چگونه قاچاق مواد مخدر و تیراندازی در مسکن اجتماعی Thunder Bay بر افرادی که در آنجا زندگی می کنند تأثیر می گذارد

کلارنس برویر قبل از ورود به راهروی ساختمانش در خلیج تاندر، آنت، به هر دو طرف نگاه می کند، روتینی که پس از سال ها فعالیت جنایتکارانه به او القا شده است.

برویر بیش از یک دهه است که در اسپنس کورت، یک ساختمان مسکن اجتماعی در خیابان آملیا وست زندگی می کند. پس از حضور در خیابان ها، او گفت که با حمایت کسانی که در خانه پناهگاه بودند، لیست انتظار را به سرعت پیگیری کردند.

این ساختمان پس از تیراندازی اخیر در روز 2 می در کانون توجه قرار گرفته است. این حادثه باعث شد کان. کریستن الیور برای شنیدن نگرانی های عمومی که حول تشدید اسلحه ها و خشونت گروهی و قاچاق مواد مخدر بود، جلسه ای در بخش وستفورت تشکیل می دهد.

چیزی که در آن جلسه شنیده نشد، صدای کسانی بود که در دادگاه اسپنس زندگی می کردند.

برویر توضیح داد که گروه‌هایی از مردم که در آنجا زندگی نمی‌کنند، درها را شلوغ می‌کنند و وقتی مستأجرها وارد یا بیرون می‌شوند، به داخل می‌لغزند، شب‌ها تا دیروقت فریاد می‌کشند و تا صبح زود فریاد می‌کشند، و افرادی که در خانه‌اش را می‌کوبند و او را با یک فروشنده مواد مخدر اشتباه می‌گیرند.

حدود چهار یا پنج سال پیش، او گفت یک دعوا پیش آمد که منجر به شلیک گلوله به پای مستاجری شد که در آن نقشی نداشت.

تیراندازی ماه مه ساکنان را بیشتر در معرض خطر قرار داده است. مردم زمانی را در اتاق مشترک با صحبت یا تماشای تلویزیون می گذرانند و قهوه صبح خود را در باغ بیرون می نوشند. که دیگر زیاد اتفاق نمی افتد.

برویر گفت: مردم می ترسند. “این چیز غم انگیز در مورد آن است.”

جرائم محدود به مسکن اجتماعی نیست

Spence Court، که شامل 163 واحد است، متعلق به هیئت مدیریت خدمات اجتماعی منطقه تاندر بی (TBDSSAB)، مدیر سیستم خدمات مراقبت از کودکان، مسکن اجتماعی و مقرون به صرفه، و انتاریو ورکز برای منطقه تاندر خلیج است.

بیل بردیکا، مدیر ارشد اداری TBDSSAB، گفت، علیرغم تصورات نادرست در جلسه بخش Westfort، بودجه آن برای ارائه خدمات بهداشت روانی یا اعتیاد تامین نمی‌شود، اگرچه کارکنان پشتیبانی مستاجر از کسانی که درخواست می‌کنند، در محل حمایت می‌کنند.

در حالی که بردیکا نگرانی‌های ایمنی را که ساکنان مطرح می‌کنند تأیید می‌کند، او گفت که فعالیت‌های مجرمانه در سرتاسر شهر و نه فقط در مسکن اجتماعی اتفاق می‌افتد.

سه افسر پلیس با تجهیزات تاکتیکی از یک کوچه عبور می کنند.
افسران سرویس پلیس Thunder Bay در جریان تحقیقات تیراندازی در Westfort در 2 مه 2023 یک کوچه را جستجو می کنند. (الکس براکمن/سی بی سی)

“به نظر می‌رسد که هرگاه حادثه‌ای در یکی از ساختمان‌های ما یا نزدیک یکی از ساختمان‌هایمان رخ می‌دهد، علناً به عنوان یک سازمان فراخوانی می‌شویم. وقتی ساختمانی است که مثلاً مالک آن یک مالک خصوصی است، این اتفاق نمی‌افتد. بردیکا گفت.

برای برادیکا، تیراندازی در ماه مه و واکنش جامعه به آن موضوع دیگری را ایجاد کرده است: کلیشه‌های پیرامون مسکن اجتماعی و افرادی که در آن زندگی می‌کنند.

او گفت: «فکر می‌کنم ما واقعاً باید در نظر بگیریم که همه کسانی که در فقر زندگی می‌کنند مجرم نیستند، و فکر می‌کنم شاید کمی از این طرز فکر از سوی افراد خاصی وجود داشته باشد.»

محدودیت ها در واحدهای TBDSSAB جواب نمی دهد: CAO

چندین نفر از ساکنان جلسه بخش وستفورت پیشنهاد کردند که دادگاه اسپنس دوباره به عنوان مسکن مخصوص سالمندان تعیین شود.

برادیکا گفت که تقاضا برای واحدهای سالمندان مجرد در طول سال ها کاهش یافته است، به دلیل اجرای طرح بازنشستگی کانادا و سایر حمایت ها، به همین دلیل است که ساختمان های بیشتری برای افراد 18 سال و بالاتر باز شد. او گفت که حدود 20 درصد از حدود 1200 نفری که در لیست انتظار مسکن اجتماعی هستند، سالمندان هستند.

برادیکا گفت، در حالی که TBDSSAB دارای ساختمان های 55+ و 60+ است، “اکثر افراد در لیست انتظار افراد مجرد غیر ارشد هستند.”

من فکر می کنم ما واقعاً باید در نظر بگیریم که همه کسانی که در فقر زندگی می کنند مجرم نیستند.– بیل برادیکا، CAO TBDSSAB

پیشنهاد دیگری که ارائه شد ممنوعیت کامل مهمانان از دادگاه اسپنس برای جلوگیری از فعالیت مجرمانه بود – اما انجام این کار خلاف حقوق مستاجران است.

همانطور که برویر اشاره کرد، بسیاری از مردم به سادگی هر زمان که درها باز می شوند به داخل می روند. اگر بخواهد جلوی آنها را بگیرد، گفت که در خطر کتک خوردن یا آزار و اذیت قرار می گیرد.

هر زمان که او یا همسایگانش نگرانی‌هایی را به پلیس یا TBDSSAB گزارش می‌دهند، به آنها می‌گویند: “ما آن را بررسی خواهیم کرد.”

برویر گفت: «به حدی می رسد که گرگ گریه کند. “حتی گفتن چیزی چه معنایی دارد؟ چون به هر حال هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.”

مردی بیرون نشسته است.
کلارنس برویر ساکن اسپنس کورت، یک ساختمان مسکن اجتماعی در خلیج تاندر، اونت است. او می‌گوید از تیراندازی ماه گذشته، مستأجران خود را حفظ کرده‌اند و از اتاق مشترک ساختمان استفاده نمی‌کنند. (Marc Doucette/CBC)

برادیکا گفت که TBDSSAB در صورت وقوع فعالیت مجرمانه را گزارش می کند، اما “اکثر مستاجران افرادی قانونمند هستند.”

او می‌گوید: «آنها فقط سعی می‌کنند زندگی‌شان را در آرامش و بدون کلیشه‌سازی بگذرانند.

در سپتامبر 2019، دولت استانی قوانینی را تحت استراتژی نوسازی مسکن اجتماعی خود ارائه کرد. اجازه دادن به ارائه دهندگان مسکن از مستاجرانی که قبلاً به دلیل جرایم جدی مانند قاچاق مواد مخدر از مسکن اجتماعی اخراج شده اند.

برادیکا گفت که TBDSSAB اخراج مستاجرینی را که در فعالیت‌های مجرمانه دخیل هستند دنبال می‌کند، اما در هیئت مالک و مستأجر، به‌ویژه پس از توقف موقت اخراج توسط دولت استانی برای مواردی مانند اجاره بهای معوقه در طول همه‌گیری کووید-19، معوقات زیادی وجود دارد.

سپس موضوع تصاحب خانه ها وجود دارد، جایی که ساکنان توسط فروشندگان مواد مخدر یا اعضای باندی که از ترک واحد خود امتناع می کنند، دستکاری می شوند.

این چیزی است که دارسی فلوری، رئیس پلیس جدید Thunder Bay، گفت که این سرویس به طور فعال در حال بررسی است، اما برای از بین بردن کامل این گروه ها به یک استراتژی طولانی مدت نیاز است. فلوری می‌گوید: «اغلب به محض اینکه برخی از افراد را کنار می‌زنید، گروه دیگری را پیدا می‌کنید یا آن‌ها آن را با افراد دیگر تقویت می‌کنند.

در مورد زمان پاسخگویی در دادگاه اسپنس، فلوری گفت که افسران تمام تلاش خود را انجام می دهند، اما کمبود کارکنان می تواند منجر به تاخیر شود، به خصوص زمانی که تماس ها تریاژ می شوند.

خواستار امنیت بیشتر در ساختمان ها است

بیش از 1000 دوربین امنیتی در واحدهای TBDSSAB و نگهبانان امنیتی در بسیاری از ساختمان ها از جمله دادگاه اسپنس نصب شده است. بردیکا گفت که سال گذشته، یک مشاور اقدامات امنیتی TBDSSAB را بررسی کرد و توصیه هایی را ارائه کرد که هیئت مدیره همچنان به پیگیری آنها ادامه می دهد.

اینها شامل ایجاد رابطه نزدیکتر با سرویس پلیس Thunder Bay است که در مورد حضور خود در واحدهای مسکونی اجتماعی رویکردی انسانی و غیرجنایی دارد.

بردیکا گفت: «آن افسران اعتماد خود را با مستاجران ما ایجاد کرده‌اند و واقعاً به شیوه‌ای غیر جرم‌انگیزانه به این موضوع نزدیک می‌شوند تا این رابطه را با مردم توسعه دهند.»

برویر گفت که یک نگهبان به طور منظم در دادگاه اسپنس گشت می زند، اما اگر شخصی از زمانی که درها در ساعت 9 شب قفل می شوند تا ساعت 7 صبح در لابی مستقر باشد، احساس امنیت بیشتری می کند.

برویر گفت: “اگر می دانستم امنیت آنجاست، با خیال راحت یا با خیال راحت از آسانسور پیاده می شدم.” “اگر کسی از راهرو پایین می آید و من نمی دانم کیست، در را می بندم و منتظر می مانم تا از آنجا رد شود، منتظر آسانسور هستم، سپس می روم بیرون.”

“من او را نمی شناسم، در را می بندم.”