پروژه جامعه قدیمی سنت ویتال تاریخ این محله را برجسته می کند

یک مجسمه جدید و چهار پانل روایت در روز پنجشنبه به عنوان بخشی از یک پروژه اجتماعی برای جلب توجه به گذشته منحصر به فرد این منطقه در سنت ویتال قدیمی رونمایی شد.

سنت ویتال، در بخش جنوبی مرکزی وینیپگ، توسط مهاجران فرانسوی در سال 1822 تأسیس شد و انجمن ساکنان کرسنت کینگستون امیدوار است پروژه آنها تاریخچه این منطقه را به دیگران آموزش دهد.

سنت ویتال کان گفت: «این یک محله کوچک مجزا در سنت ویتال است و تلاش آنها برای جشن گرفتن تاریخ است. برایان مایز، که حدود 6000 دلار در بودجه بخش به این پروژه کمک کرد.

دو تا از پانل ها قدرت سیل سال 1950 را نشان می دهند که محله را ویران کرد و جان داوطلب لاوسون اوگ را گرفت که در حال بررسی خانه تخلیه شده در منطقه بود. خیابانی در نزدیکی این منطقه برای بزرگداشت او نام افتخاری Lawson Ogg Way داده شد.

دو پلاک با نام‌های «درخت زندگی» و «از جنگل باستانی تا پارک علم» روی یک پیاده‌رو قرار گرفته‌اند.
پانل‌های موجود در محله کینگستون کرسنت/کینگستون راو داستان‌هایی درباره جنگل درخت نارون منطقه می‌گویند که زمانی پر رونق بود. (گیلبرت روون/SRC)

پانل های دیگر داستان الم پارک را که در سال 1890 تأسیس شد و جنگل درخت نارون را که زمانی در این محله رشد می کرد، روایت می کند. یکی از ساکنان دعوت می کند تا درختان خود را بکارند و آثار هنرمند ملت اول دریاچه سنت مارتین، جکی تراورس را به نمایش می گذارد.

هدر بیدزینسکی، داوطلب انجمن ساکنان، در مصاحبه ای گفت: “درختان بودند که همه این کارها را آغاز کردند.” تا سرعت پنج شنبه. کل این منطقه توسط درختان نارون باشکوه جنگلی شده بود و البته با توسعه و سپس نارون هلندی از بین رفته است. [disease]”

آخرین درخت نارون که در انتهای جنوبی پل الم پارک ایستاده بود، در سال 2022 به دلیل این بیماری برداشته شد، اما هنرمند کوین کلی و نقاش فرد توماس آن را به یک مجسمه خرس چوبی – به نام خرس طلایی رقصنده – تبدیل کردند. پنجشنبه نیز رونمایی شد.

کلی، طراح مجسمه و داوطلبان انجمن ساکنان، گفت: “بیماری نارون هلندی تمام درختان نارون بزرگ و قدیمی محله را از بین می برد.”

دو مرد در مقابل یک مجسمه خرس چوبی ایستاده اند که یک روبان قرمز به دور آن بسته شده است.
فرد توماس، سمت چپ، و کوین کلی مجسمه خرس طلایی رقصنده را طراحی و حک کردند. (راجع عبدالسادوک/سی بی سی)

“من می خواستم قطعه ای بسازم که در مورد آن نوع ارتباط با جنگل و حیوانات در جنگل باشد.”

کلی افزود: خرس به سمت آسمانی که زمانی تاج درختان نارون در وزش باد تاب می‌خورد، اشاره می‌کرد و به عنوان اشاره به مجسمه پسر طلایی وینیپگ به رنگ طلایی درآمد.

توماس گفت: “معنای پشت سر او، کل طرح وجود دارد، او به تاج درختان اشاره می کند، جنگل اصلی که اینجا بود.”

من فکر می‌کنم پیام این است که ما باید از زمین مراقبت کنیم… پس از ما مراقبت می‌کند.»

انجمن ساکنان این پروژه را با کمک شهر و با راهنمایی الدر رابرت گرین، یک آنیشنابه از ملت اوجیبوی، و پدربزرگ داکوتا، وانبدی واکیتا، ایجاد کرد.

این به عنوان بخشی از طرح استقبال از وینیپگ در شهر ایجاد شد که هدف آن بازتاب بهتر تاریخ ملل اول، متیس و مردم اینویت است.

انجمن گفت که بیش از 50 ساکن به این پروژه کمک مالی کردند.

بیدزینسکی افزود که انجمن امیدوار است مراحل بیشتری را برای این پروژه توسعه دهد.

“امید است که وقتی مردم در تابستان در محله ما قدم می زنند، به خصوص با افزایش ترافیک، مدتی طول می کشد تا کمی بیشتر در مورد تاریخ ما به عنوان یک جامعه در اینجا بلکه تاریخ کسانی که قبل از ما سفر کرده اند یاد بگیرند. ،” او گفت.