منیتوبا در دومین خاموشی خرده فروشی آغاز می شود ، اما فروشگاه های بزرگ جعبه انتخاب نمی کنند که این بار تعطیل شوند

مانیتوبا برای دومین بار در بیماری همه گیر با تعطیلی گسترده تجارت روبرو است – اما این بار فروشگاه های جعبه بزرگ داوطلبانه درهای خود را نمی بندند.

طبق آخرین محدودیت های خرده فروشان در استان ، که از روز پنجشنبه به اجرا درآمد ، تمام فروشگاه های غیر ضروری خرده فروشی ملزم به خرید غیر حضوری هستند.

اما این در مورد بسیاری از فروشگاه های جعبه بزرگ صدق نمی کند ، که – به دلیل محصولی که می فروشند – زیر چتر “مشاغل ضروری” قرار می گیرند.

در ماه مارس ، زمانی که عدم اطمینان از اولین موج همه گیری به اوج خود می رسید ، بسیاری از خرده فروشان بزرگ با کمال میل مغازه ها را بستند. برخی از آنها همیشه براساس ضروریات دستورالعمل های بهداشت عمومی مانیتوبا ضروری قلمداد می شدند ، اما آنها تصمیم گرفتند با سرعت خودشان دوباره برای مشتریان داخل فروشگاه باز شوند.

اکنون ، این خرده فروشان تصمیم گرفته اند که همچنان از مشتریان استقبال کنند – و تصور این است که خاموش شدن گسترده دوم منیتوبا به اندازه اولین مورد سختگیرانه نیست.

ایکیا با شروع شیوع بیماری همه گیر حدود دو ماه برای خرید حضوری بسته شد و در ماه مه بازگشایی شد. این بار باز می ماند

در بیانیه شرکت آمده است: “ما می دانیم که این وضعیت غیرقابل پیش بینی است و به سرعت در حال تغییر است ، اما در مقایسه با هشت ماه پیش ، ما عملیات خود را تغییر داده ایم و آمادگی بیشتری برای حرکت با سلامتی و ایمنی در خط مقدم داریم.”

“ما به نظارت دقیق ادامه خواهیم داد و همیشه مطابق با هر تصمیمی که استان اتخاذ کند عمل خواهیم کرد.”

ایکیا گفت این سرویس مهم در مانیتوبا تلقی می شود زیرا فروش لوازم و خدمات اداری را انجام می دهد.

مشتریان هنوز هم می توانند وارد مکان های خرده فروشی هادسون بی در وینیپگ شوند زیرا مراقبت های شخصی ، وسایل بهداشتی و محصولات کودک و کودک در آنجا به فروش می رسد – محصولات اساسی تحت دستور بهداشت عمومی.

خلیج در بیانیه آماده شده گفت: “سلامتی و رفاه حال مشتریان و همکاران همچنان اولویت اصلی ما است زیرا ما همچنان محصولات ضروری مورد نیاز کانادایی ها را مطابق دستورات صادر شده توسط دولت استان تأمین می کنیم.”

“زمین بازی ناهموار” برای تجارت کوچک: CFIB

با این وجود صاحبان مشاغل کوچک گفته اند که هنگامی که رقابت در جعبه بزرگ می تواند فروش در فروشگاه را ادامه دهد – در ارائه محصولات غیر ضروری که همراه آنها و کالاهای ضروری در نظر گرفته شده ، در معرض آسیب ناعادلانه قرار دارند.

جاناتان آلوارد ، مدیر دشت فدراسیون تجارت مستقل کانادا ، گفت: “با بسیاری از مشاغل کوچک که من در سه یا چهار روز گذشته با آنها صحبت کرده ام ، آنها دوست دارند که باز بمانند.”

وی گفت: “آنها دوست دارند که بتوانند کارکنان خود را شاغل نگه دارند و با گذراندن یک فصل تعطیلات تا حدودی قوی ، بقیه سال خود را نجات دهند.”

“من امیدوارم که نه تنها خرده فروشان بزرگ این میدان بازی ناهموار را تشخیص دهند ، بلکه امیدوارم که همه Manitobans آگاهانه در فکر این باشند که چگونه می توانند از مشاغل کوچک حمایت کنند.”

آلوارد گفت مانیتوبا باید از فروش کالاهای غیر ضروری در فروشگاه های بزرگ جلوگیری کند ، کاری که برخی از حوزه های قضایی در ایالات متحده و انگلیس انجام داده اند.

عمه مونیکا Attic یک فروشگاه اسباب بازی Transcona است که در حین قفل جدید نمی تواند به هیچ مشتری اجازه ورود به داخل فروشگاه را بدهد. (جاستین فریزر / CBC)

کری کتل ، استادیار بازاریابی در دانشگاه منیتوبا گفت که مشاغل دارای تجهیزات و پروتکل های محافظ شخصی برای اطمینان از ایمنی هستند. وی گفت که آنها در فصل بهار ، هنگامی که کارکنان و مشتریان بیشتر عصبی بودند ، این اقدامات احتیاطی را انجام نمی دهند.

کتل گفت ، به همین ترتیب ، مشاغل – بزرگ یا کوچک – تمایل به تعطیلی مجدد ندارند و بسیاری از مصرف کنندگان تمایل ندارند.

“برداشت از خطر تغییر کرده است ، و بنابراین مردم معتقدند ، به درست یا نادرست ، آنها می توانند اکنون بهتر از آنچه در ماه مارس و آوریل باور داشتند محافظت کنند.”

کتل می گوید ، این تنها خرده فروشان جسور نیست. علاوه بر این ، “خرده فروشان احساس می كنند كه می توانند با حداقل خطر بیماری كارمندان خود فعالیت كنند.”

اگر مونیکا اسمیت می توانست ، از فروشگاه های اسباب بازی Transcona خود ، عمه مونیکا ، اتاق زیر شیروانی استقبال می کند. اما در نظر گرفته شده یک تجارت غیر ضروری ، او به تحویل در حاشیه و تحویل از طریق پست سقوط کرده است.

وی گفت: “با فروش خرده فروشی ، این روش است که قبض های خود را برای کل سال یعنی در ماه نوامبر و دسامبر پرداخت می کنید.”

اسمیت گفت که او خرده فروشان بزرگ را به دلیل باز ماندن سرزنش نمی کند. به هر حال ، او گفت ، آنها مردم محلی را در استخدام خود نگه می دارند – و اگر او گزینه ای داشت ، همان كار را می كرد.

“فروشگاه های جعبه بزرگ ، اگر به آنها گفته نشود كه آنها را تعطیل كنند ، آنها این كار را نمی كنند. همان فروشگاه من است.”