مانیتوبانی ها برای خرید درختان کریسمس عجله می کنند و به تعطیلات بازگشت می دهند

در حالی که بسیاری از مشاغل مانیتوبا شاهد کاهش سرعت هستند ، یا به دلیل محدودیت های همه گیری کاملا متوقف شده اند ، به نظر می رسد امسال یک صنعت رونق خوبی داشته باشد.

تعداد زیادی از درختان کریسمس می گویند امسال آنها شلوغ تر از حد معمول هستند ، به طوری که برخی از خرده فروشان در مانیتوبا اظهار داشتند که در طی همه گیر COVID-19 شاهد فروش بی سابقه ای از خریداران هستند که به دنبال بخشی از سنت تعطیلات هستند.

ری DuBois ، صاحب مرکز باغ رون پل در وینیپگ ، روز شنبه گفت ، فروشگاه او شلوغ ترین روز فروش درخت کریسمس در 11 سال گذشته را داشته است.

DuBois گفت: “این یک پیام ثابت است که ما به طور گسترده از طرف تامین کنندگان خود می شنویم … همه درختانی را می فروشند که هرگز فروخته اند”.

سیستم پرداخت الکترونیکی مورد استفاده در مرکز باغ رون پل روی یک چوب به طول دو متر قرار دارد تا امنیت کارمندان و مشتریان را حفظ کند. (جاناتان ونتورا / CBC)

وی گفت: بسیاری از مشتریان وی به دنبال راهی برای ایجاد احساس خوش در این تعطیلات هستند.

وی گفت: “همه فقط در تلاشند چیز خاصی بسازند … برخی از موارد طبیعی را به زمان غیرطبیعی برگردانند.”

درختان ران پل در سال جاری به خارج از خانه منتقل شده اند تا از محدودیت های همه گیری که فروش کالاهای غیر ضروری در داخل فروشگاه ها را ممنوع می کند ، پیروی کنند. درختان از نظر اندازه و نوع در مسیرهای خارج سازمان یافته اند.

مشتریان می توانند از مسیرهای بالا و پایین رانندگی کنند ، و بدنبال درخت تعطیلات جدید خود هستند.

مشتریان جدیدی مانند دن لاو از جمله کسانی هستند که از باغ در وسط درخت استفاده می کنند.

خانواده لاو در جستجوی اولین درخت کریسمس واقعی خود بودند.

وی گفت: “ما با توجه به سالی که تاکنون داشته ایم ، آن را یک سال فوق العاده خاص می کنیم ، تا آنجا که می توانیم ویژه باشیم.”

دن لا و خانواده اش اولین درخت کریسمس واقعی خود را در این سال خریداری کردند تا تلاش کنند علی رغم محدودیت های سلامتی ، این تعطیلات فوق العاده باشد. (جاناتان ونتورا / CBC)

مرکز باغ تنها در دیدن هجوم مشتریان نیست که درختان کریسمس را که تعداد زیادی درخت باقی مانده است ، جمع می کنند.

67 امین گروه پیشاهنگی وینیپگ به دلیل جمع آوری کمکهای سالانه درخت کریسمس در منطقه River Heights که 56 سال از فعالیت آن می گذرد ، بسیار مشهور است.

مري براون ، هماهنگ كننده بخش درخت گفت ، آنها نيمي از سهام خود را در كمتر از دو هفته فروختند ، كه اين از زمان مقرر جلوتر است.

وی روز سه شنبه در نامه ای به CBC به وی گفت كه آنها انتظار دارند كه همه 2000 درخت خود را قبل از تاریخ پایان برنامه ریزی شده خود در 22 دسامبر بفروشند.

اما در اطلاعیه ای که روز چهارشنبه در وب سایت گروه پیشاهنگی منتشر شد ، آمده است که آنها به دلیل تقاضا مجبور شده اند به طور موقت پیش سفارش برنامه وانت حاشیه خود را به حالت تعلیق درآورند.

این سایت می گوید: “ما امیدواریم که اگر درختان کافی داشته باشیم ، در روزهای آینده دوباره سفارشات را شروع کنیم.”

فراتر از یک درخت

این درخت برای بسیاری از خانواده ها یک نماد کاملاً کریسمس است.

برای شری باس این چیزی فراتر از یک تزئین است – این یک سنت است که نسل های خانواده اش را به هم پیوند می دهد.

از سال 1997 ، باس زیور آلات خود را نصب می کند که نشان دهنده اعضای خانواده اش است که درگذشته اند.

وی گفت: “غم انگیز است اما خوشحال کننده است ، زیرا ما وقتی آن درخت را کنار می گذاریم همه آن داستان های خنده دار را برمی گردانیم.”

همه چیز با فرشته ای آغاز شد که نماینده پدر مرحوم او ، جیم هوبان است.

او کسی بود که سنت خانوادگی ورود به جنگل و قطع درخت کریسمس خانوادگی را آغاز کرد ، سنتی که برای سه نسل ادامه داشته است.

او می گوید باس پدرش را مردی جدی توصیف می کند ، اما در حوالی کریسمس او تغییر خواهد کرد.

صبح روز کریسمس ، او اغلب اولین کسی بود که بلند می شد و بچه ها را با پریدن روی تختخوابشان بیدار می کرد.

Sherri Buss در کنار درخت کریسمس واقعی خود ایستاده است ، که با تزئینات تزئینی تزئین شده است که نشان دهنده اعضای خانواده آخر است (جاناتان ونتورا / CBC)

از زمان مرگ پدرش ، باس هر ساله به رسم داشتن یک درخت کریسمس واقعی ادامه داده و آن را به نوه های خود منتقل کرده است.

این خانواده امسال درخت خود را قطع نکردند (استان روز چهارشنبه اعلام کرد که مانیتوبانی ها که می خواهند امسال این کار را انجام دهند هم اکنون می توانند مجوز قطع درختان خود را خریداری کنند).

اما او هنوز از داشتن یک درخت کریسمس واقعی در خانه اش خوشحال است تا تزییناتی را که او را به یاد عزیزانش می اندازد به نمایش بگذارد.

امسال او امیدوار بود كه مجبور نباشند كه یك زیور آلات دیگر برای یكی از اعضای خانواده اضافه كنند ، اما عموی همسرش اخیراً درگذشت.

باس و همسرش به دلیل محدودیت های COVID-19 قادر به شرکت در مراسم خاکسپاری وی نبودند ، بنابراین آنها یک زیور آلات ساخته شده توسط نوه او را برای جشن گرفتن زندگی او اضافه کرده اند.

برای خانواده ، زیور آلات تاریخچه و خاطرات منتقل شده را در خود جای داده اند.

باس گفت: “بچه ها اجداد خود را می شناسند. آنها در حالی که بزرگ می شوند می دانند از کجا آمده اند و داستان ها را می شنوند.”

او معتقد است که بیش از هر زمان دیگری مهم است که خانواده اش سنت درخت کریسمس خود را حفظ کنند.

وی گفت: “به ویژه امسال ، آنچه می توانید از سنت های خود حفظ کنید بسیار مهم است ، و همچنین فکر می کنم ساختن سنت های جدید بسیار بسیار مهم است.”