هیئت کارشناسی برای ارائه گزارش نهایی، توصیه هایی به هیئت نظارت پلیس Thunder Bay

پس از یک سال کار، هیئتی از کارشناسان پلیس که به هیئت نظارت بر سرویس پلیس مشکل‌دار Thunder Bay در شمال غربی انتاریو مشاوره می‌دهند، گزارش نهایی خود را هفته آینده منتشر خواهند کرد.

الوک موکرجی، رئیس هیئت، یافته‌های گزارش و توصیه‌هایی را در جلسه هیئت پلیس در روز پنجشنبه ارائه خواهد کرد.

هیئت خدمات پلیس Thunder Bay این 9 نفر را تشکیل داد پانل در مارس 2022 در یک دوره آشفتگی قابل توجه تعداد فزاینده ای از شکایات حقوق بشری توسط افسران فعلی و سابق و همچنین یکی از اعضای هیئت نظارت پلیس ثبت شده است.

همزمان، دو تا از سه آژانس نظارت پلیس در انتاریو به علاوه پلیس استان انتاریو تحقیقاتی را در مورد اتهامات سوء رفتار جنایی آغاز کرد علیه اعضای این نیرو، از جمله رهبری آن. یک گزارش محرمانه به تشریح نگرانی‌های جدی در مورد تحقیقات TBPS در مورد مرگ‌های ناگهانی تقریباً منحصراً بومی‌ها پرداخته است. توصیه ای برای بررسی مجدد 14 مورد مرگ صادر شد.

از آن زمان، کمیسیون پلیس غیرنظامی انتاریو (OCPC) این کار را انجام داده است یک مدیر تعیین کرد برای دومین بار در چهار سال گذشته کنترل هیئت مدیره را به دست گرفت که باعث شد سه نفر از پنج عضو هیئت مدیره در آن زمان استعفا دادند.

ماه گذشته، OCPC دوره مدیریت مالکوم مرسر را تا مارس 2024 تمدید کرد و تشخیص داد که همچنان یک وضعیت اضطراری در چارچوب نظارت هیئت پلیس بر پلیس وجود دارد.

با این حال، هیئت مدیره در حال بازسازی است. چهار پست از پنج پست را پر کرده است: شهردار کن بوشکاف، کان. شلبی چنگ، دنیس باکستر و کارن ماچادو. سخنگوی وکیل عمومی انتاریو پیشتر به سی بی سی نیوز گفت که انتظار می رود پست باقی مانده به زودی تکمیل شود.

توصیه های موقت صادر شد

هیئت کارشناسی مأموریت گسترده ای برای بررسی برنامه راهبردی هیئت نظارت، سیاست ها و برنامه های آموزشی آن، ملاقات با اعضای جامعه و دیدن چگونگی و چرایی آن داده شده است. گزارش های قبلی که نژادپرستی سیستماتیک را در داخل سرویس پلیس شناسایی می کرد موفق به اجرا نشده اند.

در ماه سپتامبر، پانل یک گزارش موقت منتشر کرد که چندین توصیه را ارائه کرد، از جمله:

  • تثبیت مواضع تضمین شده هیئت مدیره برای افراد First Nations همسایه فورت ویلیام First Nation و منطقه وسیع تر شمال غربی انتاریو.

  • اولویت دادن به یک فرد بومی یا نژادپرستانه در جستجوی یک رئیس پلیس جدید.

  • اتخاذ یک دیدگاه ضد نژادپرستانه و آگاهانه از آسیب هم نسبت به جامعه و هم در داخل برای افسران خط مقدم.

از زمانی که آن توصیه ها صادر شد، هیئت مدیره استخدام کرده است دارسی فلوری به عنوان رئیس پلیس بعدی سرویس. رئیس قبلی، اسلیوی هاوث، درست قبل از جلسات برنامه ریزی شده در مورد سوء رفتار ادعایی استعفا داد.

هیئت پلیس گفت فلوری متیس است و پدرش یکی از اعضای موسس فدراسیون مانیتوبا متیس بود.

دو نفر از اعضای هیئت مدیره جدید اعضای First Nations هستند: Machado از گروه سرخپوستی Red Rock و Baxter از Marten Falls First Nation.