مدیرعامل فولکس‌واگن می‌گوید کارخانه باتری‌های برقی که برای انتاریو برنامه‌ریزی شده است، می‌تواند به یکی از بزرگترین کارخانه‌های دنیا تبدیل شود

در حالی که کشورها برای تضمین سرمایه گذاری در فناوری های پاک مبارزه می کنند، یک کارخانه عظیم باتری خودروهای الکتریکی جدید در سنت توماس، آنتن، به عنوان یک “تغییر بازی” برای بخش خودرو و اقتصاد کانادا مورد استقبال قرار می گیرد.

جزئیات این پروژه چند میلیارد دلاری روز جمعه در یک استقبال رسمی از خودروساز آلمانی فولکس واگن در کانادا برای ساخت بزرگترین کارخانه تولید باتری خودروهای برقی در جهان اعلام شد.

انتظار می رود این کارخانه در جنوب غربی شهر انتاریو تا 3000 نفر را استخدام کند و هزاران شغل جدید ایجاد کند. به گفته دفتر نخست وزیری، فولکس واگن ۷ میلیارد دلار برای ساخت این کارخانه سرمایه گذاری کرده است.

فرانک بلوم، مدیرعامل پاورکو، زیرمجموعه فولکس واگن که باتری خودروهای الکتریکی تولید می کند، گفت: این کارخانه بزرگترین کارخانه فولکس واگن در آمریکای شمالی خواهد بود و پتانسیل تبدیل شدن به بزرگترین کارخانه فولکس واگن در جهان را دارد.

بلوم روز جمعه گفت: “سنت توماس پایتخت قطارها و فولکس واگن پایتخت خودروسازی است، بنابراین ما به خوبی با هم هماهنگ هستیم.” تبریک می گویم بابت عملکرد بهتر در رقابت و آوردن این کارخانه به سنت توماس.

این کارخانه شش خط تولید خواهد داشت و باتری های کافی برای یک میلیون خودرو در سال تولید می کند. بلوم گفت فولکس‌واگن قصد دارد در دهه‌های آینده 25 مدل خودروی الکتریکی جدید بسازد و بیشتر باتری‌های آن‌ها از سنت توماس تولید می‌شوند.

نخست وزیر جاستین ترودو به کارگران کانادایی برای بزرگترین معامله خودرو در تاریخ این کشور و یکی از بزرگترین پارک های صنعتی در سراسر آمریکای شمالی اعتبار داد.

داگ فورد نخست‌وزیر در مراسم رونمایی از طرح‌های مربوط به باتری خودروهای برقی صحبت می‌کرد.
داگ فورد، نخست‌وزیر انتاریو می‌گوید که سیاست در جایگاه دوم قرار گرفت تا مقامات فدرال و استانی بتوانند این سرمایه‌گذاری را از فولکس واگن دریافت کنند. (کیت دوبینسکی/سی بی سی)

ترودو گفت: “این معامله در مورد کارگران است. ارزش آن 200 میلیارد دلار برای اقتصاد کانادا در دهه آینده خواهد بود.” او اذعان کرد که پیر پویلیور، رهبر محافظه‌کاران با این توافق مخالفت کرده و گفت 13 میلیارد دلار یارانه فدرال بسیار زیاد است.

ترودو گفت: «محیط زیست پاک‌تر، نیروی کار قوی‌تر، سالم‌تر و شادتر، مشارکت با مردم بومی، این‌گونه است که ما یک اقتصاد قوی در آینده می‌سازیم.» “آقای Poilievre گفته است که این یک هدر دادن پول است… کانادا در مورد ساختن آینده ای قوی تر برای طبقه متوسط ​​و فرزندان آنها است.”

ترودو می گوید این پروژه تا 30000 شغل غیرمستقیم یا فرعی ایجاد می کند.

دولت فدرال موافقت کرد که طی دهه آینده به فولکس واگن 13 میلیارد دلار یارانه بدهد، بخشی از معامله ای برای فریب دادن این شرکت برای ساخت اولین کارخانه باتری خودروهای الکتریکی در آمریکای شمالی در جنوب انتاریو.

ویک فدلی، وزیر توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و تجارت استان گفت: “این بزرگترین سرمایه گذاری خودرو در تاریخ استان است. این یک چرخش کامل در بخش خودرو در سه سال است. ما برگشتیم. انتاریو بازگشته است.”

“این آینده جامعه ماست”

رهبران مشاغل محلی نیز از این سرمایه گذاری استقبال کردند. شان دایک، مدیر عامل شرکت توسعه اقتصادی سنت توماس، گفت: «این کارخانه به طور چشمگیری جهت این جامعه را تغییر خواهد داد.

این آینده جامعه ماست.»

علاوه بر میلیاردها دلار از اتاوا، انتاریو 500 میلیون دلار به عنوان ” مشوق های مستقیم” به فولکس واگن پرداخت خواهد کرد. این استان همچنین بودجه های جدیدی را در سنت توماس و جوامع اطراف آن سرمایه گذاری خواهد کرد.

داگ فورد، نخست‌وزیر انتاریو، این معامله را ستود و گفت که برای آوردن سرمایه‌گذاری به استان، کنار گذاشتن اختلافات سیاسی مهم است.

سپر یک خودروی فولکس واگن با پلاکی که روی آن نوشته سنت توماس پراود در یک کارخانه خودروهای برقی رونمایی شده در 23 آوریل 2023.
پلاک خودروی فولکس‌واگن زرد نشان می‌دهد: «St. توماس پراود، در مراسم رونمایی از طرح های خود برای ساخت کارخانه باتری های برقی در جنوب غربی شهر انتاریو. (کیت دوبینسکی/سی بی سی)

فورد گفت: “ماشین های آینده از ابتدا تا انتها، از مواد معدنی در شمال انتاریو تا باتری های اینجا در سنت توماس، و توسط کارگران انتاریو ساخته خواهند شد.”

ما در حال احیای بخش خودرو انتاریو هستیم و انتاریو را به نیروگاه خودرو در آمریکای شمالی تبدیل می کنیم.

این اعلامیه در موزه راه‌آهن شهرستان الگین، با واگن‌های قدیمی قطار بر فراز سیاستمداران و مدیران اجرا شد.

در بیرون، اعضای اعتصابی اتحادیه خدمات عمومی کانادا شنیده می‌شد که در حالی که ترودو از کارگرانی که در کارخانه کار خواهند کرد تمجید می‌کردند، شعار می‌دادند.

نخست وزیر گفت: «کانادا به دلیل خود کارگران این مزیت را دارد، افرادی که می دانند چگونه دقیقاً آنچه را که جهان می خواهد ارائه دهند.

تماشا | Champagne می‌گوید فولکس‌واگن یک «تغییر بازی» برای کانادا دارد:

فولکس‌واگن یک «تغییرگر بازی» برای کانادا: شامپاین

فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر نوآوری، می‌گوید قرارداد 13 میلیارد دلاری با این خودروساز مشاغل بیشتری را به سنت توماس، آنت.

“این چیزی بیش از یک کارخانه بزرگ است. این درک این است که آینده قوی خواهد بود و برای مردم اینجا و مردم در سراسر کشور به ارمغان خواهد آورد.”

برنامه این است که دولت فدرال یارانه تولید سالانه را به این خودروساز آلمانی بدهد و بودجه کارخانه عظیم سنت توماس را که به اندازه 391 زمین فوتبال تخمین زده می شود، تامین کند و آن را به بزرگترین کارخانه در کانادا تبدیل کند.

ما باید صنعت را جذب کنیم

یک کارشناس تجارت بین المللی گفت که میلیاردها دلار مالیات دهندگان برای خودروسازی سودآوری مانند فولکس واگن در نگاه اول منطقی نیست.

آندریاس شوتر، استاد استراتژی بین‌الملل در دانشکده بازرگانی آیوی در وسترن، گفت: اما زمانی متوجه می‌شوید که کانادا با قانون کاهش تورم ایالات متحده مخالف است که میلیاردها یارانه به شرکت‌ها برای ساخت و ساز در جنوب مرز ارائه می‌کند. دانشگاه در لندن، انترنتی، و یک کنترل کننده فروش بازاریابی سابق برای آمریکای شمالی در فولکس واگن.

WATCH | فولکس واگن کارخانه باتری خودروهای برقی را در انتاریو می سازد:

فولکس واگن کارخانه باتری خودروهای برقی را در انتاریو می سازد

فولکس واگن اعلام کرد که در حال ساخت یک کارخانه بزرگ باتری خودروهای الکتریکی در سنت توماس، اونت است. این کارخانه که قرار است در سال 2027 افتتاح شود، اولین کارخانه در نوع خود در کانادا است.

او گفت: «این قانون کاهش تورم واقعاً نیاز به باز کردن جیب‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری‌ها در فناوری سبز و کارخانه‌های باتری را افزایش داده است. در غیر این صورت، این کارخانه در ایالات متحده یا مکزیک، اما احتمالاً ایالات متحده ساخته می‌شد.

شوتر گفت: ما باید صنعت را جذب کنیم.

“فولکس واگن یک بازیگر جهانی است. جذب این کارخانه در اینجا، از دیدگاه کانادایی، منطقی است. برچسب قیمت؟ شما بهای آن را می پردازید و آنها را دریافت می کنید.”

بعد از ظهر رانندگی کنید6:12هزینه کشاورزی یک کارخانه فولکس واگن EV

به قول معروف یک بار زمین کشاورزی از بین می رود … برای همیشه از بین رفته است. این هفته ما در مورد 1500 هکتار زمین در سنت توماس یاد گرفتیم که برای سرمایه گذاری صنعتی در نظر گرفته شده است. میزبان بعد از ظهر، آلیسون دورو، با کریسپین کولوین، معاون رئیس فدراسیون کشاورزی انتاریو صحبت کرد.

بلومبرگ اولین بار مبلغ یارانه فدرال را گزارش کرد. منابع آگاه از این معامله جزئیات قرارداد را با سی بی سی نیوز تایید کرده اند.

بر اساس جزئیات این قرارداد، انتظار می‌رود حمایت از تولید فدرال از این کارخانه بین 8 تا 13 میلیارد دلار طی 10 سال باشد. اتاوا همچنین حدود 700 میلیون دلار کمک هزینه سرمایه ای به فولکس واگن از طریق صندوق نوآوری استراتژیک خود ارائه می دهد.

فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر نوآوری، روز پنجشنبه در حالی که سوالات خبرنگاران را مطرح کرد، گفت: «این یک تغییر بازی برای ملت ما است.