مشاغل کوچک می گویند در محدودیت های جدید منیتوبا در معرض آسیب ناعادلانه قرار دارند

صاحبان مشاغل کوچک در مانیتوبا می گویند قوانین جدیدی که فروشگاه های آنها را ملزم به تعطیلی می کند ضربه دیگری به آنها وارد می کند – در حالی که راه گریز فروشگاه های جعبه بزرگ را فراهم می کند.

در حالی که طبق آخرین محدودیت های بیماری همه گیر COVID-19 در استان ، که از روز پنجشنبه به اجرا درآمد ، دستور داده شده است که حداقل به مدت دو هفته به فروشگاه های کوچک فروش کالاهای غیر ضروری تعطیل شود ، هر فروشگاه ضروری مانند غذا یا دارو می تواند باز باشد.

جاناتان الوارد ، با فدراسیون تجارت مستقل کانادا ، گفت: “اگر به Walmart یا Costco خود نگاه کنید ، این غول های بزرگ جعبه بزرگ چیزهای اساسی مانند غذا می فروشند و داروخانه هایی هم اغلب در آن ساخته می شوند.”

“اما آنها همچنین می توانند هر چیز دیگری را که از نظر استان حیاتی ارزیابی نمی شود ، مانند لباس یا جواهرات به فروش برسانند.”

آلوارد از مانیتوبا می خواهد که مانع فروش کالاهای غیر ضروری در برخی فروشگاه ها شود ، کاری که برخی از حوزه های قضایی انگلیس و ایالات متحده این کار را کرده اند.

قوانین مانیتوبا به این معناست که در حالی که یک فروشگاه سخت افزار که از قالیچه ها تا گیاهان می فروشد می تواند باز بماند ، یک تجارت کوچک مانند PlantMomma باید تعطیل شود.

مشاغل کوچک – که به تازگی فروشگاه فیزیکی خود را در North End وینیپگ افتتاح کرده است – فقط گیاهان را می فروشد ، به این معنی که غیر ضروری محسوب می شود.

تعطیلی به معنای اخراج نیمی از کارکنان فروشگاه است.

“بنجون ویلدو” از PlantMomma گفت: “ما فقط برای حفظ وضعیت کار خود را تنظیم می کنیم. اما بله ، اکنون تأثیر آن بیشتر بر روی کارمندان است.”

“ما در طولانی مدت در این کار هستیم. گیاهان اینجا خواهند بود … اما بیشتر از این ، نگرانی ما سلامتی همه است.”

در همین حال ، اگر به تی شرت احتیاج دارید ، همچنان می توانید آن را در Walmart تهیه کنید – اما نمی توانید در داخل یک فروشگاه لباس کوچک مانند Style Bar خرید کنید.

مالک ریگان بوتی گفت که او می خواهد یک خط کشیده شود تا روشن کند چه چیز اساسی است و چه چیزی غیر از این است.

بوتی گفت: “این باعث ناراحتی من می شود كه فروشگاه های جعبه می توانند باز بمانند زیرا دارای برخی از کالاهای اساسی هستند ، اما آنها می توانند آنچه را كه من می فروشم بفروشند و مشكلی برای آنها ایجاد نشود.”

به عنوان مثال ، یک فروشگاه Toys “R” Us می تواند باز بماند زیرا در آن کالاهای اساسی کودک مانند پوشک به فروش می رسد – مواردی که همچنین می توانید از داروخانه یا فروشگاه های مواد غذایی خریداری کنید.

بوتی گفت: “برخی از فروشگاههایی كه ضروری به نظر می رسند ضروری نیستند.” “مطمئناً این به کسب و کار ما آسیب می رساند.”

ریگان بوتی که در اینجا با دختر چهار ماهه اش تصویر شده صاحب یک فروشگاه لباس وینیپگ است. در حالی که فروشگاه های جعبه بزرگ می توانند تحت محدودیت های جدید باز بمانند و لباس بفروشند ، مشاغل كوچكتر كه لوازم ضروری نمی فروشند باید تعطیل شوند. (بزرگنمایی)

Bueti گفت ، هر دو PlantMomma و Style Bar به گزینه های تحویل و تحویل روی آورده اند ، اما این با توجه به هزینه بالای حمل و نقل ، برای یک تجارت کوچک نیز یک چالش است.

وی گفت که فروش آنلاین نیز در عوض آنچه او ممکن است با تعطیلی فروشگاه قبل از تعطیلات از دست بدهد ، نخواهد بود.

“ما در حال آماده شدن برای فصل کریسمس هستیم و آن زمان به طور کلی زمان رونق کسب و کارهای کوچک است. ما باید تعطیل کنیم. ما واقعاً نمی دانیم آینده کریسمس برای امسال چه چیزی به ارمغان می آورد ، بنابراین این مسئله دشوار بود.”

این استان قول کمک 5،000 دلاری برای مشاغل حاصل از تعطیلی را داده است.

رئیس بهداشت عمومی استان این استان روز پنجشنبه گفت که وی از طریق مشاغل مایل به معافیت از تعطیلات تماس و نامه های زیادی داشته است.

دکتر برنت روسین گفت: “اگر ما به همه اینها اجازه می دادیم ، حتی یک مورد هم لازم نبود که بسته شود.”

“ما هم اکنون در مانیتوبا در یک مقطع حساس قرار داریم. باید تغییراتی ایجاد کنیم.”