غذاخوری New Exchange District به بازسازی خانواده سوری پس از فاجعه کمک می کند

برای یک خانواده مهاجر سوری ، به اشتراک گذاشتن وعده های غذایی کلاسیک فرهنگی خود مانند گوشت گاو گوشت گاو یا یک بسته بندی فلافل راهی برای بهبود آنها شده است. آنها پس از از دست دادن دو عزیز در طی شیوع همه گیر تابستان ، آنها با تحقق بخشیدن به رویای خود برای افتتاح یک رستوران ، تراژدی خود را به پیروزی تبدیل کردند.

در فرهنگ سوریه و زبان کردی ، این کلمه است دانوک مرحله ای از پخت گندم بلغور را نشان می دهد. گندم را می جوشانند و سپس گندم را به عنوان بخشی از برکت مشترک غذا ، با همسایگان تقسیم می کنند.

Daanook همچنین نام رستوران جدید سوری است که اخیراً در منطقه Exchange – در طی همه گیر شدن بیماری و در هفته ای که محدودیت های قفل قرمز با کد Manitoba اعمال شد ، افتتاح شد. تاسیس در 10 نوامبر افتتاح شد و فقط خدمات برداشت و تحویل را ارائه می دهد.

شلر علی ، مالک مشترک ، گفت: “کانادا مانند یک موزاییک از فرهنگ ها است بنابراین اگر هر فرهنگ غذای خاص خود را داشته باشد بسیار مهم است … ما دوست داریم برای تهیه غذای سوریه در آن شرکت کنیم.”

غذای بسته بندی شده شاورما مرغ بسیار محبوب است و همراه با سیب زمینی سرخ کرده ، فلافل ، کیبه ، سالاد و سس سیر است. (اورینتیا باب / CBC)

رستوران متعلق به خانواده نیز توسط برادر علی ، جوان علی ، شوهرش ، کاروان کهیل و خواهر شوهرش ، ریواس کهیل ، که مشاغل دیگری نیز دارند ، اداره می شود.

نورعلی ، برادر فقید علی ، و پدرش حمسا علی ، هر دو در تابستان امسال با واژگون شدن قایق خود در دریاچه وینی پگ درگذشتند.

نورعلی به عنوان عضوی با نفوذ در جامعه شناخته می شد که از طریق کارآفرینی نیز در اقتصاد سرمایه گذاری می کرد.

او نه تنها یک تجارت نوسازی که پناهجویانی را به نام Thank You Canada کار می کرد ، اداره می کرد ، بلکه با شروع طرح ابتکار کردها برای پناهندگان ، شرکت به طور فعال برای کمک به سایر مهاجران کار می کرد.

علی گفت: “برادرم در واقع یک رهبر در جامعه بود و مأموریت داشت به همه افراد نیازمند کمک کند. بنابراین او مشغول کار بود و از بسیاری از خانواده ها حمایت مالی می کرد.”

کلاژ عکس رستوران Daanook که به طور برجسته زیر صفحه فهرست قرار دارد تا روند جوشاندن گندم بلغاری در فرهنگ سوریه را به تصویر بکشد (اورینتیا باب / CBC)

از نورعلی که 42 ساله بود همسرش میسون درویش 41 ساله به جای مانده است که وی قبل از استقرار در وینیپگ در سال 2012 از سوریه گریخت. وی همچنین دارای دو دختر 13 و 16 ساله بود.

شلر علی گفت جامعه وینیپگ واقعاً در اطراف خانواده آنها گرد هم آمدند تا تابستان امسال پس از تجربه آن فاجعه شخصی ، حمایت فوق العاده ای از خود نشان دهند.

“مردم بسیار دوست داشتنی و حمایت کننده هستند”

علی گفت: “او هسته اصلی و سنگ اصلی زندگی ما بود. و با از دست دادن آنها ، وقتی تازه شروع به استقرار در شهر کردیم ، احساس قطع ارتباط کردیم.”

وی گفت: “وقتی مکانی را در منطقه Exchange (که قلب آن را وینیپگ می دانیم) دیدیم ، احساس کردیم این همان است. این ما را باز می گرداند. و در واقع اینطور است. این اتفاق می افتد. مردم بسیار دوست داشتنی و بسیار حمایت کننده هستند.” .

اکنون که رستوران Daanook برای خدمات باز است ، افرادی که در این نزدیکی زندگی می کنند و کار می کنند از غذاخوری جدید پشتیبانی نشان داده اند.

علی گفت: “در واقع عالی بود. ما انتظار چنین چیزی را نداشتیم.” “مردم غذای ما را دوست داشتند و هر که می آمد ، برمی گشت. و من از این کار راضی هستم.”

پیش غذاها شامل سالاد تابولا ، سالاد فتوش و هوموس است. (اورینتیا باب / CBC)

علی گفت: تفاوتهای فرهنگی و منطقه ای مشخصی بین همان غذاهایی که در فروشگاههای مواد غذایی انبوه آمریکای شمالی پیدا می کنید و آنچه از ابتدا در رستوران خود تهیه می کنند وجود دارد.

به عنوان مثال ، وی خاطرنشان کرد که اگرچه فروشگاه های مواد غذایی محلی طعم های متنوعی از هوموس ، که یک شیرجه سنتی ساخته شده از نخود است ، ارائه می دهند ، در سوریه فقط یک نوع اصلی هوموس وجود دارد.

آنها انتخاب منحصر به فرد خود را از مواد افزودنی اضافه می کنند که شامل دانه های انار ، نخود کامل ، پوسته جعفری ، فلفل سیاه و روغن زیتون است تا رنگ و عطر و طعم خاصی به آن اضافه کند.

علی همچنین توضیح داد که شیرینی باقلوا بسته به منطقه ای که از آن می آید تنوع زیادی دارد. در نسخه سوری آنها پسته را به دسر پوسته پوسته اضافه می کنند.

علی گفت: “این در هر فرهنگی خنده دار است که غذایی برای کل منطقه وجود دارد. و هر کشوری نسخه خاص خود را دارند. بنابراین این نسخه سوری است. نسخه ترکی وجود دارد. نسخه ژاپنی نیز وجود دارد.”

مانند بسیاری از رستوران های محلی ، آنها نه تنها به دنبال زنده ماندن در همه گیر کنونی هستند ، بلکه به دنبال بازسازی و رشد هستند – هر بار یک وعده غذا.