پس از اینکه کودک شاهد حمله والدین بود، جامعه خواستار تغییر در پناهگاه تامپسون است

پس از حمله یک مرد در منطقه دوشنبه شب، مردم در تامپسون، من.، خواستار تغییر در پناهگاه شهر – و مرکز هوشیاری به زودی – هستند.

جنیفر دورو گفت که دختر شش ساله‌اش برایدی بسیار هیجان‌زده بود که با ناپدری‌اش در نزدیکی مدرسه ابتدایی برای اولین دوچرخه‌سواری خود در فصل بهار برود. این دو درست قبل از ساعت 6 بعدازظهر به سمت مدرسه اجتماعی Wapanohk رفتند که او گفت که ناپدری دخترش، Zachary Beaver، مورد حمله مردی قرار گرفت.

دورو گفت: «او با وحشت به خانه آمد.

دورو گفت که مردی که به عقیده آنها مست یا تحت تأثیر مواد مخدر بود، مدام به بیور نزدیک می شد، به او فحش می داد و سکندری می خورد. سپس او گفت که او مورد تجاوز قرار گرفته است.

مردی با حبوبات، ژاکت مشکی و شلوار جین در کنار دختر کوچکی که عینک دارد ایستاده است.
جنیفر دورو گفت دخترش بعد از اینکه دید مردی به ناپدری‌اش حمله می‌کند در حالی که آنها دوشنبه شب دوچرخه‌سواری می‌کردند، تکان خورده است. (ارسال شده توسط جنیفر دوروکس)

او گفت: “او به معنای واقعی کلمه آنجا ایستاده بود و دخترم را با دوچرخه نگاه می کرد و این پسر اساساً به سمت او دوید.”

“او وحشت زده بود. وحشت زده بود و گریه می کرد و می گفت که چقدر ترسیده است.”

دورو گفت که دو مرد با هم درگیر شدند و بیور در نهایت می خواست مرد را دور کند و دختر شش ساله و دوچرخه اش را به ماشین برگرداند.

هنگامی که آنها می خواستند دور شوند، او گفت که مرد بیور را تهدید کرد و او این حادثه را به RCMP محلی گزارش داد.

ساکنان می‌گویند که ماه‌ها خشونت‌های فزاینده‌ای در رابطه با این پناهگاه که در روبه‌روی مدرسه است، وجود داشته است، و این رویداد اخیر نشان‌دهنده آن چیزی است که بسیاری از آن می‌ترسیدند که در زمان افتتاح پناهگاه اتفاق بیفتد.

نگرانی های مکان و ایمنی

پناهگاه گسترش یافته، مرکز شفای تامپسون، در اکتبر 2022 افتتاح شد – اما بدون وجود مرکز هشیاری که مدت ها مورد انتظار بود. این پناهگاه 24 ساعته باز است و نیازی به هوشیاری کاربران ندارد.

مدرسه اجتماعی Wapanohk که تقریباً 500 دانش آموز دارد، روبروی این پناهگاه قرار دارد.

دورو گفت که این پناهگاه گروه بزرگی از افراد گذرا را به خود جذب می کند و اغلب مسائلی در خارج از ساختمان وجود دارد که به جامعه سرایت می کند.

او گفت: “افراد مست، افرادی که نه تنها مست، بلکه احتمالاً از مواد مخدر دیگر نیز به نظر می رسند، افراد مبهوت کننده،” “افراد نسبت به یکدیگر پرخاشگر هستند، فحش می دهند. نه رفتارهایی که نیاز به مشاهده کودکان در مدرسه ابتدایی دارد.”

او گفت بزرگترین نگرانی او امنیت بچه هاست.

بسیاری از افراد جامعه موافق هستند، مانند لیندسی گگنفورتر، که در تامپسون بزرگ شد. گگنفورتر گفت که او و سایر افراد جامعه در ابتدا متوجه شدند که این پناهگاه با تعدادی تضمین ایمنی ارائه خواهد شد که محقق نشد.

او گفت: “آنچه که من را نگران می کند این است که به ما قول امنیت 24 ساعته داده شده است و یک حصار حریم خصوصی در اطراف مجتمع می چرخد. خوب این اتفاق نمی افتد. هنوز در آن ورودی ها تجمع می کنند که هنوز می توانید در آنجا رانندگی کنید و مردم را در حال مهمانی ببینید.”

او گفت که دیدن اولین امدادگران در خارج از پناهگاه یک اتفاق عادی است.

او گفت: “آمبولانس ما و سالن آتش نشانی ما در حال حاضر یک کار بزرگ دارند که نیازی به حضور شش بار در روز برای رسیدگی به این نوع مسائل اجتماعی ندارند، زمانی که به آنها وعده امنیت داده شد.”

یک آمبولانس در جاده مقابل یک ساختمان بزرگ پارک کرد
آمبولانس خارج از پناهگاه در تامپسون حدود ساعت 1 بعد از ظهر 3 مه 2023 (ارسال شده)

شانا فلت گفت که حادثه روز دوشنبه او را عصبانی کرد و نشان داد که اقدامات کافی برای پاکسازی شهر و حفظ امنیت ساکنان انجام نشده است.

او گفت: “هیچ کودک شش ساله ای نباید هرگز چنین چیزی را تجربه کند.” “کسی واقعاً صدمه خواهد دید. آنها فقط با یکدیگر دعوا نمی کنند، آنها شروع به صدمه زدن به شهروندان تامپسون کرده اند و ما فقط از آن حمایت نخواهیم کرد.”

فلت گفت که این مسائل مشکلات بزرگتری را در داخل شهر نشان می دهد.

او گفت: “ما به یک مکان امن برای زندگی، کار، انجام کار خود بدون دردسر نیاز داریم و این واقعاً خراب شده و مایوس کننده است.” “این دیوانه است که چقدر این مکان تغییر کرده است.”

برای بسیاری از افراد جامعه، پناهگاه و خشونت پیرامونی در جامعه منعکس کننده مسائل بزرگتر اعتیاد در تامپسون است. کارشناسان اعتیاد در منطقه بهداشت شمالی، که تامپسون را شامل می شود، تخمین می زنند که تقریباً یک سوم جمعیت شهر با اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند.

افراد در تامپسون بر اساس قانون بازداشت افراد مست در مانیتوبا بیش از 1100 بار در سال 2022 بازداشت شدند که بیش از 25 درصد از تعداد کل بازداشت های مستی توسط RCMP در مانیتوبا را تشکیل می دهد.

نگرانی هایی که بر تجارت تأثیر می گذارد

لوئیس کورمیر، که آکادمی رقص Aurora را در یک بلوک دورتر از پناهگاه اداره می کند، گفت که معمولاً افرادی را می بیند که در بیرون از خانه دعوا می کنند و مشروب می نوشند. او گفت که این مشکل از درب پناهگاه فراتر رفته و بر مشاغلی مانند او تأثیر گذاشته است.

او گفت: «امنیت ما واقعاً تحت تأثیر قرار گرفته است. “همه به مکانی نیاز دارند تا بتوانند برای دریافت کمک مورد نیاز خود به آنجا بروند. مایه تاسف است که این مکان بسیار نزدیک به این منطقه قرار گرفته است.”

قرار است Manitoba Keewatinowi Okimakanak عملیات پناهگاه 45 تختخوابی را از انجمن سلامت روان کانادا در ماه آگوست بر عهده بگیرد، پس از تصمیمی که هفته گذشته توسط گروه مشاوره سلامت و ایمنی عمومی تامپسون گرفته شد.

وظیفه افتتاح اولین مرکز هشیاری تعیین شده در شهر خواهد بود.

“ما در واقع آنجا بودیم [Tuesday]کلوین لینکسلگ، مدیر اجرایی Manitoba Keewatinowi Okimakanak گفت، می‌دانید، به نوعی در زمین راه می‌رفتم، با برخی از شرکت‌کنندگان صحبت می‌کردم… آنها پیشنهادات واقعاً خوبی برای من امروز صبح داشتند.

“آنها به من می گفتند، “ما می خواهیم یک حصار در جلو نصب کنیم، زیرا نمی خواهیم بچه ها مجبور به دیدن ما شوند. او گفت.

Lynxleg گفت که آنها به دنبال این هستند که چگونه می توانند به نگرانی های مطرح شده توسط جامعه رسیدگی کنند.

من می دانم که مسائلی وجود دارد. من می دانم که جامعه نگران است. من می‌دانم که جامعه از مکانی که مرکز است راضی نیست و این را درک می‌کنم.»

Lynxleg گفت که او برای آنچه در آینده خواهد آمد امیدوار و هیجان زده است و گفت که آنها به نگرانی هایی که مطرح شده است رسیدگی خواهند کرد.

کورمیر گفت که بسیاری در شهر در جلسات مدنی قبل از افتتاح پناهگاه نگرانی خود را در مورد مکان ابراز کردند، اما احساس کردند که صدای آنها شنیده نشده است.

او گفت: “در آن سوی مدرسه و با خانه های مسکونی درست روبروی خیابان.” “هیچ کس نمی خواهد آن را در حیاط خلوت خود داشته باشد. ما قطعاً به خدماتی مانند این نیاز داریم. به آن نیاز است اما بهترین مکان نیست.”

کورمیر همچنین از مردم جامعه می خواهد که در جلسه بعدی شورا شرکت کنند و خواستار تغییرات شوند.

او گفت: “ما هنوز جامعه خود را دوست داریم و باید برای جامعه خود بجنگیم، اما باید با همکاری یکدیگر این کار را انجام دهیم.”