عضو شورای وینیپگ از استان می خواهد که مجوز ساختمان های آپارتمانی با مسائل مربوط به جرم، بهداشت و ایمنی را صادر کند

یکی از اعضای شورای شهر وینی‌پگ از استان می‌خواهد که مجوز ساختمان‌های آپارتمانی را که در آن افراد آسیب‌پذیر زندگی می‌کنند، صادر کند، اما با مشکلات مکرر جرم، نگرانی‌های بهداشتی و ایمنی نیز مواجه هستند.

دانیل مک اینتایر کان. سیندی گیلروی ماه گذشته پیشنهادی را به شورا ارائه کرد که توسط شهردار اسکات گیلینگهام فرستاده شد و از استان می‌خواهد تا برای رسیدگی به املاک اجاره‌ای با مشکلات مکرر، از جمله چندین مورد در بخش وی، اقدامات بیشتری انجام دهد.

«ما واقعاً می‌خواهیم از افرادی که آسیب‌پذیرترین افراد هستند محافظت کنیم، اطمینان حاصل کنیم که شرایط زندگی امن دارند و مطمئن شویم که این صاحبخانه‌ها پاسخگو هستند… اطمینان حاصل کنیم که [properties are] امن است، اما همچنین اطمینان حاصل شود که استان حمایت های کافی را ارائه می دهد.”

مشکلات مداوم ساختمان آپارتمان آداناک در خیابان سارجنت، که در بند گیلروی است، توجه اعضای حزب مخالف NDP را در دوره سوال در مجلس قانونگذاری این هفته جلب کرد.

این ساختمان در سال گذشته محل دو قتل و آتش سوزی بوده است.

ایرا هیز دیزبرو، 26 ساله، در 18 آوریل 2022 در بلوک آپارتمانی به ضرب گلوله کشته شد.

ستاره آلیشیا توماس، 23 ساله، پس از وقوع آتش سوزی در داخل ساختمان در 3 ژانویه جان خود را از دست داد. یک مرد 26 ساله به قتل درجه دوم در مرگش متهم شده است.

Wolseley MLA لیزا نایلور در جلسه سوال در مجلس قانونگذاری مانیتوبا در روز سه شنبه گفت: “آداناک قبلاً یک ساختمان مناسب بود که خانواده ها آن را خانه می نامیدند.”

“اما اکنون، اینجا یک محل تخلیه غیرقانونی پر از زباله است. چندین تخلف از قوانین منجر به آتش سوزی، جرایم اموال، قاچاق مواد مخدر و جنسی شده است.”

ویژگی های مرتبط با مالک یکسان

گیلروی چندین ملک دیگر را در بخش خود شناسایی کرد که صحنه جنایت بوده است – که همه آنها دارای مالک مشترک هستند.

دانیل مایکل جورج کوک، 29 ساله، در تیراندازی در خیابان فوربی 583 در 26 نوامبر 2022 جان خود را از دست داد. در جنوب همان بلوک، در خیابان فوربی، شماره 485، پلیس چندین نفر را دستگیر کرد که در سال 2015 در یک حلقه قاچاق جنسی دست داشتند. تابلویی که در حال حاضر روی درب ورودی آن ساختمان نصب شده است، نشان می دهد که شرکت شماره گذاری شده به عنوان مالک آن در حال تحویل گرفتن است. ساختمان در حال حاضر خالی است.

خانه دیگری در همان خیابان، خیابان فوربی 522 نیز در حال حاضر خالی است.

جستجو در سوابق مالیاتی شهر و ثبت کسب و کار استان نشان می دهد که یک نفر به نام پاتریک پنر به عنوان مالک تمام آن املاک در فهرست ثبت شده است.

پنر مالک چندین شرکت از جمله Harpenn Construction Ltd.، K & P Properties Inc. و Living Recovery Foundation از وینیپگ است.

یک ساختمان آجری در این عکس نشان داده شده است.
تابلویی که در حال حاضر بر روی درب ورودی خیابان فوربی 485 نصب شده است، نشان می دهد که ساختمان و شرکت شماره گذاری شده به عنوان مالک آن در حال تحویل است و در حال حاضر خالی است. (CBC)

بنیاد Living Recovery یک سازمان غیرانتفاعی است که مسکن با موانع کم فراهم می کند.

CBC News برای اظهار نظر با این سازمان تماس گرفت، اما یکی از نمایندگان از پاسخ دادن به سوالات خودداری کرد.

صدور مجوز برای “ساختمانهای کم مانع”

در صورت تصویب، طرح گیلروی از استان مانیتوبا می‌خواهد تا مجوزها و الزامات استاندارد را «برای ساختمان‌های با موانع کم» که عمدتاً توسط افرادی که به برنامه‌های استانی مانند اشتغال و کمک درآمد دسترسی دارند، در نظر بگیرد.

همچنین از استان می‌خواهد که به شناسایی و ردیابی ساختمان‌های بازار خصوصی که نیاز به حمایت‌های اجتماعی و بهداشت روانی را نشان می‌دهند – بر اساس تعداد “مداخلات اخیر” توسط ادارات شهری در پاسخ به نگرانی‌های ایمنی و بهداشتی – کمک کند و ترتیبی دهد که ارائه دهد. آن حمایت های اجتماعی و روانی به طور مستقیم در ساختمان ها.

در طول دوره سوال سه شنبه، نیلور پرسید که آیا دولت محافظه کار مترقی از طرح گیلروی حمایت خواهد کرد یا خیر.

وزیر خانواده راشل اسکوایرز پاسخ داد که این استان 126 میلیون دلار برای استراتژی بی خانمانی خود که شامل حمایت های بهداشت روانی است، متعهد شده است.

در مصاحبه ای در روز چهارشنبه، وقتی از او پرسیده شد که آیا از درخواست گیلروی برای صدور مجوز برای مالکانی که به مستاجران دریافت کننده EIA اجاره می دهند، حمایت می کند، اسکوایرز گفت که این برنامه با مستاجرین به صورت جداگانه کار می کند، نه با صاحبان املاک.

“من باید حواسم باشد [tenants’] خودمختاری و حقوق آنها، و مطمئناً می‌خواهیم ببینیم چه کاری می‌توانیم انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که نتایج بهتری برای همه وجود دارد.”

این استان در حال حاضر دارای نمایندگانی در کمیته شهری است که بر روی رسیدگی به خواص مشکل تمرکز دارد. گیلروی گفت که این کمیته می تواند نقطه شروعی برای همکاری بین استان و شهرستان در زمینه صدور مجوز و حمایت از مستاجران باشد.

گیلینگهام می گوید که از حرکت گیلروی حمایت می کند.

“با شراکت با استان مانیتوبا و همکاری با Coun. آن مکان ها،” او گفت.

کمیته سیاست اجرایی شورا در 18 آوریل به پیشنهاد گیلروی رأی خواهد داد.