عضو داکوتا تیپی از تجربه خود استفاده می کند تا از طریق برنامه بازیابی جدید به دیگران کمک کند

یکی از اعضای اولین ملت داکوتا تیپی در جنوب منیتوبا در حال تلاش برای ایجاد یک مسیر سنتی تر برای بهبودی اعتیاد برای افراد بومی در جامعه خود – و فراتر از آن – با برنامه جدیدی است که از آموزه های فرهنگی استفاده می کند.

جاناتان پاشه که نزدیک به 20 سال در جامعه داکوتا در نزدیکی Portage la Prairie زندگی می کند، 15 سال است که با اعتیاد به الکل و مواد مخدر دست و پنجه نرم کرده است.

او امیدوار است که برنامه جدیدش، به نام Warriors in Recovery، به دیگران کمک کند تا از آنچه او پشت سر گذاشته است اجتناب کنند.

پاشه گفت: «این خانه، کار و زندگی خانوادگی من را به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار داد. من از بسیاری از موقعیت‌های شغلی اخراج شدم، از رویدادهای خانوادگی کنار گذاشته شدم، زیرا می‌ترسیدند که در چه شرایطی برسم و آیا مشکلی ایجاد کنم.

پاشه از سال 2021 در حال بهبودی بوده و از آن زمان به یک مدافع قوی برای بهبودی اعتیاد تبدیل شده است.

او گفت: «این را در قلبم عزیز می دانم.

Warriors in Recovery اولین جلسه رسمی خود را در ماه مارس برگزار کرد، جایی که گروه بر ارائه رویکردهای بومی به شرکت کنندگان در برنامه های 12 مرحله ای ارائه شده توسط گروه هایی مانند معتادان گمنام و الکلی های گمنام تمرکز کرد.

گروه داکوتا تیپی این کار را با تکیه بر آموزه های فرهنگی مانند آموزه های هفت گانه پدربزرگ – احترام، عشق، شجاعت، صداقت، خرد، فروتنی و راستی – و یک برنامه 12 مرحله ای بر اساس چرخ پزشکی انجام می دهد که برخی از موارد را در بر می گیرد. هفت آموزه پدربزرگ همراه با امید، ایمان، صداقت، اراده، گذشت، عدالت، استقامت، آگاهی معنوی و خدمت.

یک چرخ زرد با یک قطعه مرکزی که عبارت Choose to Change در زیر آن نوشته شده است.  دور چرخ کلماتی نوشته شده که صداقت، امید، ایمان، شجاعت، درستکاری، اراده، فروتنی، گذشت، عدالت، استقامت، آگاهی معنوی و خدمت را می‌گویند.
یک چرخ 12 مرحله را نشان می دهد که رزمندگان در بهبودی روی آنها تمرکز می کنند: صداقت، امید، ایمان، شجاعت، صداقت، تمایل، فروتنی، بخشش، عدالت، استقامت، آگاهی معنوی و خدمت. (ارسال شده توسط Warriors in Recovery)

پاشه گفت: «ما می‌خواستیم رویکرد سنتی‌تری برای کمک به بهبودی مردم خود، مردم ملت اول خود در پیش بگیریم. ما معتقدیم که این یکی از بهترین راه‌ها برای انجام آن است.»

Sierra Myran عضو تیم Warriors in Recovery موافقت کرد که این رویکرد بهترین وسیله برای کمک به شرکت کنندگان است.

او گفت: “ما می خواستیم کاری انجام دهیم که به جامعه ما کمک کند … به طور خاص از سنت های ما پیروی کند.”

میران با اعتیاد نیز دست و پنجه نرم کرده است.

او گفت: «تا زمانی که به آنچه می‌خواستم رسیدم، اهمیتی نداشتم که به چه کسی صدمه بزنم. “من نه مشروب می‌نوشیدم و نه برای تفریح ​​استفاده می‌کردم، سعی می‌کردم بمیرم.”

مایران به‌عنوان بخشی از Warriors in Recovery نیز می‌گوید که می‌خواهد برای جلوگیری از رفتن مردم به همان مسیر کار کند.

رسیدن به شمال منیتوبا

Warriors in Recovery در جلسات Zoom خود شرکت‌کنندگانی از سراسر کانادا، از انتاریو تا بریتیش کلمبیا، و از جوامع شمالی منیتوبا مانند تامپسون داشته است.

تمرکز تیم اکنون گسترش نقش خود در جوامع شمالی منیتوبا است.

افراد متعددی که در یک اتاق جمع شده اند در فعالیت هایی به عنوان بخشی از یک برنامه بهبودی شرکت می کنند
یک جلسه حضوری از برنامه Warriors in Recovery که برای همه کسانی که مایل به شرکت هستند آزاد است. (ارسال شده توسط Warriors in Recovery)

پاشه گفت: “من با نروژ هاوس و The Pas صحبت کردم – آنها علاقه مند هستند.”

همچنین کار بر روی ارائه آموزش برای این گروه در زمینه کمک های اولیه، مهارت های پیشگیری از خودکشی و مداخله در بحران مواد افیونی آغاز شده است که این گروه امیدوار است تا ماه می آماده باشد.

این تیم همچنین در حال بررسی یک برنامه آموزشی به نام Wellbriety است که در آن می‌توانند از دیگر جوامع First Nations که برنامه‌های 12 مرحله‌ای خود را اجرا می‌کنند، آموزش ببینند.

یک پیاده روی سلامتی نیز در ماه مه در اولین کشور داکوتا تیپی برنامه ریزی شده است.

جلسات گروهی برای Warriors in Recovery در روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه برگزار می‌شود و حداکثر ۱۵ شرکت‌کننده در آن شرکت کرده‌اند.