معلمان منیتوبا خواستار بازنویسی لایحه تخلفات هستند که می گویند بسیار گسترده است

تعدادی از معلمان منیتوبا استدلال می کنند که قانون پیشنهادی برای تنظیم تخلفات در حرفه خود نیاز به بازنویسی دارد.

در جلسه کمیته قانونگذاری عصر دوشنبه، معلمان بر مشکلات خود با یک لایحه دولتی تأکید کردند که یک فرآیند مستقل برای شنیدن اتهامات مربوط به تخلفات حرفه ای ایجاد می کند. آنها نگرانند که نیت شریف این لایحه برای محافظت از ایمنی دانش آموزان توسط افرادی که از معلم کینه توز هستند مورد سوء استفاده قرار گیرد.

جاناتان وایت، رئیس انجمن معلمان رودخانه سن، گفت که همکارانش ممکن است در بحث درباره موضوعات خاصی در کلاس درس، از مدارس مسکونی گرفته تا تنوع جنسیتی، تردید داشته باشند، زیرا شکایت والدین می تواند منجر به بررسی آنها شود.

ویت گفت: «به نظر من نحوه نگارش این لایحه هیچ گونه حفاظتی برای معلمان ما ارائه نمی دهد که به روش هایی که می توان آن را خارج از چارچوب توصیف کرد یا برای حمایت از بحث هایی که هنجارهای اجتماعی را به چالش می کشد، تدریس می کنند.

او گفت که درک می کند که از کمیسر مستقل، که بر اساس قانون جدید منصوب می شود، خواسته می شود تا هرگونه شکایت علیه معلمان را که “بیهوده، مزاحم، یا پیش پا افتاده” هستند، رد کند، اما ویت استدلال کرد که این حمایت کوتاه است.

او با ذکر یک مثال گفت که این لایحه برای معلمانی که در حال بررسی هستند، وعده نمایندگی صنفی را نمی دهد.

او گفت: “من نگرانی های قابل توجهی در مورد شیب لغزنده ای که می تواند در ایجاد آسیب پذیری برای مربیان ایجاد کند، دارم.”

فرآیند مستقل، ثبت معلم

لایحه 35، قانون اصلاح اداره آموزش و پرورش، یک کمیسر مستقل و اعضای هیئت را برای بررسی و صدور حکم در مورد شکایات مربوط به سوء رفتار حرفه ای، از جمله جرایم جنسی، یا بی کفایتی استخدام می کند.

همچنین یک دفتر ثبت عمومی معلمان را پیشنهاد می‌کند که به مردم اجازه می‌دهد ببینند آیا معلمی تنبیه شده است یا خیر – چیزی که مرکز کانادایی برای حمایت از کودکان است. برای سال گذشته تماس گرفت.

این لایحه که توسط دولت محافظه کار مترقی ارائه شد، در ماه جاری مورد بازخوانی دوم قرار گرفت. این به شکایات طولانی مدت در مورد محرمانه بودن نظم و انضباط معلمان پاسخ می دهد، که سال گذشته با دستگیری مربی سابق فوتبال دبیرستان وینیپگ، کلسی مک کی، که به اتهامات متعدد سوء استفاده جنسی متهم شد، برجسته شد.

برخی از والدین می‌گویند که در سال‌های قبل از دستگیری او نگرانی‌هایی را در مورد اینکه کودکان تحت رهبری او در معرض خطر هستند، به مدارس و بخش‌ها مطرح کردند.

هفتاد و هفت نفر برای صحبت در مورد لایحه 35 در جلسات استماع کمیته که شش ساعت دوشنبه شب ادامه داشت و سه شنبه شب ادامه خواهد داشت، ثبت نام کردند.

یک موضوع مشترک در میان مجریان – که اکثریت قریب به اتفاق آنها معلمانی بودند که با این لایحه مخالفت کردند – این شکایت است که لایحه ای که برای از بین بردن تخلفات معلمان طراحی شده است، شایستگی را نیز به طور ناعادلانه ارزیابی می کند.

ناتان مارتیندیل، رئیس انجمن معلمان منیتوبا، در سخنرانی خود به کمیته گفت: «متاسفانه، تفاوت های ظریف در ارتباط نامناسب شایستگی و رفتار می تواند در عرصه عمومی از بین برود، به ویژه زمانی که موضوع پیچیده و دارای بار سیاسی باشد.

“هدف ما هرگز محافظت از معلمانی نبوده است که از کودکان سوء استفاده می کنند.”

مارتیندیل گفت صلاحیت معلم باید توسط کارفرما ارزیابی شود نه افراد خارج از مدرسه، از جمله غیرآموزش دهندگان، مانند کمیسر و برخی از اعضای هیئت مدیره.

مردی با کت و شلوار با عینک در دفتری لبخند می زند.
وین اواسکو گفت که این لایحه دولتی برای محافظت از دانش آموزان است. (والتر برنال/سی بی سی)

وزیر آموزش وین اواسکو به ارائه دهندگان مختلف گفت که دولت با ذینفعان آموزش از جمله اتحادیه معلمان برای تعریف شایستگی و توسعه استانداردهای حرفه ای مشورت خواهد کرد.

علیرغم نگرانی های ابراز شده، اواسکو گفت که این لایحه در حال حاضر مکانیسم هایی برای رد شکایات غیر ضروری دارد.

او در مصاحبه ای گفت که کمیسر از “حوزه رفتار دقیق” برای جلوگیری از هرگونه بهره برداری از روند جدید تبعیت خواهد کرد.

مرکز کانادایی حمایت از کودکان، که در نگارش این لایحه مورد مشورت قرار گرفت، گفت که این قانون پیشنهادی این استان را با سایرین، از جمله بریتیش کلمبیا و انتاریو، مطابقت خواهد داد.

آ گزارش اخیر از مرکز مستقر در وینیپگ بین سال 2017 تا پایان سال 2021، 252 پرسنل فعلی یا سابق مدرسه در مدارس K-12 مرتکب یا متهم به ارتکاب جرایم جنسی علیه دانش آموزان شدند. 38 نفر دیگر نیز به خاطر جرایم مرتبط با مواد آزار جنسی کودکان متهم شدند.

همان گزارش از مانیتوبا به عنوان حوزه قضایی نام برد که سوابق انضباطی حرفه ای را فاش نمی کند. این مرکز باید به پوشش رسانه‌ای و پرونده‌های قضایی وابسته بود، که به گفته او احتمالاً تصویری ناقص ایجاد می‌کرد.

سوء استفاده کنندگان تحت حفاظت “صلاحیت” پنهان می شوند: Classen

نونی کلاسن، مدیر آموزش گروه حمایت از کودکان، گفت که شایستگی باید همزمان با رفتار ارزیابی شود.

او با اشاره به بزرگسالانی که می‌توانند از دانش‌آموزان سوء استفاده کنند، گفت: برخی از سوء استفاده‌کنندگان «به بهانه شایستگی برای آسیب رساندن به کودکان پنهان می‌شوند، زیرا استدلال می‌کنند که برای مثال، دانش‌آموز به زمان آموزشی بعد از مدرسه نیاز دارد.

وی همچنین گفت که سیستم کنونی اتحادیه معلمان درگیر برخی تحقیقات است.

با وجود مخالفت سرسخت اتحادیه معلمان با این قانون و متحدان آنها در NDP دوستدار اتحادیه، انتظار می رود این لایحه تا قبل از تابستان تصویب شود. NDP لایحه 35 را به عنوان یکی از پنج لایحه دولتی که به تعویق انداخته بود انتخاب نکرد.

با این حال، اصلاحات در این لایحه همچنان می تواند ارائه شود. NDP هنوز اعلام نکرده است که آیا تغییراتی را پیشنهاد خواهد کرد یا خیر.