نمایندگان MLA منیتوبا بیش از هر زمان دیگری در حافظه اخیر، لوایح اعضای خصوصی را تصویب می کنند

قانونگذاران منیتوبا با یکدیگر همکاری می کنند تا بیش از هر زمان دیگری لایحه اعضای خصوصی را تصویب کنند، تنها چند ماه قبل از اینکه در انتخابات استانی در مقابل یکدیگر قرار بگیرند.

احزاب سیاسی در آستانه تصویب 14 لایحه اعضای خصوصی قبل از قیام مجلس نمایندگان در روز پنجشنبه برای آخرین بار در آستانه انتخابات برنامه ریزی شده برای اکتبر هستند.

قوانین جدید شامل مرخصی از کار برای خانواده‌هایی است که مرده‌زایی یا سقط جنین را تجربه می‌کنند و ایجاد پلاک‌های ویژه برای جمع‌آوری پول برای زنان و دختران بومی ناپدید شده و کشته شده‌اند.

لایحه های اعضای خصوصی توسط نمایندگان دولت که در کابینه نیستند و اعضای احزاب مخالف ارائه می شوند. این لوایح برای تصویب نیاز به حمایت محافظه کاران مترقی حاکم دارد.

14 لایحه اعضای خصوصی که برای تصویب این جلسه قانون گذاری در نظر گرفته شده است، بالاترین رقم از حداقل سال 1992 خواهد بود. کارکنان قانونگذار گفتند که مجموع در سال های گذشته هرگز دو رقمی نشده است. یک مقام رسمی گفت: قبل از سال 1992، صورتحساب های اعضای خصوصی از نظر تعداد آنها از صورتحساب های دولتی متمایز نمی شد و بنابراین تشخیص اینکه کدام صورت حساب کدام است، دشوار است.

کلوین گورتزن، رهبر مجلس PC، گفت که تعداد بی‌سابقه‌ای از لایحه‌های اعضای خصوصی که به قانون تبدیل می‌شوند نشان می‌دهد که احزاب سیاسی واقعاً قادر به همکاری با یکدیگر هستند، علی‌رغم تضادهای گزارش‌شده بین منافع حزبی.

او گفت: «رسانه‌ها… گاهی اوقات می‌گویند: «این جنگی است و ما هرگز در مورد چیزی توافق نمی‌کنیم».

اتفاقات زیادی در پشت صحنه می افتد.

همکاری پیش از این غیرممکن است: NDP

اما ناهانی فونتین، رهبر مجلس NDP گفت که دولت فقط به دلیل نزدیک شدن به انتخابات در حال همکاری است.

من هرگز ندیده‌ام که دولت این‌قدر مایل باشد که برای مذاکره در مورد لایحه‌ای پای میز مذاکره بیاید. [as House leader] برای مدت طولانی، مثل دندان کشیدن است.”

او همچنین خاطرنشان کرد که تعدادی از لوایح دیگر ارائه شده توسط NDP در حال پیشرفت نیستند، مانند لوایحی که روز پیراهن نارنجی را به تعطیلی قانونی تبدیل می کرد.

برخی از نکات برجسته در میان لایحه‌هایی که تبدیل به قانون می‌شوند، شامل یکی از رایانه‌های شخصی است که مرخصی سوگواری را از سه روز به پنج روز افزایش می‌دهد و به کارمندی اجازه می‌دهد در صورت مرده‌زایی یا سقط جنین، تا پنج روز مرخصی بگیرد.

NDP لایحه مشابهی را ارائه کرد که به جای مرخصی بدون حقوق تا پنج روز، تا سه روز مرخصی استحقاقی ارائه می کرد. نخواهد گذشت.

زنی یک پوستر MMIWG را به افتخار عمه‌اش که فوت کرده است بالا می‌گیرد.
آریانا دوچارم پوستری را در راهپیمایی 2021 در دست گرفته است که شامل نام و عکس عمه‌اش ماویس دوچارم است که در سال 2016 در وینیپگ کشته شد. پلاک‌های ویژه جدیدی در شرف انتشار هستند که از خانواده‌های خانواده‌های MMIWG حمایت می‌کند. (والتر برنال/سی بی سی)

لوایح NDP که انتظار می رود تبدیل به قانون شوند شامل آموزش اجباری ضد نژادپرستی برای کارمندان دولت و الزام کسب و کارها به دسترسی به دستشویی برای کامیون داران و رانندگان حمل و نقل در حین کار است.

دولت همچنین لایحه NDP را برای ایجاد پلاک های ویژه به احترام زنان و دختران بومی مفقود و کشته شده تأیید می کند. عواید حاصل از فروش هر یک از این پلاک های تخصصی، حمایت خانواده ها را فراهم می کند.

پاییز گذشته، رایانه‌های شخصی به دلیل رد این لایحه پول دریافت کردند. گورتزن گفت که لازم نیست. در عوض، او از بیمه عمومی منیتوبا خواست تا یک پلاک تخصصی، مشابه مواردی که قبلاً برای گروه هایی مانند انجمن انسانی یا دلایلی مانند تحقیقات سرطان وجود دارد، ایجاد کند.

روز دوشنبه، گورتزن گفت که لایحه احتمالاً هنوز ضروری نیست، اما او متوجه شد که برای افراد درگیر اهمیت دارد.

این لایحه توسط NDP MLA Bernadette Smith ارائه شد. خواهر او، کلودت آزبورن، در سال 2008 ناپدید شد.

گورتزن به خبرنگاران گفت: “به ویژه برای این عضو مهم بود، برای جامعه ای که او نماینده آن است و برای من نیز مهم بود.”

دو طرح مجزا در دسترس خواهد بود. گورتزن گفت که انتظار دارد این بشقاب ها تا اواخر جولای در دسترس باشند.

خانه مراقبت، صورتحساب اجاره مستاجر

لایحه واحد لیبرال که انتظار می‌رود به قانون تبدیل شود، خانه‌های مراقبت شخصی را ملزم می‌کند تا شرح هر حادثه‌ای را که در آن بیماران به طور ناخواسته آسیب می‌بینند و هر گونه سوء استفاده یا بی‌توجهی رخ می‌دهد، عمومی کنند. خانه همچنین باید میزان مراقبت مستقیمی را که ساکنان دریافت می‌کنند، مشخص کند. اطلاعات در یک وب سایت دولتی یافت می شود.

صورت‌حساب‌های MLAهای محافظه‌کار محافظه‌کار شامل مواردی است که از نامزدهای شهرداری و هیئت‌مدرسه می‌خواهد فرمی را پر کنند که در صورت اعتراف به جرمی که از قانون موجود پیروی می‌کند، و لایحه‌ای که مستاجر می‌تواند به آن پایان دهد. اگر آنها قربانی خشونت خانگی شوند، قرارداد اجاره آنها زودتر از موعد مقرر است.

قوانین وزرای کابینه PC نیز در روزهای اخیر تصویب شده یا در شرف تصویب است.

دولت قرار است به جوامع ملل اول قدرت بیشتری برای اجرای قوانین و دریافت جریمه های پرداخت نشده بدهد.

لایحه ای دیگر شکایت قربانیان از افرادی که تصاویر محرمانه را بدون رضایت به اشتراک می گذارند، آسان تر می کند.