معرفی انواع لوله های فولادی – پروفیل فولادی اصفهان

لوله های پلیمری به دو دسته گرما نرم و گرما سخت تقسیم می شوند. محتوای بالای فولاد کربن باعث می شود لوله های فولادی کربن در مقایسه با سایر فلزات سخت تر، شکننده و کمتر قوی تر شوند. آب آشامیدنی باید از وجود فلزات سنگین نظیر جیوه (Hg) ، كادمیوم (Cd) ، سرب (Pb) و آرسنیك (As) عاری باشد . 2. برای مجزانمودن لایه های متخلخل مخزن که دارای سیالات با فشارهای متفاوتی هستند و جلوگیری از آلوده شدن قسمت نفت ده (Pay Zone)، می توان همزمان از لوله های جداری و سیمان استفاده کرد.

به لوله استنلس استیل لوله فولاد ضد زنگ نیز گفته میشود و همانطور که از نام آن پیداست ویژگی اصلی این نوع لوله مقاومت در برابر اکسیداسیون یا همان زنگ زدگی است. هر چند كه لوله پلیمری نسبت به عبور اكسیژن درمقایسه با لوله های فلزی مقاوم نیستند ولی امروزه با تمهیداتی نظیر چند لایه كردن لوله ها به نوعی مساله نفوذ اكسیژن را كه در لوله پلیمری وجود داشته را حل كرده اند در نتیجه این تجهیزات از هر گونه خوردگی و آسیب به دیگ های بخار ، منابع ، اتصالات و غیره در شرایط معمولی جلوگیری بعمل عمل می آید .

هر چند كه موادی نظیر پی وی سی خود با خود در مقابل شعله مقاوم می باشد. این نوع لوله ها عایق صوت و امواج بوده و دارای كاربرد در سیستم های مخاربراتی میباشند ، به عنوان مثال به دلیل لایه محافظ آلومینوم در لوله های چند لایه ، از آن می توان در كاربردهای مخابراتی استفاده نمود . نکته : صدای برخاسته از برخورد ضبات چکش به لوله سالم طنین دار میباشد و همژنین قسمت مادگی بایستی در جهت جریان قرار گیرد . لولههای پنج لایه دارای یک لایه لوله آلومینیومی، دولایه پلیمر و دولایه چسب مخصوص میباشند و از مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی برخوردارند.

این لوله ها در واقع از سیم و عایق آن و همچنین افرادی که در تماس با سیم برق هستند، محافظت می لوله بدون درز ایرانی کند. پس از به دست آوردن اعداد از فرمول بالا و رند کردن آن­ها اعدادی که حاصل می­شوند. باتوجه به انعطافپذیری لوله های پلیمری، این نوع لوله ها می توانند لرزش های ناشی از زمین لرزه و یا ارتعاشات ناشی از كاركرد موتور (كمپرسوره) را تحمل كنند . عمر سرویس دهی هر سیستم لوله کشی عامل مهمی است .حدود ربع قرن است كه میلیونها سیستم لوله كشی با لوله پلیمری و كارایی خوب آنها در حال اجرا است اگرسیستم لوله كشی با استفاده ازلوله پلیمری درست نصب شود دربعضی از شرایط می توان عمر كاركرد آنها را نامحدود در نظر گرفت .

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از جوشکاری لوله بدون درز دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.