نامه سرگشاده روحانیت منیتوبا ، کلیسای Springs ، کشیش را به دلیل نقض دستورات بهداشت عمومی منفجر می کند

ده ها نفر از روحانیون مانیتوبا نامه ای سرگشاده به کلیسای Springs وینیپگ و کشیش آن را امضا کرده اند که پیام واضحی دارد: در خانه بمان ، توبه کن و جنگ با استان را متوقف کن.

این نامه که توسط اریک پارکر ، کشیش کلیسای لوتران Sherwood Park Lutheran در محله East Kildonan در وینیپگ نوشته شده است ، در محکومیت کلیسای Springs و کشیش آن لئون فونتین ، که ادعا می کند “عمدا تخلف کرده است” سخنی نمی گوید [public health] محدودیتهایی به نام آزادی مذهبی. “

در این مقاله آمده است: “ما دریافتیم كه اقدامات شما خطرات COVID-19 را در جامعه ما نادیده می گیرد و این فقط برای ایجاد آسیب بالقوه برای سیستم مراقبت های بهداشتی ما و كاركنان مراقبت های بهداشتی است كه از قبل از ظرفیت خارج شده اند.”

“ما دریافتیم که تمرکز شما بر ضرر تصور شده خودتان (عدم توانایی برای مدت کوتاهی جمع شدن) برای 381 خانواده مانیتوبانی (از 5 دسامبر) که عزیزان خود را در نتیجه این همه گیری از دست داده اند ، توهین آمیز است. “

کلیسای Springs ، در بلوار Lagimodiere ، درست در شمال خیابان Fermor ، هفته گذشته با مبارزه برای برگزاری خدمات رانندگی ، خبرها را تیتر کرده است. این در حالی است که برخلاف دستورات بهداشتی مبنی بر منع تجمع بیش از پنج نفر و ممنوع بودن عبادتگاه ها برای بازدید مردم ، 3200 دلار جریمه شده است.

این دستورالعمل بهداشت به رهبران مذهبی اجازه می دهد تا خدمات را برگزار کنند و آنها را به صورت زنده پخش کنند ، اما خدمات رانندگی مجاز نیست.

Springs Church برای توقف موقت این دستور ، به دادگاه ها درخواست كرد تا به آنها اجازه دهد خدمات را ارائه دهد ، با این استدلال كه مردم در وسایل نقلیه خود هستند و با دیگران ملاقات نمی كنند.

دادگاه وینیپگ این درخواست را روز شنبه رد کرد.

علی رغم این حکم ، لئون فونتین ، کشیش ارشد کلیسای اسپرینگز گفت که او ادامه مبارزه را می دهد.

وی در بیانیه ویدئویی منتشر شده در صفحه فیس بوک کلیسا گفت: “ما استراتژی هایی داریم و در روزهای آینده با جزئیات بیشتر به شما خواهیم رسید. ما هنوز کار ما تمام نشده است.”

این باعث شد پارکر نامه خود را بنویسد ، که بیش از 40 رهبر دیگر کلیسا از اطراف شهر و استان و همچنین 25 نفر دیگر از بریتیش کلمبیا به کبک امضا کرده اند.

پارکر صبح دوشنبه به سی بی سی نیوز گفت: “من فقط احساس کردم کسی باید چیزی بگوید – یک رهبر ایمانی از جامعه ما باید چیزی بگوید.”

“یکی از تماس های شبان این است که صدای عمومی جامعه ما و صدای عمومی کلیسا باشد و تنها صدایی که تاکنون وجود دارد صدای اسپرینگ و دیگران است که از دستورات بهداشت عمومی سرپیچی می کنند.

“من فکر می کنم این بسیار خودخواهانه است – خودخواهانه است که نیازهای حق عبادت خود را جلوتر از محدودیت های موقتی در اجتماعات برای منافع عمومی قرار دهیم. مردم در حال مرگ هستند. خانواده ها در رنج هستند.”

اخبار سی بی سی برای نظرات خود به فونتین رسیده است ، اما در مورد این موضوع هیچ خبری نداده است.

نامه پارکر “پافشاری بر آزادی های فردی بر مسئولیت جمعی” فونتین را توهین به بسیاری دیگر می داند که به خاطر امنیت و محافظت از همسایگان خود از تجمع خودداری می کنند.

در این نامه آمده است كه اقدامات كلیسای فونتین و اسپرینگز نمونه ای از پیروی از مسیح یا مطابق با دستور مسیح برای دوست داشتن همسایه نیست.

پارکر گفت ، اکثریت قریب به اتفاق کلیساها از دستورات بهداشتی پیروی می کنند و هنوز هم راه هایی را برای دستیابی به جوامع خود از طریق تجمع از طریق مجازی و جریانهای زنده پیدا می کنند.

وی گفت: “شما نمی توانید ویروس را به صورت آنلاین گسترش دهید ، اما هر نوع تجمع احتمال شیوع ویروس است.”

او امیدوار است که این نامه به گوش های پذیرا برسد.

“من می خواهم آنها اذعان کنند که این یک ویروس خطرناک است و ما می توانیم به اعضای خود بگوییم که در خانه بمانند ، ایمن بمانند و ما می توانیم دوباره زمان را جمع کنیم و زمان مناسب را بدست آوریم ، نه وقتی که فکر می کنیم درست است.”