مانیتوبا 10 مورد مرگ ناشی از کووید-19 را گزارش می‌کند در حالی که تعداد بستری‌های جدید ICU کاهش می‌یابد

در آخرین داده‌های نظارتی بر بیماری‌های تنفسی استان، نزدیک به دوجین مورد مرگ ناشی از کووید-19 در یک بازه زمانی دو هفته گزارش شده است.

داده های منتشر شده در روز جمعه شامل 10 مرگ دیگر بر اثر کووید-19 است. این پس از آن رخ می دهد که در هفته گذشته 13 مورد مرگ گزارش شد، زمانی که تعداد کل مرگ و میرهای COVID-19 برای اولین بار در بیش از یک ماه افزایش یافت.

یک سخنگوی استانی هفته گذشته در ایمیلی گفت، تاخیر در گزارش می تواند منجر به افزایش هایی شود که شامل مرگ و میرهایی می شود که در هفته گزارش اتفاق نیفتاده اند.

بر اساس آخرین گزارش که هفته 16 تا 22 آوریل را پوشش می دهد، امسال حداقل 391 نفر بر اثر کووید-19 جان خود را از دست داده اند.

این گزارش می‌گوید تعداد پذیرش‌های بخش مراقبت‌های ویژه مرتبط با کووید-۱۹ از ۱۲ به ۶ نفر کاهش یافته است، در حالی که پذیرش‌های بیمارستانی از ۴۰ به ۴۵ مورد نسبت به یک هفته قبل افزایش یافته است.

نرخ مثبت بودن آزمون در آخرین هفته از داده های موجود به 15.1 درصد کاهش یافت که از 16.4 درصد و 16.1 درصد در دو هفته قبل کاهش یافت.

سه شیوع جدید در مراکز مراقبت طولانی مدت اعلام شد، علاوه بر دو مورد اعلام شده در آن تنظیمات بین 9 تا 15 آوریل. این تعداد کل شیوع کووید-19 در آن مکان ها را در سال جاری به 246 می رساند.

این گزارش می‌گوید که تعداد کل همه‌گیری‌های بیمارستانی از 100 به 105 مورد افزایش یافته است.

125 مورد مثبت کووید-19 شناسایی شد که تعداد آن کم است، زیرا استان دیگر آزمایش گسترده ای انجام نمی دهد و نتایج آزمایشات خانگی را در آمارهای خود لحاظ نمی کند.

نرخ آنفلوانزا همچنان پایین است. شش مورد آنفولانزای A، سه مورد آنفولانزای B و دو بستری جدید مرتبط با آنفولانزا در بیمارستان وجود داشت که نسبت به صفر گزارش شده در هفته قبل افزایش داشت.

فعالیت ویروس سنسیشیال تنفسی یا فعالیت RSV با 10 مورد جدید شناسایی و نرخ مثبت 0.9 درصد ثابت ماند. بر اساس گزارش نظارت، همین تعداد و نرخ یک هفته قبل ثبت شده بود که از 21 کشف و 1.7 درصد نرخ مثبت تست در هفته 2 تا 8 آوریل کاهش یافته است.

اطلاعات بیشتر از CBC Manitoba: