منیتوبا 150 پزشک خانواده جدید برای استان می خواهد و متخصصان استخدام برای یافتن آنها

سلامت مشترک به دنبال کمک خارجی برای رفع کمبود شدید پزشک در منیتوبا است.

سازمانی که مراقبت های بهداشتی را در منیتوبا هماهنگ می کند، به دنبال سه شرکت خارجی برای استخدام 150 پزشک خانواده اضافی در استان است: هر کدام تا 50 پزشک در وینیپگ. منطقه بهداشت شمال و چرچیل. و بقیه مناطق روستایی منیتوبا.

این درخواست برای: “نیازهای بهداشتی در حال تحول جمعیت، مسائل سیستمی، تغییرات در نحوه تمرین فارغ‌التحصیلان جدید پزشکی و افزایش نسبت به نیروی کار پزشکان که به بازنشستگی نزدیک می‌شوند، همگی به افزایش تعداد پزشکان خانواده شاغل در منیتوبا کمک کرده‌اند.” پیشنهادات، صادر شده جمعه گذشته، ایالات.

در این سند آمده است که پزشکان استخدام شده در منیتوبا حداقل به مدت چهار سال در جامعه خواهند ماند.

یک سخنگوی افزود: پزشکان استخدام شده در مناطقی کار خواهند کرد که “در حال حاضر دسترسی به پزشک خانواده محدود است.”

سخنگوی وزارت بهداشت افزود که سلامت مشترک مسئول جذب پزشک نیست – که اغلب توسط مقامات بهداشتی منطقه‌ای مختلف پشتیبانی می‌شود – اما این سازمان RFP را به عنوان بخشی از وظیفه خود در قبال “زنجیره تامین استانی و تدارکات از طرف سیستم سلامت” صادر کرد.

یکی از بدترین کمبودهای کشور

طبق گزارشی که اواخر سال گذشته توسط مؤسسه اطلاعات بهداشتی کانادا منتشر شد، منیتوبا دارای 217 پزشک به ازای هر 100000 ساکن است – سومین نرخ پایین در کشور، تنها بالاتر از ساسکاچوان و جزیره پرنس ادوارد.

پزشکان منیتوبا، که از طرف پزشکان حمایت می کنند، گفته اند که اقدام فوری لازم است. سال گذشته اعضای خود را مورد بررسی قرار داد و دریافت که 43 درصد از پزشکان برای بازنشستگی، ترک استان یا کاهش ساعات بالینی برنامه ریزی می کنند.

روز دوشنبه در دوره مورد بحث، اوزوما آساگوارا، منتقد بهداشت NDP، دولت محافظه کار مترقی را به دلیل صرف ناکافی بودجه خود برای جذب و نگهداری پزشک، علیرغم نیاز شدید به پزشکان اضافی، محکوم کرد.

آدری گوردون، وزیر بهداشت، به طور مشخص به این سوال پاسخ نداد، اما در عوض درخواست پیشنهادهایی را ارائه کرد تا نشان دهد دولت برای رسیدگی به این مشکل تلاش می کند.