گفت: “به طور كلی انتظار می رود كه شما در هنگام اقدامات قفل گذاری ، تأثیر اقدامات پایین آمدن را نبینید ، به خصوص اگر مانند دو هفته كوتاه باشد ، كاملاً آن را نمی بینید.”

وی گفت ، گفته شد ، تأثیر قفل جزئی به توانایی افراد در کاهش ارتباط نزدیک بستگی دارد.

وی افزود: در کانادا ، مطالعات اپیدمیولوژیک نشان داده است که به نظر می رسد این شیوع توسط افراد معاشرت می کند یا در گروه هایی خارج از محل کار یا مدرسه جمع می شوند ، اما موسسات به طور کلی در کاهش هرگونه شیوع ویروس تبحر دارند.

“این بدان معناست که نهادها از نظر پیروی از دستورالعمل ها و کاهش و حفظ اقدامات کاهش دهنده ، مانند فاصله فیزیکی ، بهداشت دست و ماسک های صورت ، وظیفه خود را انجام می دهند ، اما پس از آن صحبت از نوع اجتماعات خصوصی آنها باعث سستی افراد می شود. و کنترل آن بسیار دشوارتر است “، او گفت.

وی افزود: “مردم باید از نظر پیروی از این دستورالعمل ها مسئولیت پذیری بیشتری پیدا كنند و از باری كه این همه گیری بر دوش مشاغل و زندگی ما می گذارد نیز كمتر شوند.”

اما ممکن است امیدواری در افق باشد.

سینتیا کار ، متخصص اپیدمیولوژی وینیپگ ، می گوید که برخی از معیارهای مورد COVID-19 افزایش را متوقف کرده اند ، که نشانه خوبی است. (Trevor Brine / CBC)

سینتیا کار ، اپیدمیولوژیست وینیپگ می گوید که در طی هفت روز اخیر میانگین هفت روز ابتلا به موارد جدید در هر 100000 منیتوبان در حدود 29 یا 30 در 100000 مورد بوده است.

وی گفت: “این هنوز کاهش قابل توجهی نشان نمی دهد ، اما دیگر تمایلی نشان نمی دهد.”

وی گفت که این می تواند نشانه ای از کم شدن تعداد پرونده های مانیتوبا باشد.