مانیتوبا 500 هزار دلار پول نقد می‌خواهد، 4 خانه که گفته می‌شود در ارتباط با شبکه قاچاق مواد مخدر هستند ضبط شد.

بر اساس یک دادخواست جدید، بیش از 500,000 دلار پول نقد، چهار خانه، انواع جواهرات و سه شمش طلا از جمله اقلامی هستند که گفته می شود مرتبط با جرم و جنایت هستند که استان می خواهد در ارتباط با یک شبکه بزرگ قاچاق مواد مخدر ضبط شود.

در بیانیه‌ای که در 4 آوریل به دادگاه مانیتوبا ارائه شده است، مدیر واحد مصادره اموال جنایی مانیتوبا خواستار تسلیم انواع عواید ناشی از جرم است که از 10 فرد، دو بانک و دو اتحادیه اعتباری ضبط شده است. همه آنها به عنوان متهم در این ادعا نام برده می شوند.

مدیر همچنین خواستار مصادره چهار اقامتگاه است که گمان می رود در شبکه قاچاق دخیل بوده اند، از جمله دو خانه وینیپگ و دو خانه واقع در سنت پل غربی.

واحد مصادره اموال همچنین به دنبال تسلیم چیزی بیش از نیم میلیون دلار به صورت نقدی به هر دو ارز کانادایی و آمریکایی است که در اوایل فوریه از املاک و صندوق های امانات در دو اتحادیه اعتباری وینیپگ و یک بانک بازیابی شده است.

این دادخواست می‌گوید که تمام وجوه نقد و دارایی فهرست‌شده به دلیل ارتباط با شبکه قاچاق مواد مخدر در رده «درآمد حاصل از فعالیت‌های غیرقانونی» یا «ابزار فعالیت غیرقانونی» قرار می‌گیرد و بنابراین تحت عنوان اموال مجرمانه مانیتوبا مصادره می‌شود. قانون مصادره

هیچ یک از ادعاهای مطرح شده در این ادعا در دادگاه ثابت نشده است و در حال حاضر اظهارنامه دفاعی نیز ارائه نشده است.

پلیس وینیپگ ابتدا در یک کنفرانس مطبوعاتی در اوایل ماه مارس از دستگیری 10 نفر در ارتباط با شبکه ادعایی قاچاق خبر داد.

در این دادخواست آمده است که مجموعه ای از محموله ها از دبی به وینیپگ بین ژوئن تا سپتامبر 2022 توجه آژانس خدمات مرزی کانادا را جلب کرد و پلیس وینیپگ را مطلع کرد.

طبق ادعای این سازمان، تریاک در چندین قالی که از دبی به وینیپگ حمل شده بود، کشف شده بود که منجر به دو تحقیق مشترک در مورد یک شبکه بین المللی قاچاق مواد مخدر شد.

بر اساس این دادخواست، تحقیقات Health Canada نشان داد که الیاف فرش دو محموله حاوی 5.7 کیلوگرم تریاک تبخیر شده است.

آدرس برخی از فرش‌ها به خانه وینی‌پگ در سدونا کرسنت، نزدیک خیابان کیواتین در محله میپلز ارسال شد و به پلیس اجازه داده شد تا سپتامبر گذشته فرش‌ها را به صورت کنترل‌شده تحویل دهد.

پلیس قبلاً گفته بود که شخصی در را باز کرد، فرش ها را پذیرفت و آنها را به خانه آورد. مأموران سپس با اجرای حکم تفتیش منزل، یک زن و دو مرد را دستگیر کردند.

شبکه قاچاق که توسط خانواده اداره می شود

دسامبر گذشته، بازرسان ادعا کردند که پدر و شریک زن دستگیر شده در خانه سدونا کرسنت، یک شبکه قاچاق مواد مخدر را اداره می کردند.

در این دادخواست ادعا شده است که این دو مرد به قاچاقچیان سطح متوسط ​​مواد مخدر غیرقانونی می‌فرستند تا برای سود به فروش برسند.

در این گزارش آمده است که گهگاه پدر با دو نفر دیده می شد که در حال مبادله مواد مخدر غیرقانونی با پول در سراسر شهر بودند.

در این دادخواست ادعا شده است که چهار خانه ای که استان می خواهد مصادره شود با پولی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم با جرم مرتبط بوده به دست آمده است.

زن دستگیر شده با شریک زندگی خود مالک یکی از خانه ها بود.

در این دادخواست ادعا شده است که یک قبضه اسلحه، سه شمش طلا، مواد بسته بندی مواد مخدر و پودر هروئین به همراه حدود 6.6 کیلوگرم هروئین تار سیاه از دیگر اقلامی بود که در تحقیقات از منازل کشف شد.

بر اساس این دادخواست، «نمرات برگه‌ها» – اسنادی که جزئیات مقادیر داروهای فروخته شده و پول ساخته شده یا بدهکار را نشان می‌دهد، نیز بازیابی شدند.

در این دادخواست گفته شده است که هروئین کشف شده توسط پلیس در طول تحقیقات، ارزش خیابانی آن بیش از یک میلیون دلار برآورد شده است.