فورت وایت می گوید که صاحب خانه ها گزینه هایی برای خلاص شدن از شر غازها دارند، پس از اینکه کارکنان فورکز لانه و تخم مرغ را برداشتند.

بازگشت هوای گرمتر به معنای هجوم پرندگان مهاجر به منیتوبا است، اما برخی از آنها در مکان‌های نه چندان ایده‌آل مستقر می‌شوند و ساکنان انسان را مجبور می‌کنند تا تصمیمات سختی در مورد چگونگی خلاص شدن از شر بازگشت‌کنندگان ناخواسته بگیرند.

خدمه در The Forks در وینیپگ روز چهارشنبه یک لانه غاز و تخم‌های آن را از یک مزرعه‌کار برداشتند، که غیرقانونی است مگر اینکه مجوز دریافت شود – کاری که سازمان مدیریت این مکان تاریخی می‌گوید انجام داده است.

شرکت Forks North Portage Partnership روز چهارشنبه در بیانیه ای به CBC News گفت: “هر کاری که ما در محل در مورد غازها انجام می دهیم همیشه تحت مجوز است.”

ما با شرکت‌های دارای مجوز کار می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که بین حفاظت از مردم و ایمنی جمعیت غاز تعادل برقرار می‌کنیم.»

دین دنزیک، که قبل از برداشتن لانه در فورک ها متوجه شد، از دیدن آنها متاسف شد.

“ما در یک پارک هستیم – اگر آنها روی چمن باشند، عالی است. اگر آنها در پیاده رو باشند، [then] او به سی‌بی‌سی نیوز گفت.

گله غازها به وینیپگ برگشتند

اکنون که هوا رو به افزایش است، پرندگان مهاجر به سمت منیتوبا حرکت می کنند. اما برخی از آنها در مکان‌های نه چندان ایده‌آل مستقر می‌شوند و ساکنان انسان را مجبور به تصمیم‌گیری سخت می‌کنند. Emily Brass از CBC به بررسی نحوه مدیریت برخی پارک‌های وینیپگ با هجوم می‌پردازد.

به گفته مدیر خدمات گروه در مرکز محیط زیست وینیپگ، غازها در چند روز آینده لانه های خود را می سازند و تخم می گذارند.

“آنها بیشتر با غازهای دیگر احساس سرزمینی می کنند. با این حال، ما [can also] بارت میلر از Fort Whyte Alive به CBC News گفت.

او می‌گوید غازها معمولاً از بودن در نزدیکی انسان‌ها هم هیجان‌زده نیستند، اما گاهی اوقات چاره‌ای ندارند. زوج‌های تثبیت‌شده‌تر غازها اغلب بهترین مکان‌ها را برای ساختن لانه می‌گیرند و زوج‌های جوان‌تر را رها می‌کنند تا در جای دیگری لانه کنند.

“بیشتر املاک و مستغلات خوب اشغال شده است. و تعداد آنها کاهش نمی یابد، بلکه در حال افزایش هستند. بنابراین شما با غازهای پارکینگی، غازهای کاشت و غازهای پشت بام مواجه می شوید.”

مردی تصویر شده است که به چیزی دور از دید دوربین اشاره می کند.
بارت میلر، مدیر خدمات گروهی در فورت وایت آلیو، می‌گوید اشاره به یک غاز سرزمینی در حین برقراری تماس چشمی می‌تواند به آرامش پرنده کمک کند. (CBC)

میلر مردم را تشویق می کند که “غاز بزرگتر باشند” – برای مثال، از طریق تماس چشمی یا انگشت اشاره به سمت پرندگان منطقه.

میلر گفت: “این می تواند ترسناک باشد … اما شما می توانید بسیاری از اینها را حتی قبل از شروع حل کنید.”

او گفت، با این حال، گاهی اوقات دوستان پر از ما فقط همسایه های خوبی نیستند.

“در هر گونه ای، برخی از آنها بسیار تهاجمی هستند و درک کمتری از دیگران دارند. غازهایی وجود دارند که برای آنها کارساز نیست.”

“فضا بده”

او گفت که طولانی شدن چمن ممکن است به جلوگیری از ساختن لانه غازها در نزدیکی خانه کمک کند، زیرا پرندگان از یافتن تخم های شکارچیان می ترسند.

اگر شخصی بخواهد لانه پرنده مهاجر را از دارایی خود خارج کند، باید از خدمات حیات وحش کانادا مجوز دریافت کند.

سابقه طولانی در حفاظت از پرندگان وجود دارد. میلر گفت: معاهدات بین المللی بین کانادا، ایالات متحده و مکزیک برای حفاظت از پرندگان مهاجر به اوایل قرن بیستم بازمی گردد. او گفت که در اواسط قرن، غازها در آستانه انقراض بودند، زیرا شکار بی رویه و از بین رفتن زیستگاه عواقب ناگواری داشت.

اما تعداد آنها برگشته است، به این معنی که وینی‌پگرها باید زندگی با غازها را بیاموزند.

اگر این یک گزینه است، میلر هر کسی را که لانه غاز در ملک خود پیدا می کند تشویق می کند که به سادگی فاصله خود را حفظ کند.

“اگر بتوانید به آن فضا بدهید، این همیشه بهترین است. به یاد داشته باشید، فقط برای کمی است.”