پدر می گوید که خانواده با درماندگی شاهد ورود پسر وینیپگ 12 ساله به تند تند آبشارهای استورجن بودند.

جست‌وجوی پسر 12 ساله‌ای که روز شنبه در پارک استانی Whiteshell در آب لیز خورد و سقوط کرد، به یک ماموریت بازیابی تبدیل شد.

اسعید حبیب، 12 ساله، دانش آموز مدرسه وینیپگ École Saint-Norbert Immersion بود. پدرش، دانیش حبیب، می‌گوید که خانواده در کمپ دریاچه نوتیمیک اقامت داشتند و صبح شنبه به سمت آبشار استورجن رفتند.

این آبشار منطقه وسیعی از تندروها بین دریاچه های نوتیمیک و نامائو است که در حدود 135 کیلومتری شرق وینیپگ در نزدیکی مرز مانیتوبا-انتاریو قرار دارد.

دانمش گفت که به پسر بزرگش می‌گفت که خیلی به آب نزدیک نشود که اوسعید از صخره‌ها لیز خورد، به داخل آب افتاد و به داخل تندروها کشیده شد.

“من نمی دانم او چگونه است [got] او در نزدیکی آبشار استورجن در روز یکشنبه به خبرنگاران گفت.

در عرض دو ثانیه، او در تند تند بود. من شنا بلد نیستم، بنابراین نتوانستم او را نجات دهم.

پدر می گوید خانواده در سفر کمپینگ شاهد غرق شدن پسر ۱۲ ساله بودند

حبیب دانمارکی می‌گوید پسرش، اوشید حبیب 12 ساله، صبح روز شنبه در آبشار استورجن به داخل آب لیز خورد. خانواده در دریاچه نوتیمیک کمپ زده بودند. دانمش می گوید که پسرش به عنوان یک مرد جوان محبوب و بسیار مفید به یاد خواهد ماند.

خانواده اش می گویند که یوسعید برای چند دقیقه در تند تند بود و مردم سعی کردند او را نجات دهند، اما نتوانستند او را به ساحل بیاورند.

آبشار استورجن از طریق یک مسیر پیاده روی دو کیلومتری و پل عابر پیاده از محل کمپ دریاچه Nutimik قابل دسترسی است. علائم هشدار دهنده در نزدیکی آب وجود دارد که مردم را از لغزنده بودن سنگ ها و جریان های شدید هشدار می دهد.

کوهنوردان در امتداد مسیر به سی‌بی‌سی نیوز درباره شرایط خطرناک آب‌ها گفتند که منجر به غرق شدن یک قایق‌ران انتاریویی شش سال پیش شد.

جسد دن یورگنسن 59 ساله در ماه می 2017 در پای آبشار استورجن پیدا شد، پس از مرگ او در امتداد دریاچه نوتیمیک.

محمد سید در آبشار استورجن نبود که برادرزاده‌اش در حوالی ساعت 11 صبح در آب افتاد، اما گفت که RCMP حوالی ساعت 1 بعد از ظهر به آنجا رسید و جستجوی خود را کمی بعد آغاز کرد.

او فکر می کند که باید یک تیم نجات در نزدیکی اردوگاه مستقر شود.

“ما این را باور داریم [RCMP are] سید در روز شنبه به خبرنگاران در آبشار استورجن گفت.

“من فکر می کنم ما باید کسی را در اینجا داشته باشیم، زیرا خانواده های زیادی وجود دارد – نه فقط ما – [that come] هر فصل.”

تابلویی نشان داده شده است که به مردم می‌گوید شنا نکنند یا در آب نزدیک شیرجه نروند.  همچنین در مورد خطرات دیگر از جمله سنگ های لغزنده، سنگ های پنهان و جریان های قوی توصیه می کند.
علائم هشدار دهنده نزدیک آب در آبشار استورجن به مردم توصیه می کند سنگ های لغزنده و جریان های قوی داشته باشند. (والتر برنال/سی بی سی)

RCMP هیچ به روز رسانی جستجویی در روز یکشنبه نداشت و برای مصاحبه در دسترس نبود، اما با کارکنان پارک منیتوبا در صحنه باقی ماند. تیم بازیابی زیر آب آنها بعدازظهر یکشنبه در حدود 100 متری ساحل در آبشار استورجن بود.

تیم واکنش اضطراری آب هاترین یا HEART نیز در صحنه آماده کمک بود. آنها گفتند RCMP از دوربین های زیر آب برای جستجوی Usaid استفاده می کند.

کریستوفر لاو، هماهنگ‌کننده مدیریت ایمنی و هوشمند آب در انجمن نجات جان منیتوبا، می‌گوید که غرق‌شدگی‌ها به‌طور بی‌توجهی بر همه گروه‌های سنی استان تأثیر می‌گذارد.

او به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «حتی اگر شنا بلد باشید، آب با حرکت سریع می‌تواند از چند جهت خطرناک باشد».

ممکن است از زیر مکیده شوید، ممکن است شما را به چیزی هل دهند، ممکن است آوارها به سمت شما بیایند.

یک خودروی تیم بازیابی زیر آب RCMP در کنار یک کامیون پلیس تصویر شده است.
RCMP روز یکشنبه هیچ به روز رسانی جستجویی نداشت و برای مصاحبه رسانه ای در دسترس نبود، اما با کارکنان پارک منیتوبا در صحنه باقی ماند. (والتر برنال/سی بی سی)

او می‌گوید ۷۰ درصد از غرق‌شدگان در منیتوبا بین ماه‌های می تا سپتامبر اتفاق می‌افتد، و افزود که یادگیری نحوه شنا، استفاده از سیستم دوستان هنگام رفتن به داخل آب و شنا در مکان‌های تحت نظارت، همگی راه‌های موثری برای جلوگیری از غرق شدگی هستند.

به گفته Love، والدین باید کودکان 12 ساله و کمتر را در نزدیکی آب در دسترس قرار دهند.

سید می گوید خواهرش – مادر اوسید – درد دارد.

او گفت: “این واقعا خیلی سخت است. شما حتی نمی توانید تصور کنید.” او در حال حاضر و به بعد با ما نخواهد بود. ما فقط به این امیدواریم [RCMP] چیزی پیدا کن.”

“ما نتوانستیم کاری انجام دهیم”

به گفته سید، این خانواده اهل پاکستان هستند، جایی که اوسید نیز در آنجا متولد شد. آنها در چهار سال گذشته سفرهای سالانه ای به دریاچه نوتیمیک داشته اند – سنتی که احتمالاً به پایان رسیده است.

دانیش گفت که اوسید در میان تمام خانواده اش محبوب بود. در ماه رمضان ماه گذشته، Usaid داوطلب شد تا هر شب بعد از نماز، کمک های مالی را جمع آوری کند.

او فقط یک پسر مفید و شیرین بود.

خانواده از از دست دادن او آسیب دیده است.

“این فقط یک خاطره وحشتناک است، زیرا تمام خانواده من اینجا بودند. همه او را در حال غرق شدن دیدند و ما نتوانستیم کاری برای او انجام دهیم.”