منیتوبا در حال کاهش تاریخ دادگاه مداری در 8 جامعه است

دادگاه استانی مانیتوبا در حال کاهش تعداد تاریخ دادگاه های مداری در هشت محله در جنوب منیتوبا و اینترلیک است.

اما آنها می گویند که دلیل خوبی دارد: صرفه جویی در وقت داوران که بهتر است در جای دیگری صرف شود.

سیستم دادگاه مداری قضات را به جوامع کوچکی مانند گیملی، آربورگ و امرسون می فرستد، جایی که آنها از اولین حضور تا محاکمه همه چیز را می شنوند.

در ادامه، مارگارت ویبه، قاضی رئیس دادگاه استانی، در بیانیه ای به CBC گفت که مسائل غیر ماهوی از طریق فرآیندهای اداری رسیدگی خواهد شد، اگرچه او توضیح بیشتری در مورد اینکه چگونه می تواند باشد، ارائه نکرد.

کریس گامبی از انجمن وکلای مدافع جنایی منیتوبا گفت که او فکر می‌کند این طرح معقول است، با توجه به اینکه اغلب اوقات، تاریخ دادگاه‌های مداری را می‌توان با مسائل اداری مانند تعیین تاریخ و مدیریت پرونده در نظر گرفت، که بهترین استفاده از وقت قضات نیست. .

ما لزوماً نیازی به قاضی نداریم که در آنجا بنشیند و مجبور باشد برخی از این تصمیمات سنگین و پیچیده را بگیرد و استدلال قانونی را بنشیند، گوش دهد و پس از بازداشت پس از بازداشت، از استعدادها و آموزش آنها بهتر استفاده شود. ” او گفت.

گامبی گفت همه‌گیری، که سیستم دادگاه را مجبور به حرکت آنلاین کرد، نشان داده است که بسیاری از این کارها را می‌توان به صورت مجازی انجام داد.

او گفت که در وینیپگ، برخی موارد مانند بازداشت بدون حضور قاضی در اتاق اتفاق می افتد.

او گفت: “در این مرحله، من حدس می‌زنم موضع انجمن ما این است که اگر بتوانیم راه‌هایی برای کارآمدتر کردن این کار پیدا کنیم… این چیزی است که می‌توانیم از آن عقب نشینی کنیم.”

من در این مرحله نمی‌دانم که چه اشکالی خواهد داشت.»

دسترسی به نگرانی های عدالت

NDP تغییر را در دوره سوال سه شنبه مطرح کرد، جایی که مت ویبه، منتقد عدالت، نگرانی هایی را مطرح کرد که می تواند برای روستایی مانیتوبان مضر باشد.

“آنچه می خواهیم بدانیم این است که لغو جلسات دادگاه مداری چگونه می تواند دسترسی به عدالت را افزایش دهد؟” ویبی گفت.

“این در مقابل هر عقل سلیم منطقی پرواز می کند.”

لیست کامل تغییرات را می توان در وب سایت دادگاه منیتوبا یافت.