پس از پیدا شدن جسد یک زن، رئیس بزرگ خواستار تعطیلی دائمی محل دفن زباله وینیپگ برادی جاده شد.

رهبر یک گروه حمایت از اولین ملل می‌خواهد محل دفن زباله وینیپگ را ببیند که در آن بقایای دو زن بومی برای همیشه تعطیل شده است.

رئیس بزرگ کتی مریک از مجمع روسای منیتوبا در مصاحبه ای تلفنی با Canadian Press در روز چهارشنبه گفت: “من فکر می کنم با توجه به شرایط، باید چنین باشد. این یک موضوع منزوی نیست.”

“من می دانم که تعداد زیادی وجود دارد [Indigenous women] که در طول زمان گم شده‌اند، و من تقریباً مطمئن هستم که برخی از آن زنان در محل دفن زباله برادی هستند.”

روز سه‌شنبه، واحد قتل سرویس پلیس وینی‌پگ اعلام کرد که پس از اینکه کارکنان دفن زباله رود برادی در جنوب وینیپگ جسد لیندا مری بیردی 33 ساله را در روز دوشنبه پیدا کردند، تحقیقات را آغاز کردند.

پلیس نگفته است که چگونه فکر می‌کند که او چه زمانی فوت کرده است، اما روز سه‌شنبه اعلام کرد که مرگ او را مشکوک می‌داند، اگرچه هنوز قتل طبقه‌بندی نشده است.

زنی با تی شرت مشکی روی یک پتوی رنگین کمانی که روی یک مبل قهوه ای پوشیده شده است، نشسته است.
پلیس وینیپگ روز سه شنبه اعلام کرد جسد لیندا مری بیردی، 33 ساله، روز دوشنبه در محل دفن زباله جاده برادی وینیپگ پیدا شد. (ارسال شده توسط ملیسا رولت)

با تحقیقات پلیس، محل دفن زباله بسته شده است. شهر وینیپگ اعلام کرد که برنامه های اضطراری برای زباله و بازیافت در حال اجراست.

مریک گفت که شهر باید به باز کردن یک محل دفن زباله جدید نگاه کند که شامل اقداماتی برای کمک به تحقیقات پلیس در هنگام وقوع چنین شرایطی باشد.

من می دانم که امروز این اتفاق نخواهد افتاد، اما این چیزی است که آنها نیز باید به آن نگاه کنند.

این مجمع خواستار ادغام فناوری‌های جدید در محل‌های دفن زباله، از جمله غربالگری و اسکن کامیون‌ها با شماره سریال، تاریخ و زمان‌هایی است که با تخلیه بارها همزمان است. در این بیانیه آمده است که محل های دفن زباله نیز باید مسیرها و جدول زمانی را دنبال کنند.

مریک گفت: “این شرم آور است. ما باید بیرون بیاییم و به دنبال زنان خود در محل های دفن زباله بگردیم.”

مریک همچنین با احساسی در مورد کشف در محل دفن زباله در جریان مجمع روسای ویژه مجمع ملل اول در اتاوا در روز چهارشنبه صحبت کرد.

او گفت: «آزار زیادی از استان من می آید. “این درست نیست که کسی برود یکی از زنان ما را در زباله دانی بیاندازد. ما زباله نیستیم.”

“زندگی ما مهم است”

شهر وینیپگ چهارشنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد که تعطیلی دائمی محل دفن زباله رود برادی را بررسی نمی کند. گفت که این تنها محل دفن زباله در منطقه پایتخت است که متعلق به شهرداری است و اداره می شود و بزرگترین در منطقه است.

شهر گفت که وسایل نقلیه جمع آوری زباله مجهز به دستگاه های GPS هستند که امکان ردیابی بارهای خاص و محل ته نشین شدن مواد در محل دفن زباله را فراهم می کند. کارکنان همچنین آموزش دیده اند تا هرگونه مواد مشکوک را به پلیس گزارش دهند.

شهرستان شهرستان. مارکوس چمبرز گفت که کشف جسد بیردی، پس از کشف بقایای یک زن دیگر از ملت اول در همان محل دفن زباله در سال گذشته، به “کار بالادستی” شهر برای حمایت از جوامع بومی اشاره دارد.

چمبرز گفت: “آنها به محل های دفن زباله ختم می شوند. آنها در محل های دفن زباله اتفاق نمی افتد.” “ما باید بتوانیم از آنها جلوگیری کنیم یا راهی برای کاهش این اتفاقات در جایی که آنها در محل دفن زباله قرار می گیرند پیدا کنیم.”

معترضان یکشنبه به احترام زنان و دختران بومی مفقود و کشته شده، لباس‌های قرمز رنگی را در امتداد حصار محل دفن زباله برادی جاده پوشیدند.
معترضان در ژانویه گذشته به احترام زنان و دختران بومی مفقود و کشته شده، لباس‌های قرمز رنگی را در امتداد حصار محل دفن زباله برادی جاده پوشیدند. پلیس می گوید آنها معتقد نیستند که مرگ بیردی با مرگ ربکا کونتویس، که بقایای جزئی او در ژوئن گذشته در همان محل دفن زباله پیدا شد، مرتبط باشد. (تراویس گلبی/سی بی سی)

چمبرز افزود که برای زنان و دخترانی که از جوامع بومی به شهر می آیند، حمایت بیشتری لازم است، از جمله آموزش مردم در مورد چالش های زندگی در یک محیط شهری.

مریک همچنین به مجمع روسای ویژه گفت که زنان ملل اول وقتی از جوامع خود به مراکز شهری نقل مکان می کنند، حمایت لازم را دریافت نمی کنند.

او گفت که رهبران ملت اول برای مدت طولانی به دنبال حمایت دولت برای آن زنان و همچنین کسانی هستند که ناپدید شده اند و نمی توانند بیش از این صبر کنند.

مریک گفت: «ما باید – به عنوان مجمع اینجا – این جنبش را انجام دهیم و مطمئن شویم که دولت به حرف ما گوش می دهد و آنچه را که باید بگوییم می شنود.

“زندگی ما مهم است.”

“خشونت غیر وجدان”: PM

Beardy یک مادر و یکی از اعضای Lake St. Martin First Nation بود اما در زمان مرگش در وینیپگ زندگی می کرد. به مریک گفته شد که حدود یک هفته قبل از پیدا شدن بقایای مادر جوان، هیچکس از او خبری نداشت.

پلیس گفته است که آنها معتقد نیستند که پرونده او با قتل ربکا کونتویس، که بقایای جزئی او در ژوئن گذشته در محل دفن زباله رود برادی پیدا شد، یا مرگ سه زن بومی دیگر – که هر چهار نفر به ادعای پلیس توسط پلیس کشته شدند – مرتبط نیست. همان مرد

در ماه دسامبر، پلیس گفت که معتقد است بقایای مورگان هریس و مارسدس میران به محل دفن زباله پریری گرین – یک محل دفن زباله خصوصی در شمال وینیپگ – برده شده است، اما آنها پیدا نشده اند.

پلیس معتقد است کونتویس، هریس، میران و زن چهارم – که هنوز شناسایی نشده است، اما اعضای جامعه او را Mashkode Bizhiki’ikwe یا Buffalo Woman نامیده اند – توسط جرمی اسکیبیکی کشته شده اند. او به قتل درجه یک در قتل هر چهار زن متهم شده است.

روز چهارشنبه، نخست وزیر جاستین ترودو به خانواده بیردی و جامعه بزرگتر بومی تسلیت گفت. او گفت که دولت فدرال باید برای پایان دادن به اپیدمی خشونتی که زنان و دختران بومی با آن روبرو هستند، تلاش بیشتری کند.

نخست وزیر جاستین ترودو به سؤال مخالفان در دوره سؤال، سه شنبه، 21 مارس 2023 در اتاوا پاسخ می دهد.
نخست وزیر جاستین ترودو می گوید که دولت فدرال باید برای پایان دادن به اپیدمی خشونت که زنان و دختران بومی با آن مواجه هستند، اقدامات بیشتری انجام دهد. (آدریان ویلد/ مطبوعات کانادا)

ترودو گفت: اینکه اکتشافاتی از این دست همچنان اتفاق می‌افتد، دلخراش است.

او گفت: «دل من با جامعه در وینیپگ و خانواده های زنی است که … در این راه رها شد.

ما همچنان در کنار جامعه در غم و اندوه آن حضور خواهیم داشت، اما همچنین برای پایان دادن به این خشونت غیر وجدانی در آنجا خواهیم بود.»

نخست وزیر افزود که دولت لیبرال او گام های مهمی در مقابله با خشونت مبتنی بر جنسیت برداشته است، اما کارهای بیشتری نیز می تواند انجام دهد.

جگمیت سینگ، رهبر فدرال NDP گفت: این کشف نیاز به اجرای 231 فراخوان برای عدالت از سوی تحقیقات ملی در مورد زنان و دختران بومی گم شده و کشته شده را برجسته می کند.

سینگ گفت: «زنان در حال مرگ هستند، زندگی‌ها گرفته می‌شود و ما باید آن را جدی بگیریم.

تماشا | پلیس وینیپگ از کشف لیندا مری بیردی خبر داد باودی:

پلیس وینیپگ جزئیات مربوط به جسد پیدا شده در محل دفن زباله برادی را منتشر می کند

هشدار: این داستان حاوی جزئیات ناراحت کننده است. جسد لیندا مری بیردی 33 ساله از یک ملت اول در منیتوبا در محل دفن زباله وینیپگ پیدا شده است و پلیس می گوید که شرایط مرگ او را مشکوک می داند.

مارک میلر، وزیر روابط بومی و سلطنتی، از کارگران دفن زباله برادی به دلیل “هشیاری شدید” آنها در یافتن بقایای بیردی تمجید کرده است.

میلر همچنین گفت که مطالعه در مورد امکان سنجی جستجوی محل دفن زباله پریری گرین برای بقایای هریس و میران باید در هفته های آینده تکمیل شود. دولت فدرال در ماه فوریه 500000 دلار برای این مطالعه اختصاص داد.

کمیته ای به رهبری بومیان به ریاست مجمع روسای منیتوبا گفت مطمئن است که این مطالعه “این تلاش های جستجو و بازیابی را امکان پذیر می داند.”

اشک، عصبانیت و ناامیدی از مرگ لیندا بردی

مردم وینیپگ و رهبران اتاوا به این خبر که جسد یک زن دیگر از ملل اول در یک محل دفن زباله پیدا شده است واکنش نشان می دهند.