منیتوبا NDP نخست وزیر را به چالش می کشد تا کل اعضای هیئت مدیره PC را به راهپیمایی در رژه های پراید متعهد کند.

رئیس پراید وینی‌پگ می‌گوید که گروه محافظه‌کاران مترقی نباید امسال مجبور شوند در رژه‌های پراید در سراسر استان راه بروند.

این موضوع در مجلس قانونگذاری منیتوبا در روز چهارشنبه پس از آن مطرح شد که حزب اپوزیسیون NDP اعلام کرد که هر یک از نمایندگان مجلس نمایندگان و نامزدهای انتخاباتی استانی آینده در رژه‌های پراید راهپیمایی خواهند کرد.

NDP همچنین از نخست وزیر هیتر استفانسون خواست تا متعهد شود که همه نمایندگان و کاندیداهای حزب خود نیز همین کار را انجام دهند تا با جامعه 2SLGBTQ+ همبستگی نشان دهند.

بری کارلنزیگ، رئیس پراید وینیپگ، گفت که اجباری کردن این رویداد یک “منطقه خاکستری” است، اما اضافه کرد که این رویداد نباید اجباری باشد.

او گفت: “باید تمایل حزب برای نشان دادن همبستگی و راه رفتن وجود داشته باشد. باید آنها بخواهند این کار را انجام دهند.”

اگر آن همبستگی واقعی و گسترش واقعی جامعه آنچنان که آنها می‌خواستند وجود دارد، باید در اتحاد با پراید قدم بردارند.»

در 11 سال کار خود با پراید وینیپگ، کارلنزینگ گفت که او هرگز راهپیمایی کامل انجمن PC را ندیده است، اما اضافه کرد که “منصفانه است که انتظار داشته باشیم.”

کارلنزیگ گفت که این امر به ویژه با توجه به بودجه ای که استان هفته گذشته برای حمایت از جامعه 2SLGBTQ+ اختصاص داده است، صادق است.

راهی برای نشان دادن این همبستگی و نشان دادن اینکه آنها واقعاً برای همه منیتوبان ها حضور دارند، همانطور که گفتند، دیدن راه رفتن کل مهمانی در رژه پراید است.

استفانسون هفته گذشته اعلام کرد که در رژه برنامه ریزی شده در وینیپگ در 4 ژوئن پیاده روی خواهد کرد. او با وجود اینکه به سازمان دهندگان گفته بود که این کار را انجام می دهد، پس از اینکه سال گذشته راه نرفت، از سخنرانی در رویدادهای پراید منع شد.

زنی با عینک و جلیقه در حالی که پشت تریبون روی پله های مجلس ایستاده میکروفون در دست دارد.
هدر استفانسون، نخست‌وزیر منیتوبا، در راهپیمایی پیش از راهپیمایی پراید وینی‌پگ در 5 ژوئن 2022 سخنرانی می‌کند. او پس از آن در رژه شرکت نکرد. (والتر برنال/سی بی سی)

PC MLA راشل اسکوایرز، وزیر مسئول برابری جنسیتی، گفت که قصد دارد روز یکشنبه راهپیمایی کند و از اعضای حزب خود نیز دعوت کرده است، اما او گفت که مردم باید انتخاب کنند که آیا می خواهند راهپیمایی کنند یا خیر.

او پس از دوره سوال چهارشنبه به خبرنگاران گفت: “غرور در مورد فراگیری است، نه راهپیمایی های اجباری.” اجبار مردم به راهپیمایی احتمالاً مغایر با روحیه پراید است».

مردم در طول رژه غرور در خیابانی راهپیمایی می کنند و تابلویی را حمل می کنند که روی آن نوشته شده است:
رهبر NDP منیتوبا واب کینو و اعضای NDP منیتوبا در رژه سال گذشته پراید در وینیپگ قدم می زنند. (والتر برنال/سی بی سی)

لیزا نایلور، سخنگوی حزب NDP MLA، 2SLGBTTQ+، این موضوع را در طول دوره سوال مطرح کرد. او گفت این کافی نیست که نخست وزیر از طرف حزب در رژه شرکت کند.

نیلور پس از آن گفت: «در حال حاضر یک نقطه عطف است. “زمان بسیار مهمی برای او است که بگوید، “این برای ما به عنوان یک حزب معنی دارد، و من انتظار دارم که نامزدهای من و نمایندگان من در آنجا حضور داشته باشند.”

او افزود: «آنها نباید احساس کنند مجبور به حضور و حمایت از آن اعضای جامعه شوند.

لیبرال MLA داگالد لامونت گفت که سه نماینده از حزب او در پراید شرکت خواهند کرد، اما حضور در این رویداد نباید اجباری باشد.

او گفت: «افرادی وجود خواهند داشت که به دلایلی که ربطی به ایدئولوژی ندارد، نخواهند توانست ظاهر شوند… ممکن است تعاملات دیگری داشته باشند».

“این یک آزمون تورنسل نیست که آیا شما از مردم حمایت می کنید یا نه.”