چگونه اعتصاب PSAC بر کانادایی ها تأثیر می گذارد

اتحادیه خدمات عمومی کانادا (PSAC) پس از ناکامی در دستیابی به توافق با کارفرمای خود – دولت کانادا – در سه شنبه شب، چهارشنبه اعتصاب را اعلام کرد. اکنون کانادایی ها در حال آماده شدن برای این اتفاق هستند.

اعتصاب کارکنان دولتی فدرال شامل کارکنان خدمات کانادا، امور جهانی کانادا، امور کهنه سربازان کانادا و خدمات بومی کانادا می شود. این شامل تعدادی از گروه های چانه زنی، از جمله حدود 35000 کارگر آژانس درآمد کانادا (CRA) است.

PSAC می‌گوید که بیش از 100000 کارگر در سراسر کانادا می‌توانند کار خود را ترک کنند.

با حدود 155000 کارگر غیر ضروری در اعتصاب، این امر بر همه چیز از درخواست پاسپورت گرفته تا رسیدگی به اظهارنامه مالیاتی و امور مهاجرت تأثیر خواهد گذاشت.

تماشا | نظر نخست وزیر پس از اعلام ضرب الاجل مذاکرات:

ترودو امیدوار است پیش از اعتصاب PSAC حل و فصل شود

نخست وزیر جاستین ترودو گفت: “ما بسیار امیدواریم که بتوانیم این مشکل را حل کنیم” زیرا کارگران PSAC برای اعتصاب در اواخر این هفته آماده می شوند.

تنها چند روز تا پایان مهلت مالیاتی 30 آوریل باقی مانده است، و تنها چند ماه پس از گزارش دولت مبنی بر پاکسازی معوقه‌هایی که سیستم را در طول همه‌گیری رنج می‌بردند.

چگونه این روی کانادایی ها تأثیر می گذارد

این هفته، دولت فدرال جزئیاتی را در مورد اینکه چگونه یک اعتصاب بالقوه می‌تواند بر خدمات به کانادایی‌ها تأثیر بگذارد، منتشر کرد و گفت: «ممکن است برخی از خدمات به تعویق بیفتند یا اصلاً ارائه نشوند» و «ممکن است مردم برای دسترسی به برخی از ساختمان‌های دولت کانادا که در آن خدمات ارائه می‌شود، مشکل داشته باشند. تحویل داده شده.”

در اینجا خلاصه ای از آنچه ممکن است مختل شود آمده است:

  • پردازش گذرنامه، به عنوان Employment and Social Development Canada هشدار می دهد که برنامه ها و سایر خدمات پردازش گذرنامه ممکن است تا حدی یا به طور کامل مختل شوند.
  • مراکز خدمات کانادا محدود به مشتریانی خواهد بود که به بیمه کار، بیمه اجتماعی، برنامه بازنشستگی کانادا و امنیت سالمندی نیاز دارند.
  • Global Affairs Canada می‌گوید که در صورت اعتصاب، این وزارتخانه به خدمات ضروری محدود می‌شود، اما انتظار می‌رود که تاخیر داشته باشد.
  • اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا هشدار می دهد که مردم می توانند انتظار تاخیر در درخواست ها و قرار ملاقات ها را داشته باشند.
  • آژانس درآمد کانادا هشدار می دهد که ممکن است در پردازش مالیات بر درآمد و اظهارنامه سود تاخیر وجود داشته باشد.
  • آژانس حمل و نقل کانادا در مورد تاخیر در حل و فصل اختلافات و تماس ها هشدار می دهد.

بری ایدلین، دانشیار جامعه شناسی در دانشگاه مک گیل با تخصص در مسائل کارگری گفت: «ما برای مدت طولانی شاهد اعتصابی به این اندازه در کانادا نبودیم.

تماشا | جامعه شناس توضیح می دهد که چگونه اعتصاب PSAC ممکن است پیامدهای طولانی مدت برای کانادایی ها داشته باشد:

جامعه شناس می گوید اعتصاب کارگران فدرال می تواند معیاری برای سایر کارفرمایان قرار دهد

به گفته بری ایدلین، استادیار جامعه شناسی در دانشگاه مک گیل با تخصص در مسائل کارگری، اعتصاب کارکنان دولتی فدرال درگیر می تواند بر کانادایی ها فراتر از اختلال فوری خدمات تأثیر بگذارد.

او گفت او پیش‌بینی می‌کند اگر کارمندان دولتی اعتصابی از طریق این اقدام به دست آورند، تأثیر بیشتری بر کانادایی‌ها خواهد داشت.

“اگر [PSAC] قادر به مذاکره برای افزایش دستمزد است که هزینه های زندگی را برآورده می کند … یا انعطاف پذیری در مورد چگونگی و مکان و زمان انجام کارشان، این نوع کارها می تواند اثرات بدی برای سایر کانادایی ها داشته باشد. این استانداردی را تعیین می کند که سایر کارفرمایان ممکن است احساس کنند مجبور به مطابقت با آن هستند.”