مرکز حمایت از مستاجر می گوید که از دسترسی مستاجران کم درآمد به عدالت محروم شده است

مرکز حمایت از مستأجر انتاریو از موجر و هیئت مستاجر استان خواسته است تا آنچه را “بلایز” جلسات تخلیه خوانده اند متوقف شود و از مستاجران کم درآمد که برای دسترسی به دادرسی های خود تلاش می کنند حمایت بیشتری کند.

وکلا از سراسر استان وابسته به مرکز وکالت روز چهارشنبه یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی برگزار کردند و داستان هایی را که شنیده اند یا مشکلی را که به مشتریانشان کمک کرده اند به اشتراک گذاشتند در حالی که موجر و هیئت مستاجر از طریق اختلافات ایجاد شده توسط COVID – 19 همه گیری.

طبق Kinna-aweya Legal ، یکی از این مشکلات این است که صاحبخانه و هیئت مستاجر به مستاجر کم درآمد که دستگاه ، دقیقه تلفن همراه یا اتصال به اینترنت برای حضور در جلسات دادرسی منحصراً مجازی ندارند ، پشتیبانی یا گزینه ای ارائه نمی دهد. وکیل کارکنان کلینیک Caycie Soke.

“این احساس می کند که دادگاه ها تصمیمی با وجدان برای محافظت از قاضی دادگاه و کارکنان خود گرفته اند بدون اینکه هیچ گونه مقرراتی یا برنامه ای برای اسکان افراد کم درآمد که ممکن است خود را در معرض خطر قرار دهند ، فقط برای دسترسی به حقوق اولیه خود برای حضور در شنیدن خود ، “گفت سوکه.

سوک افزود که چندین مشتری از جوامع دورافتاده برای تهیه منابع مورد نیاز در Kinna-aweya جهت شرکت در جلسات دادرسی خود به خلیج تندر سفر کرده اند ، زیرا گزینه دیگری ندارند.

“این روشهایی نیستند که باید در طی همه گیر شدن بیماری ، با بارگیری این مسئولیتها بر روی مستأجران ، تشویق شوند تا فاصله بین دریافت اخطار را پر کنند. [about the hearing] و دسترسی به فناوری حضور در جلسه دادرسی. “

سالی کلکوهون ، هماهنگ کننده خدمات حقوقی در کلینیک حقوقی Kinna-aweya ، می گوید که هیئت مستاجر موجر حمایت کافی از مستاجرها ارائه نمی دهد زیرا آنها در پرونده های انباشته به دلیل COVID-19 کار می کنند. (امی هادلی / CBC)

سالی کلکوهون ، هماهنگ کننده خدمات حقوقی Kinna-aweya ، افزود که “دادگاه هیچ کاری انجام نداده است تا طرفین از فن آوری و سایر منابع لازم برای شرکت در دادرسی الکترونیکی برخوردار باشند.”

کلکوهون گفت قبل از همه گیری ، دادگاه جلسات دادرسی را ترتیب داده ، محل برگزاری آن را رزرو کرده و حتی فضاهایی را با فناوری لازم برای جلسات ویدئویی اجاره کرده است. تمام مستاجر باید حاضر شود.

“اکنون ، انتظار این است که طرفین فقط توانایی حضور داشته باشند ، و این اغلب چنین نیست و [the tribunal] فقط به نظر نمی رسد “.

کلکوهون مثالی را اضافه کرد ، جایی که یکی از وکلای ستادی وی برای ارائه مشاوره برای یک مستاجر کم درآمد به جلسه دادرسی فراخوانده شد. آن مستاجر برای دادرسی تماس نگرفته است.

کلکوهون توضیح داد: “موجر تأیید کرد که مستاجر تلفن ندارد. و دادرس گفت:” خوب ، مستاجر باید از کسی تلفن قرض می کرد. ” “این نوعی حیرت انگیز است که نشان می دهد کسی برای شرکت در جلسه دادرسی اداری در انتاریو باید از کسی تلفن قرض بگیرد.”

Kinna-aweya منابع محدودی برای ارائه مشاوره به تمام مستاجرهای کم درآمد دارد

مسئله دیگر این است که جلسات دادرسی زیادی برای ساکنان منطقه تندر بی در طول هفته پراکنده است ، و کینا-اویا فقط منابع کافی برای ارائه مشاوره به تمام مستاجران مورد نیاز را ندارد.

“هفته گذشته یک روز وجود داشت که در آن واحد 9 بلوک شنوایی مختلف وجود داشت که دارای آدرس Thunder Bay بود. ما کارکنان کافی برای پاسخگویی به آن را نداریم ، حتی اگر همه کار ما جلسات هیئت مدیره باشد … بنابراین این واقعاً مسئله ساز است که خدمات مشاوره مستاجر در دسترس نیست ، “گفت Colquhoun.

هماهنگ کننده خدمات حقوقی Kinna-aweya اضافه کرد که دادگاه باید در روند رسیدگی به پرونده های خود تجدید نظر کند ، به خصوص که استان از طریق موج دوم COVID-19 کار می کند.

“مسکن پایدار دفاع شماره یک در برابر شیوع COVID-19 است. و در صورت افزایش کمبود مسکن ارزان قیمت ، روند اخراج مردم در وسط یک بیماری همه گیر را افزایش می دهد … یکی از گروه های صاحبخانه این است که این احتمال وجود دارد که 100000 خانوار در حال حاضر اجاره معوقه دارند که دلیل اصلی آن COVID است. و فقط می دانید که افزایش سیستم برای بیرون راندن آنها بسیار کوته فکرانه است. همه این افراد به کجا می روند؟ اتفاق افتادن؟”