پس از تحقیقات پلیس، محل دفن زباله جاده برادی وینیپگ بازگشایی شد

شهر وینیپگ روز دوشنبه محل دفن زباله جاده برادی را بازگشایی کرد، یک هفته پس از اینکه پس از پیدا شدن جسد یک زن در محل برای تحقیقات پلیس بسته شد.

پلیس هفته گذشته گفت که کارکنان مرکز مدیریت منابع جاده برادی شهر بعدازظهر دوشنبه گذشته بقایایی را در آنجا کشف کردند. پلیس در آن زمان گفت که آنها شرایط پیرامون مرگ او را مشکوک می دانستند، اما آن را به عنوان قتل طبقه بندی نکردند.

این زن 33 ساله به نام لیندا بیردی، یکی از اعضای Lake St. Martin First Nation و مادر چهار فرزند شناسایی شد.

ویدئوی نظارتی نشان داد که بیردی در روز پیدا شدن جسدش به داخل یک سطل زباله تجاری رفت. دنی اسمیت، رئیس سرویس پلیس وینیپگ، در یک کنفرانس خبری روز پنجشنبه گفت که او قبل از تخلیه سطل زباله توسط کامیون زباله و بردن آن به زباله دان، در حال بیرون آمدن دیده نشد.

اسمیت روز پنجشنبه گفت، کالبد شکافی بعداً تأیید کرد که او جراحاتی را متحمل شده است که مطابق با آنچه که در نتیجه گیر کردن در داخل سطل زباله در حین جابجایی آن توسط یک کامیون حاصل می شود، متحمل شده است.

اسمیت گفت که بازرسان برای پیگیری هرگونه اطلاعات دیگری که ممکن است از مردم در مورد فعالیت‌های بیردی قبل از اینکه او در داخل سطل زباله دیده شود به دست بیاید، باز هستند، اما “در حال حاضر هیچ مدرکی برای حمایت از قتل وجود ندارد.”

اسمیت روز پنجشنبه گفت: «این یک تراژدی است. “این مورد توجه و نگرانی زیادی را در سراسر کشور به خود جلب کرده است. و بازرسان و پرسنل WPS، آنها شبانه روز تلاش کرده اند تا برخی از پاسخ ها را در اینجا بیابند.”

در آخر هفته تظاهراتی در خارج از مقر پلیس برگزار شد.

معترضان خواستار تحقیقات بیشتر در مورد مرگ بیردی و همچنین جستجوی بیشتر در محل برای یافتن اجساد سایر زنان بومی مفقود شده اند.