پرونده قضایی کلاس 350 میلیون دلاری علیه City of Thunder Bay به دلیل نشت لوله آغاز شد

یک طرح دعوی اجرایی کلاس 350 میلیون دلاری ادعا می کند که خلیج شهر تندر مسئول یک سری نشت و آسیب به لوله ها و سیستم های لوله کشی است که صدها نفر از مردم شهر را تحت تأثیر قرار داده است.

این دادخواست ، كه در تورنتو ثبت شد و توسط شركت حقوقی مستقر در تورنتو Roy O’Connor LLP مطرح شد ، ادعا می كند كه افزودن هیدروكسید سدیم به منبع آب آشامیدنی در شهر باعث نشت گسترده سوراخ سوراخ شده است.

هیدروکسید سدیم برای اولین بار در سال 2018 به کل سیستم آب اضافه شد تا سعی شود مقدار سرب آب برای خانه های دارای لوله های سرب را کاهش دهد ، قبل از اینکه در اوایل سال جاری قطع شود. مقامات شهری بارها از اظهارنظر در مورد این موضوع خودداری کرده و علناً اعلام نکرده اند که آیا این ماده افزودنی مسئول نشت است.

شاکی نماینده این پرونده Patsy Stadnyk است ، که اوایل پاییز امسال یک تظاهرات در سالن اجتماعات شهر را برای افرادی که تحت تأثیر قرار گرفتند ترتیب داد.

استادنیک قبلاً به سی بی سی نیوز گفته بود که در یکی از املاک اجاره ای خود با ترکیدگی لوله برخورد کرد که نتیجه آن تعمیرات بیش از 8000 دلار بود.

استادنیک در بیانیه کتبی توزیع شده توسط این شرکت حقوقی گفت: “این یک مشکل واقعی و عامل اصلی استرس برای افرادی است که از طریق تأمین آب شهر تأمین می شوند.”

“هزاران خانه و دیگر املاک در حال حاضر خسارت دیده اند و بسیاری از مردم نگرانند که اموال آنها در آینده باشد. همانطور که ساکنان می دانند ، ما در تلاش بوده ایم که شهر را به وضعیت و خسارات وارده پاسخ دهند اما موفقیتی کسب نکردیم.”

بیانیه ادعا ادعا می کند که این شهر وظیفه قانونی در قبال ساکنان ، مشاغل و دیگر سازمان های تأمین آب دارد تا اطمینان حاصل کند که در لوله ها و سیستم های لوله کشی آنها خوردگی غیر ضروری وجود نخواهد داشت ، که توسط شهر با استفاده از این ماده افزودنی شکسته شده است.

بیانیه ادعا ادعا می کند ، به جای هیدروکسید سدیم ، گزینه هایی برای رسیدگی به سطح سرب در آب وجود داشت.

این ادعاها هنوز در دادگاه مورد آزمایش قرار نگرفته است. City of Thunder Bay به درخواست CBC برای اظهار نظر پاسخ نداد.