مانیتوبا متعهد می شود در میان تقاضای زیاد، کمپینگ های بیشتری بسازد

مگان مکسول، مانند بسیاری از منیتوبان ها، هر بهار در روز افتتاحیه رزرو اردوگاه، کامپیوتر خود را روشن می کند. و مانند بسیاری دیگر، او اغلب ناامید شده است زیرا تعداد محدودی از اقامتگاه‌های پرتقاضا مانند یوزها و کابین‌ها در عرض چند دقیقه خریداری می‌شوند.

رزرو یک کمپینگ می تواند به اندازه خرید آنلاین بلیط کنسرت رقابتی باشد.

ماکسول گفت: “من اعضای خانواده را داشتم که سعی کردند ببینند آیا می توانیم هماهنگی کنیم.”

“پنج گروه مختلف تلاش کرده اند تا یوزها را بدست آورند و شاید 20 درصد آنها موفق باشند. [in getting sites] در تعطیلات آخر هفته.”

امسال، ماکسول موفق شد و چند ثانیه پس از باز شدن رزروها، در صف الکترونیکی که به طور تصادفی اختصاص داده شده بود، جایگاه بالایی کسب کرد.

“در حالی که داشتم روی تعطیلات آخر هفته در یورتی که می‌خواستم کلیک می‌کردم، آنها از جلوی چشمانم ناپدید می‌شدند. یکی را در آن قفل کردم و بعد فکر می‌کردم “شاید بتوانم آخر هفته دیگر را انجام دهم” و همه آخر هفته‌های دیگر رفته بودند.”

“اشتهای حریص” برای گزینه های کمپینگ: وزیر

سال‌هاست که تقاضا برای گزینه‌های کمپینگ مجلل مانند کابین‌ها، یورت‌ها و کمپینگ‌ها با خدمات برق و آب برای وسایل نقلیه بسیار بیشتر از عرضه است.

دولت استانی اکنون قول داده است که با یک برنامه زیرساختی 10 ساله 110 میلیون دلاری که به طور رسمی در اواخر امسال و پس از رایزنی های عمومی اعلام می شود، کمبود را برطرف کند.

گرگ نسبیت، وزیر منابع طبیعی، در مصاحبه ای گفت: «مردم اشتهای هولناکی برای بیشتر و بیشتر دارند.

“شما 50 یورت به آنها می دهید و آنها 100 می خواهند. و این چیزی است که ما قصد انجام آن را داریم این است که به گسترش پارک ها ادامه دهیم تا تقاضا را برآورده کنیم.”

دولت گزارش مشاوری را سفارش داد که در دسامبر تکمیل شد و هنوز در حال بررسی است. این گزارش، از جمله موارد دیگر، فرصت های کمپینگ بیشتر، به ویژه گزینه های به اصطلاح لوکس مانند یوز و کابین را توصیه می کند. در این گزارش آمده است که پارک استانی Birds Hill، یک مکان محبوب در شمال وینیپگ که در حال حاضر هیچ یوز ندارد، می تواند از 50 یوز استفاده کند.

مردی با عینک با کت و شلوار در میان جمعیت ایستاده است.
گرگ نسبیت، وزیر منابع طبیعی مانیتوبا، می‌گوید این استان قصد دارد به گسترش پارک‌های خود ادامه دهد تا تقاضای زیاد برای گزینه‌های کمپینگ را برآورده کند. (یان فروز/سی بی سی)

Nesbitt اشاره کرد که دولت ممکن است در زمانی که برنامه زیرساخت کوتاه مدت سالانه خود را در ماه می منتشر کند، به این پیشنهاد عمل کند.

او گفت: «فکر می‌کنم از چیزی که قرار است اعلام کنیم، احتمالاً شگفت‌زده خواهید شد، این تنها چیزی است که در این مرحله می‌توانم بگویم». اما بدیهی است که مناطق پرتقاضا، جایی که تقاضا وجود دارد، اینجاست که ما باید ساخت و ساز را انجام دهیم.

احتمال افزایش کارمزد نهایی

گزارش مشاور همچنین پیشنهاد می‌کند برای بازیابی بیشتر هزینه‌ها در پارک‌ها، هزینه‌ها افزایش یابد. در این گزارش آمده است که هزینه شبی 56 دلار برای یک یوز تقریباً نصف هزینه ای است که دولت فدرال در پارک های ملی دریافت می کند و سایر هزینه های کمپینگ که از 12 دلار در شب شروع می شود، از پایین ترین هزینه ها در کانادا هستند.

گزینه های پیشنهادی این گزارش شامل افزایش شدیدتر نرخ کمپینگ لوکس و افزایش محدود نرخ برای کمپینگ های اولیه است. در این گزارش آمده است که دولت همچنین می تواند با در اختیار داشتن گذرنامه رایگان ورود به پارک از طریق کتابخانه ها، دسترسی به افراد کم درآمد را تضمین کند.

Nesbitt گفت که دولت در حال حاضر به دنبال افزایش هزینه ها نیست، اما برخی افزایش در آینده احتمال دارد.

Nesbitt گفت: “من فکر می کنم وقتی مردم ببینند که ما در کمپ هایی سرمایه گذاری می کنیم که شاید برای مدت طولانی نیاز به بهبود سرمایه داشته باشند… ممکن است اشتها برای افزایش متوسط ​​نرخ در آینده وجود داشته باشد.”

دموکرات‌های جدید اپوزیسیون گفتند که هزینه‌ها باید در حد منطقی برای دسترسی عمومی باقی بماند.

یک چادر قرمز و خاکستری بر روی یک تکه علف در نزدیکی درختان.
طبق گزارش مشاوری که به سفارش دولت تهیه شده است، هزینه های کمپینگ که از شبی 12 دلار در منیتوبا شروع می شود، در میان کمترین هزینه ها در کانادا است. (Bartley Kives/CBC)

تام لیندسی، منتقد منابع طبیعی NDP گفت: «آنها باید مطمئن شوند که آن را حفظ می کنند تا برای همه مقرون به صرفه باشد.

Nesbitt گفت، اعلامیه ای در مورد برنامه سرمایه گذاری امسال برای پارک ها، از جمله یوزهای جدید، قبل از آخر هفته طولانی ماه مه منتشر خواهد شد. رایزنی های عمومی در مورد برنامه بلندمدت بهبود پارک ها و خدمات کمپینگ اواخر امسال آغاز می شود.

وعده اقامت بیشتر در کمپینگ توسط دولت محافظه‌کار مترقی، ماه‌ها پس از انتخاباتی که قرار است برای اکتبر برگزار شود، ممکن است برای منیتوبان‌ها آشنا به نظر برسد. دولت سابق NDP در سال 2016 وعده داد تعداد یورت ها را دو برابر کند اما در انتخابات بعدی شکست خورد.