محدودیت های قرمز کد منیتوبا شامل نذر اصلی برای محدود کردن اجتماعات اجتماعی به 1 خانوار نیست

برخلاف گفته های رئیس بهداشت عمومی استان ، مانیتوبا هنگام اعمال محدودیت های قرمز از روز پنجشنبه ، اجتماعات اجتماعی را به یک خانوار محدود نمی کند.

جدیدترین دستور بهداشت عمومی استان ، حداکثر اندازه اجتماعات داخلی و خارجی را پنج نفر ، در همه جای مانیتوبا ، از یک دقیقه پس از نیمه شب روز پنجشنبه تعیین می کند.

در این دستورالعمل آمده است: “تجمع همه افراد در اجتماع بیش از پنج نفر در هر مکان یا محیط داخلی یا خارجی ممنوع است.”

“به طور حتم ، این ماده در مراسمی مانند عروسی و تشییع جنازه و همچنین مجالس غیررسمی مانند شام و مهمانی های خانه اعمال می شود.”

محدودیت پنج نفره شامل افرادی که در یک خانه زندگی می کنند نمی شود.

این بدان معناست که وقتی کل استان در ساعت 12:01 صبح کل استان به سیستم قرمز افزایش یابد ، تغییری در حداکثر اندازه جمع آوری مجاز ایجاد نخواهد شد.

در اوایل این هفته ، رئیس بهداشت عمومی استان دکتر برنت روسین گفت که محدودیت های جدید شامل عدم تجمع در خارج از خانه است.

روسین صبح روز سه شنبه در جریان جلسه مطبوعاتی گفت: “محدودیت های زیر از روز پنجشنبه برای همه مانیتوبا اعمال می شود: هیچ اجتماع اجتماعی مجاز نیست. ارتباط اجتماعی به اعضای خانواده شما کاهش می یابد.”

یک سند پیشینه که در یک خبر خبری استانی گنجانده شده است ، قانون فقط خانوارها را محدودیت توصیف کرده است.

در این سند آمده است: “محدودیت های جدید بحرانی (قرمز) در سراسر کشور اعمال می شود و شامل موارد زیر است: ارتباطات اجتماعی فقط به خانوار شما کاهش می یابد.” “اجتماعات اجتماعی مجاز نیست.”

تنها اقدام خانوار سخت ترین محدودیت در میان یک سری قوانین جدید بوده است.

آنها همچنین شامل تعطیلی فروشگاه های غیر ضروری خرده فروشی ، سالن های ورزشی ، عبادتگاه ها ، تئاترها ، آرایشگاه ها و مراکز تفریحی است. قرار بود تولید فیلم و تلویزیون متوقف شود – اگرچه تغییر دیگری در نظم عمومی باعث می شود اگر تیراندازی قبل از ساعت 12:01 صبح روز پنجشنبه آغاز شود ، ادامه یابد.

خرده فروشان ضروری ، مانند بقالی و داروخانه ها ، ممکن است با 25 درصد ظرفیت مشتری باز بمانند. رستوران ها ممکن است فقط به مشتریان تحویل و تحویل کالا خدمات ارائه دهند. کلینیک های دندانپزشکی و سایر مشاغل درمانی همراه با مدارس و خدمات مراقبت از کودکان ممکن است باز بمانند.

روز اواخر روز چهارشنبه ، روسین اظهار داشت که این استان هیچ روش قانونی برای اجرای معاشرت فقط در خانواده ندارد.

وی در بیانیه ای گفت: “دستورات بهداشت عمومی اساس اقدامات لازم برای كنترل شماره پرونده های ما را فراهم می كند ، اما این موارد فقط تا یك سند قانونی پیش می روند.”

“کاری که ما به Manitobans نیاز داریم این است که طبق این قانون و روحیه این محدودیت های جدید پیروی کنیم و آن این است که هر وقت ممکن باشد در خانه بمانیم و با افراد خارج از خانه خود معاشرت نکنیم.

“دستورات بهداشت عمومی ما ابزاری مهم است اما در نهایت ، این اقدامات هر یک از مانیتوبان است که این ویروس را دوباره کنترل می کند.”

برگشت دوم از 19 اکتبر

عصر روز چهارشنبه در یک سری توییت ها ، روسین از Manitobans خواست که در خانه بمانند و در خارج از خانه خود معاشرت نکنند ، حتی اگر این کار از نظر فنی مجاز باشد.

وی نوشت: “Manitobans برای انجام کار صحیح به قانون احتیاج ندارد – تعاملات اجتماعی خود را به خانواده خود محدود کنید. نه به این دلیل که جریمه می شوید ، بلکه برای مبارزه با # Covid19MB کار درستی است.”

وی در پیامی توئیتر افزود: “ما وقت تلف کردن در معناشناسی و خلا loهای قانونی را نداریم.”

این دومین بار در طی بیش از سه هفته است که محدودیتی که دکتر روسین اعلام کرد در یکی از دستورات وی دیده نمی شود.

در 19 اکتبر ، این استان تصمیمی مبنی بر بسته شدن اتاق های نوشیدنی به عنوان بخشی از دستورالعمل بهداشت عمومی را لغو کرد.

در این حالت ، استان به نگرانی های انجمن هتل مانیتوبا در مورد اعمال نابرابر دستور توجه داشت.

در 19 اکتبر ، استان طرحی را برای بستن اتاق های آشامیدنی معکوس کرد. آنها در پایان هفته ها با اعمال محدودیت های شدیدتر بسته شدند. (Jonathan Castell / CBC)

روسین اظهار داشت که توصیف اولیه وی از معاشرت فقط در خانه به عنوان یک محدودیت اشتباه بوده است.

در بعد از ظهر در جلسه توجیهی مطبوعاتی دوم ، وی به اجتماع فقط خانوارها به عنوان توصیه اشاره کرد.

وی گفت: “این پیشنهاد فقط در ارتباط با خانواده شما معاشرت می کند.”

محدودیت هایی که از روز پنجشنبه اعمال می شود ، به عنوان آنچه روسین به عنوان “قطع کننده مدار” توصیف می کند – اقدامات جدید شدید با هدف کاهش سرعت گسترش COVID-19 است.

تعداد روزانه موارد صدها نفر منجر به ثبت یک رکورد از بیماران COVID-19 در بیمارستان های مانیتوبا و افزایش شدید مرگ های همه گیر شده است.

فشار روی سیستم مراقبت های بهداشتی منجر به تصمیم روسین برای مجبور کردن مانیتوبا به تعطیلی شد که حداقل دو هفته در آن برقرار باشد.

وی روز سه شنبه ، هنگامی که او و نخست وزیر برایان پالیستر این خبر را اعلام کردند ، گفت: “ما در مبارزه با این همه گیری واقعاً در یک دوراهی هستیم.”

“ما باید این اعداد را برگردانیم ، و اکنون باید آنها را برگردانیم.”

واب کینوو ، رهبر NDP مانیتوبا عصر چهارشنبه گفت که قانون عدم تجمع باید دوباره برگردد.

وی همچنین از دولت خواست که در مورد تغییر توضیح دهد.

کینو در بیانیه ای گفت: “در همان روزی که 9 مانیتوبان به 19 COVID تسلیم شدند و تنها چند ساعت قبل از اجرای اقدامات مهم جدید قفل ، مانیتوبانس ها بدون هیچ هشداری فهمیده اند که این محدودیت ها تضعیف و کاهش یافته اند.”