معافیت کریسمس کبک “خطرناک” است ، بهتر است برای یک تعطیلات مجازی برنامه ریزی کنید: پالیستر

نخست وزیر برایان پالیستر از منیتوبانی ها می خواهد كه به صورت گروهی دور هم جمع نشوند و فقط به دلیل تعداد بالای COVID-19 در این ایالت فقط تعطیلات را با مردم در خانه خود بگذرانند و گفت این مسئله می تواند مسئله مرگ یا زندگی باشد.

وی گفت که نمی تواند پیش بینی کند که آیا ممنوعیت اجتماعات داخلی تا آن زمان هنوز ادامه دارد یا نه ، اما منیتوبانی ها را به یافتن راه های جایگزین برای برقراری ارتباط با عزیزانشان تشویق کرد.

وی روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری درباره اقدامات اجرایی احکام بهداشت عمومی گفت: “من سعی در محروم کردن کریسمس شگفت انگیز از مردم ندارم ، بلکه سعی می کنم اطمینان حاصل کنیم که کریسمس را متفاوت تعریف می کنیم.”

“و راهی که ما امسال فصل تعطیلات خود را تعریف می کنیم این است که ما تمام تلاش خود را می کنیم تا همه خانواده خود را دور و بر خود نگه داریم تا همه بتوانیم در کریسمس کنار هم باشیم.”

از جمعه گذشته ، بازدیدکنندگان در خانه های خصوصی ممنوع هستند ، به استثنای چند مورد. مقامات بهداشتی هفته گذشته گفتند که انتظار می رود محدودیت حداقل تا 11 دسامبر اعمال شود.

نخست وزیر مانیتوبا در کنفرانس خبری صبح سه شنبه خود ، با انتقاد از برنامه کبک برای اجازه دادن به گروه های کوچک از دوستان و خانواده از 24 دسامبر تا 27 دسامبر یکدیگر را ملاقات کرد. پالیستر گفت که این یک تصمیم خطرناک است.

وی گفت: “روش مختلفی برای جشن گرفتن وجود دارد. این روش ساده ای برای جشن گرفتن نیست ، این روش عادی برای جشن گرفتن نیست ، اما این روش صحیح جشن گرفتن است و راهی است که ما باید آن را انجام دهیم.”

“من فکر می کنم که کار صحیح این است که به مردم نگوید در فصل تعطیلات می توانید در یک گروه بزرگ دور هم جمع شوید. هر چقدر وسوسه انگیز باشد ، فکر می کنم این یک اشتباه است.”

سی بی سی نیوز برای اظهار نظر با دولت کبک تماس گرفته است.

اظهارات پالیستر یک روز پس از آن است که مانیتوبا بار دیگر رکورد خود را در مورد موارد COVID-19 و بستری شدن در بیمارستان با شکستن 546 مورد جدید در روز دوشنبه شکسته است.

روز سه شنبه 476 مورد دیگر همراه با 12 مورد دیگر مرگ ناشی از COVID-19 در مانیتوبا اعلام شد که شمار تلفات از ابتدای شیوع همه گیر را به 248 نفر رساند.

در حالی که كریسمس بیش از یك ماه مانده است ، دكتر برنت روسین ، مدیر ارشد بهداشت عمومی استان ، گفت كه در صورت كاهش روند شمارش پرونده ها ، ممكن است محدودیت های بهداشت عمومی اندكی تغییر یابد.

اما اجتماعات معمولی و بزرگ خانوادگی برای کریسمس امسال قابل بحث نیست.

“ما مطمئناً قرار نیست در یک فصل تعطیلات مانند هر مکان دیگری که می توانید در آن یک جمع بزرگ خانوادگی برگزار کنید ، حضور داشته باشیم ، اما ما واقعاً سعی خواهیم کرد این اعداد را پایین بیاوریم تا ببینیم آیا نمی توانیم بقایای یک فصل تعطیلات در خارج از خانه ما است. ”