پس از نارضایتی از دلهره نوزاد، خانواده بومی منیتوبا نوزاد تازه متولد شده خود را پس می گیرند.

یک خانواده بومی پس از اینکه می گویند یک نوزاد تازه متولد شده توسط خدمات کودک و خانواده بدون اخطار دستگیر شده است، در حال برنامه ریزی برای پیگیری قانونی هستند.

خواهر بزرگتر مادر در مصاحبه ای گفت که یک تاکسی در راه بود تا مادر و نوزاد را به خانه بیاورد که روز دوشنبه یک کارگر بهزیستی به طور غیرمنتظره ای در بیمارستان وینیپگ حاضر شد.

او گفت: «این یک دستگیری نادرست و غیرقانونی بود که زمانی اتفاق افتاد که نوزاد چندین خانه داشت که می‌توانست به آن‌ها برود، در داخل خانواده.

این خانواده ویدئویی از مبادله خود با کارمند رفاه کودک را به صورت آنلاین منتشر کردند که در رسانه های اجتماعی چرخید و توجه سیاستمدارانی را که روز پنجشنبه در مجلس قانونگذاری منیتوبا به مشکلات خانواده اشاره کردند، جلب کرد.

خواهر گفت که بعدازظهر همان روز، خدمات کودک و خانواده با خانواده ملاقات کرد و بابت این دستگیری عذرخواهی کرد و علت آن را ارتباط نادرست دانست.

نوزاد تازه متولد شده پنجشنبه شب به مادرشان بازگردانده شد.

خواهرش گفت: “او خوشحال است که کودک در خانه است، اما همچنان از این که چگونه این اتفاق رخ داده است ناامید است. به سادگی می شد با برقراری ارتباط مناسب از این امر جلوگیری کرد.”

طبق قانون منیتوبا هیچ عضوی از خانواده قابل شناسایی نیست.

تماشا | خانواده سعی می کند برای جلوگیری از دلهره با مددکار بهزیستی استدلال کند:

خانواده مانیتوبا دستگیری نوزاد توسط CFS را ثبت می کند

هنگامی که یک کارگر CFS برای دستگیری نوزاد در بیمارستان وینیپگ می آید، خانواده یک نوزاد بومی اعتراض می کنند. نوزاد از آن زمان به خانواده بازگردانده شده است.

خواهر می گوید توضیح داده شده برای بردن نوزاد منطقی نیست. گفته می‌شود که مادر، که 17 سال دارد و یکی از بخش‌های CFS است، تلاشی برای ورود به برنامه‌های فرزندپروری انجام نمی‌دهد و خانواده برنامه‌ای برای مراقبت از نوزاد نداشته است، که خانواده با آن اختلاف نظر دارند.

او گفت که این کارگر روز پنجشنبه به دلیل ارتباط نادرست عذرخواهی کرد و گفت که نباید این اتفاق می افتاد.

دولت استانی فوراً به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد، اما یک سخنگوی قبلاً گفته بود که استان به دلیل نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی نمی‌تواند در مورد نظرات خاص اظهار نظر کند.

ناهانی فونتین، منتقد خانواده های NDP، گفت که خانواده ای که با این دستگیری برخورد کردند، تمام مراحل مناسب را دنبال کردند، اما سیستم رفاه کودکان همچنان نوزاد آنها را برد. او موضوع خانواده را در دوره سوال پنجشنبه مطرح کرد.

فونتین پس از آن به خبرنگاران گفت که خواهر بزرگتر ترتیبی داده است که مادر و نوزاد تازه متولد شده با او زندگی کنند. خواهر همچنین برای اطمینان از داشتن فضای کافی به مکان بزرگتری نقل مکان کرد.

زنی با ژاکت سفید در حالی که پشت دو دوربین ایستاده با رسانه ها صحبت می کند.
ناهانی فونتین، منتقد خانواده‌های NDP گفت خانواده‌ای که این دلهره نوزاد را تحمل کردند، هر کاری که قرار بود انجام دهند انجام دادند تا مطمئن شوند که نوزاد با مادرشان به خانه می‌آید. (دارین موراش/سی بی سی)

فونتین گفت: “اینجا یک خانواده بومی است که همه دور هم جمع شده اند تا یک برنامه خویشاوندی ایجاد کنند. اینجا یک مادر جوان بومی است که هر کاری را که قرار بود انجام دهد انجام داد، و در طول این روند هیچ نگرانی ای وجود نداشت که به خانواده توصیه یا ترسیم شود.” .

و با این حال، CFS همچنان بدون هیچ توضیحی ظاهر شد.

خانواده به درستی نگران و ناراحت هستند که این اتفاق افتاده است.

فونتین به خبرنگاران گفت، قبل از اتحاد مجدد، تنها راه حل ممکن این بود که نوزاد به مادرشان بازگردانده شود.

دوگالد لامونت، رهبر لیبرال ها، به دوره سوال گفت: این دلهره نشان می دهد که از هم پاشیدگی خانواده های بومی، که در مدارس مسکونی رخ داده است، به گذشته منتقل نشده است.

او گفت: «این فقط آسیب بین نسلی نیست. این آسیبی است که در حال حاضر ایجاد شده و هزاران خانواده را تحت تأثیر قرار می دهد.»

کاهش تعداد دلهره ها

راشل اسکوایرز، وزیر خانواده، گفت که نمی‌تواند در مورد پرونده خانواده صحبت کند، اما در روز پنجشنبه به اداره کل خدمات کودک و خانواده دستور داد تا بر این موضوع نظارت کند و با خانواده ارتباط برقرار کند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد نوزادانی که سالانه تحت مراقبت قرار می گیرند در سال های اخیر کاهش یافته است.

در سال 19-2018، 289 نوزاد دستگیر شدند. بر اساس آمار ارائه شده در روز پنجشنبه توسط استان، این رقم به 84 مورد در سال 2021-2022 کاهش یافت، آخرین سال مالی که در آن اعداد موجود است.

دولت می گوید تصمیم برای پایان دادن به هشدارهای تولد در سال 2020 به کاهش تعداد نوزادان تحت مراقبت کمک کرده است. هشدارهای تولد روش بحث برانگیزی بود که در آن به بیمارستان ها و آژانس های رفاه کودکان اطلاع می دادند که والدینی که به نظر می رسد در معرض خطر هستند، بچه دار می شوند.