مدافعان از کانادا می خواهند که بودجه چند ساله برای سازمان های جوانان بومی ایجاد کند

حامیان جوانان بومی به مجمع دائمی سازمان ملل متحد در مورد مسائل بومی مراجعه می کنند تا بر دولت فدرال فشار بیاورند تا بودجه بهتری برای گروه های جوانان تحت رهبری بومیان ایجاد کند.

نمایندگان پنج گروه جوانان بومی این هفته به شهر نیویورک سفر کردند تا گزارش جدیدی را منتشر کنند که در آن نیاز به اقدامات فوری فوری در مورد اجرای فراخوان شماره 66 کمیسیون حقیقت و آشتی (TRC) به عمل آمده است.

این سازمان خواستار بودجه چند ساله برای سازمان‌های جوانان مبتنی بر جامعه برای ارائه برنامه‌هایی در زمینه آشتی و ایجاد یک شبکه ملی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و بهترین شیوه‌ها است.

«ما همیشه درباره افتادن جوانان می شنویم [through] گابریل فایانت به سی‌بی‌سی نیوز گفت: شکاف‌ها… این کاری است که این گروه‌های جوانان جامعه واقعاً انجام می‌دهند این است که افراد را قبل از اینکه بین شکاف‌ها بیفتند دستگیر می‌کنند.

این کار خیلی زیاد است و آن رهبران جامعه خود گاهی اوقات در بحران هستند و فقط در حال سوختن هستند.»

فایانت، اهل فیشینگ لیک متیس در آلبرتا، یکی از بنیانگذاران مجمع هفت نسل، یک سازمان بومی مردمی تحت رهبری جوانان است که در اتاوا واقع شده است. او به همراه کرینگتون کریسمس، بریتانی ماتیوس و جاش لوئیس این گزارش را با عنوان کار عشق نوشت.

برای این گزارش با ده گروه، سازمان و شوراهای جوانان بومی از سراسر کانادا مشورت شد. این بیانیه می‌دهد که برنامه‌ریزی برای جوانان بومی “با بودجه کم، پرسنل و دستمزد کم” است و “مستقیماً بر جوانان بومی که تلاش می‌کنند به حمایت‌ها، منابع و خدمات مبتنی بر فرهنگی دسترسی داشته باشند، تأثیر می‌گذارد.”

فایانت گفت: «موضوع رایج این است که ما منابع مورد نیاز برای انجام این کار نجات دهنده را دریافت نمی کنیم.

“این فقط یک چرخه است که در آن فقط به نوعی به شما خرده می دهد. ما نمی توانیم با کمک های مالی خرد زنده بمانیم.”

“ثبات امری ضروری است”

دوون سائولیس، که همتای خود این گزارش را بررسی کرد، در حال حاضر هماهنگ کننده زبان و جوانان برای ملت Wolastoqey در نیوبرانزویک است و گفت که کمیته جوانان آن عدم انسجام در برنامه های جوانان محور را بیان کرده است.

سائولیس گفت: “این به دلیل عدم توجه یا درک اهمیت جوانان ما نیست. بودجه صرفاً برای سازگاری وجود ندارد.”

ثبات نه تنها برای اعتماد آنها، بلکه برای رفاه آنها ضروری است.»

Saulis گفت که او به کمک های مالی متکی است، اما ارائه برنامه ریزی برای آنچه جوانان می خواهند پایدار نیست.

Saulis گفت: “متأسفانه، روند درخواست برای این نوع بودجه تضمینی برای موفقیت نیست.”

از ما خواسته می شود که روح خود را در این برنامه ها به افراد و سازمان هایی که نمی شناسیم بریزیم و ماه ها منتظر تصمیم گیری باشیم.

در بودجه سال 2019، دولت فدرال 15.2 میلیون دلار را طی سه سال برای یک برنامه آزمایشی برای حمایت از ابتکارات آشتی جوانان بومی که توسط یک سازمان غیرانتفاعی موجود به نام Canadian Roots Exchange ارائه شده است، متعهد شد.

فایانت یکی از سه مشاور جوانان بود که در سال 2017 توسط وزیر امور بومی و شمالی برای نظارت بر نظرسنجی آنلاین جوانان بومی منصوب شد.

که منجر به گزارشی به نام «نقشه راه به کمیسیون حقیقت و آشتی فراخوان برای اقدام شماره 66» شد که در ژوئن 2018 منتشر شد. با این حال، فایانت و همکارانش می‌گویند که هیچ حرکتی از سوی سهامدارانی مانند دولت فدرال وجود نداشته است. .

Crown-Indigenous Relations قبل از زمان انتشار به یک درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد و زمان پردازش فعلی درخواست‌های رسانه‌ای را دو روز کاری اعلام کرد.