چگونه Whitesand First Nation با ناامنی غذایی از طریق بازار اجتماعی خود مقابله می کند

برای مردم سراسر کانادا و فراتر از آن، افزایش هزینه ها و تورم به شدت به آنها ضربه وارد کرده است.

در شمال غربی انتاریو، هزینه‌های زندگی بالاتر به این معنی است که برخی از ملل اول راه‌حل‌های خلاقانه‌ای برای یک مشکل دائمی و طولانی پیدا می‌کنند.

از اکتبر، Whitesand First Nation – که 250 کیلومتر یا حدود سه ساعت رانندگی در شمال خلیج تندر است – از اکتبر گذشته هر چهارشنبه بازار غذای محلی برگزار می کند.

اعضای انجمن در اولین ملت Ojibway می توانند به میوه ها و سبزیجات تازه، همراه با سایر اقلام مانند نان، با قیمتی مقرون به صرفه دسترسی داشته باشند – و همه آنها به جامعه خود آورده می شوند.

آنجلا نودین، هماهنگ‌کننده سلامت Whitesand First Nation، گفت که مردم آنجا در ابتدا در مورد چنین بازار غذایی پس از اینکه جامعه همسایه Ojibway در Gull Bay First Nation آن را راه‌اندازی کرد، شنیدند. وایتسند پس از آن می دانست که آنها نیز به دلایل خوبی می خواهند وارد آن شوند.

افراد بومی ساکن در کانادا ناامنی غذایی – که به عنوان عدم دسترسی منظم به غذای سالم و مغذی تعریف می شود – با نرخ های بالاتری نسبت به افراد غیر بومی تجربه می کنند.

یک نظرسنجی ملی در سال 2018 توسط مرکز حکومت اطلاعاتی ملل اول نشان داد که بیش از نیمی از خانوارهای بومی دچار ناامنی غذایی هستند. طبق تحقیقات دانشگاه تورنتو، از هر هشت خانوار کانادایی فقط یک نفر از ناامنی غذایی رنج می برد.

یک تلاش جامعه

Whitesand First Nation یکی از پنج مکان در خلیج تاندر و منطقه ای است که گروه غذایی Roots Community Food Group یا Roots to Harvest بازاری را در آن اداره می کند.

Roots Community Food Group غذا را فراهم می کند در حالی که انجمن از راننده ای حمایت می کند تا هر هفته اقلام را به آنجا بیاورد.

جذب مردم به بازار Whitesand در ابتدا کند بود، اما رشد کرد و به قدری محبوب شد که افراد زیادی را به دنبال خرید اقلام غذایی جذب کرد.

نودین گفت: “تنها زمانی که استراحت کردیم، در تعطیلات کریسمس بود، و بعد از آن به آهستگی شروع شد، زیرا آنها فکر می کردند ما قرار نیست ثابت قدم باشیم. اما اکنون… تقریباً هر هفته فروش می کنیم.”

زن و مردی یک جعبه آناناس را در پشت یک ون گذاشتند
یک ون با میوه و سبزیجات تازه برای بازار غذای جامعه Whitesand First Nation پر می شود. (Marc Doucette/CBC)

نودین گفت که آنقدر محبوب شده است که آنها به فکر خرید یک ون بزرگتر هستند تا بتوانند میوه و سبزیجات بیشتری را برای بازار ذخیره کنند و با خرید نان سازها در حال گسترش هستند تا عرضه تازه خود را تهیه کنند.

او گفت که هر هفته، جامعه اقلام مختلفی را برای امتحان کردن دریافت می کند و به اعضای جامعه اجازه می دهد تا انتخاب های غذایی خود را گسترش دهند. این همچنین یک تجربه یادگیری از طریق آشپزخانه های اجتماعی است.

وقتی نمی‌توانید به میوه‌ها و سبزیجات دسترسی داشته باشید، اگر دیابت یا مشکلات کلیوی دارید، این موارد برجسته می‌شوند زیرا نمی‌توانید غذایی که به شما کمک می‌کند سالم باشید، دریافت کنید.– ارین بیگل، مدیر اجرایی Roots to Harvest

نودین گفت: «پس اگر چیز جدیدی مثل کدو سبز داشتید، دستور تهیه می کردند. “ما به آنچه در بازار … جامعه وجود دارد نگاه می کنیم و سپس وقتی آشپزخانه عمومی را انجام می دهیم، سعی خواهیم کرد آن نوع غذا را ترکیب کنیم.”

ارین بیگل، مدیر اجرایی Roots to Harvest، گفت که سازمان او پنج بازار غذای محلی را در خلیج تاندر و منطقه اطراف آن، از جمله Whitesand First Nation، اداره می‌کند تا میوه‌ها و سبزیجات تازه را در دسترس‌تر قرار دهد، زیرا آنها نقشی اساسی در سلامت و سلامت دارند. بودن.

زمانی که نمی‌توانید به میوه‌ها و سبزیجات دسترسی داشته باشید، اگر دیابت یا مشکلات کلیوی دارید، این موارد برجسته می‌شوند زیرا نمی‌توانید غذایی که به شما کمک می‌کند تا سالم باشید. [preventive] اقدامات نیز [as] مردم بیشتر در معرض خطر بیماری های مرتبط با رژیم غذایی هستند.”

ارین بیگل، مدیر اجرایی Roots Community Food Group، برای عکس گرفتن.
ارین بیگل، مدیر اجرایی Roots Community Food Group، پنج بازار محلی را در خلیج Thunder و منطقه، از جمله در Whitesand First Nation، اداره می‌کند. (Marc Doucette/CBC)

پینیشی گوستین، یکی از بزرگان ساکن در Whitesand First Nation، گفت که خدمات خواربار فروشی محلی محصولات مورد نیاز او و خانواده اش را ارائه نمی دهد، از جمله به دلایل بهداشتی.

“ما کمتر غذای فرآوری شده را در خانه خود می خوریم، بنابراین این خدمات در جامعه ای که امروز می بینید عالی است. غذای بهتری ارائه می دهد.”

گوستین همچنین گفت که بازار اجتماعی برای سالمندان و افراد مسن، افراد دارای معلولیت، خانوارهای کم درآمد و خریداران بدون وسیله نقلیه خوب است.

او مشتاقانه منتظر چهارشنبه‌ها است، زیرا می‌داند که برای خودش محصولات تازه می‌گیرد و برای برادرش که نمی‌تواند به بازار برسد، اقلامی را می‌گیرد.

هلن کواندبنس، کارمند سلامت جامعه Whitesand First Nation، گفت که همه با هم کار می کنند تا از موفقیت بازار اطمینان حاصل کنند، از جمله کاهش زمان انتظار در صندوقدار.

اعضای جامعه از Whitesand First Nation در صف طولانی برای پرداخت هزینه اقلام خود ایستاده اند
اعضای جامعه در Whitesand First Nation برای پرداخت هزینه اقلام خود در صف ایستاده اند (Marc Doucette/CBC)

Kwandebance گفت که دوست دارد به همکارش در پرداخت پول کمک کند، زیرا می‌تواند با مردم احوالپرسی کند و با آنها درآمیخته باشد.

کواندبنس گفت که کار تیمی و مشارکت بین جامعه و Roots to Harvest چیزی است که باعث می شود بازار کار کند و افزود که بیگل برای دیدن تلاش های Whitesand به جامعه آمده است، زیرا هر بازاری روال متفاوتی دارد.

کواندبنس به یاد می آورد که چند زن در صف در مورد نوع خاصی از محصولی که از بازار خریده بود، صحبت می کردند و قیمت آن نصف یک کالای مشابه در یک فروشگاه مواد غذایی بود.

“شنیدن تفاوت خرید در Thunder Bay بسیار خوب بود، زیرا Thunder Bay نزدیکترین شهر بزرگ ما است، درست است؟ این باعث صرفه جویی در وقت آنها برای سفر به Thunder Bay می شود و یکی از خانم های دیگر می گوید که بسیار تازه تر از این است که گویی ما هستیم. قرار بود آن را در Thunder Bay یا در فروشگاه محلی خود بخریم.”