قرارداد اجاره سیتی با وینیپگ گلدیز در حال پیشرفت است، اما برخی موانع همچنان باقی است

سه سال پس از اینکه شورا ابتدا شرایط و ضوابط را تأیید کرد، اعضای شورای شهر به نهایی کردن قرارداد اجاره زمین با وینیپگ گلدیز در روز پنجشنبه نزدیک‌تر شدند.

کمیته املاک و توسعه تعدادی از اصلاحات را در قراردادی که در سال 2020 با تیم بیسبال برای اجاره پارک شاو، استادیوم ساخته شده برای تیم در زمینی متعلق به شهر، که در سال 1999 افتتاح شد، به تصویب رساند.

یک اصلاحیه بند استفاده اولیه را تغییر داد تا امکان رویدادهای سرگرمی فراهم شود، در حالی که اصل به ورزش محدود می شد.

تغییر دیگری، جدول زمانی قرارداد 15 ساله را که در ابتدا در 28 ژوئیه 2038 در میانه فصل منقضی می شد، تا 31 دسامبر 2038 تمدید کرد.

علاوه بر این، بخش‌هایی از یک پارکینگ مجاور که ممکن است برای توسعه سریع حمل و نقل آتی مورد استفاده قرار گیرد، مشخص شد.

در اصل، شرایط و ضوابط کل ملک را به عنوان نیازهای حمل و نقل مشخص می کرد. اکنون، بخشی از پارکینگ که ممکن است مورد استفاده قرار گیرد به منطقه در خیابان وستبروک 41 محدود شده است.

مارک نیومن، مشاور گلدیز، به عنوان نماینده در جلسه روز چهارشنبه صحبت کرد.

نیومن گفت که این تیم از اصلاحیه های تصویب شده توسط اعضای شورا حمایت می کند. اما او همچنین تغییرات بیشتری را درخواست کرد که در بسته گنجانده نشده است.

نیومن از کمیته خواست تا نام دارنده اجاره را از Winnipeg Goldeyes به Riverside Park Management، شرکت غیرانتفاعی مادر تیم تغییر دهد. این به تیم اجازه می‌دهد تا برای تعمیر ورزشگاه درخواست کمک‌های مالی بدهد.

نیومن همچنین از شهر می خواست که غرامت را برای هر پارکینگ احتمالی از دست رفته ناشی از توسعه سریع حمل و نقل، از 50 دلار در هر غرفه در سال به 50 دلار در هر غرفه در ماه افزایش دهد. او گفت که این بیشتر با نحوه ارزیابی مالیات بر ملک مطابقت دارد.

کمیته به اتفاق آرا بسته اصلاحی را بدون تغییراتی که نیومن درخواست کرده بود، تصویب کرد. ایوان دانکن نگرانی هایی را ابراز کرد.

اگر درآمد احتمالی ناشی از این وضعیت پارکینگی که آقای نیومن شناسایی کرد، از دست رفته باشد، و مشخصاً تغییراتی در پارک توپ وجود داشته باشد که به مرز 25 سال آن برسد، من نمی‌خواهم ببینم که عبارتی در یک قرارداد اجاره‌ای مانع از آینده این پارک شود. دانکن گفت، یک باشگاه بیسبال.

نیومن در صحبت‌های بعد از جلسه نمی‌توانست بگوید که عدم دریافت تغییرات اضافی چگونه بر معامله تأثیر می‌گذارد.

این موضوع بسیار مهمی است و همانطور که اعضای شورا خاطرنشان کردند، این موضوع قبلاً باز خواهد گشت [executive policy committee] و مطمئناً موضوع مورد بحث بیشتر خواهد بود.”

این توافق برای رای گیری نهایی به شورا خواهد رفت.