عدم موفقیت هتل مانیتوبا در خدمات دهی به جانبازان با سگ خدمت موجب آزار شد: تصمیم حقوق بشر

یک قاضی استانی حقوق بشر به مالکان سابق یک هتل در پارک ملی رایدینگ کوهستان دستور داده است تا به مردی که یک سگ سرویس دارد برای کمک به بیماری استرس پس از سانحه 6000 دلار خسارت پرداخت کند.

تصمیم هیئت کمیسیون حقوق بشر مانیتوبا ، که در 23 نوامبر منتشر شد ، نشان داد که ویلیام وب هنگامی که هتل شرایط اقامت وی ​​با سگ سرویس خود را ایجاد کرد مورد تبعیض قرار گرفت.

وب که در حال حاضر در سالهای قبل از میلاد زندگی می کند ، در جنگ افغانستان خدمت می کرد و برای کمک به PTSD خود به یک سگ خدمتکار به نام اسپنسر اعتماد می کند.

این شکایت که در ابتدا در سال 2014 ارائه شد ، پس از آن بود که وب و خانواده اش هتلی را در Wasagaming ، Man رزرو کردند. در این تصمیم آمده است: بین خانواده وب و افرادی که پس از آن اقامتگاه Manigaming را بر سر سگ سرویس در اختیار داشتند ، درگیری ایجاد شد.

ساندرا و لنارد کارلسون ، صاحبان آن زمان ، به هیئت داوری گفتند که آنها در ابتدا نمی خواستند خانواده به خاطر حیوان بماند. با این حال ، پس از بحث و گفتگو با وب ها ، آنها گفتند اگر سگ سرویس از درب عقب واحد استفاده کند ، در حیاط استراحتگاه مجاز نباشد و بدون همراه نماند ، به آنها اجازه اقامت می دهند.

وب گفت این غیرقابل قبول است زیرا این امر باعث می شود خانواده از استفاده کامل و لذت بردن از استراحتگاه که شامل حیاط و استخر است ، محروم شود. خانواده سفر را کوتاه کردند زیرا در آن آخر هفته تابستان هیچ مکان مناسب دیگری وجود نداشت.

به پنل گفته شد که این تعامل باعث ناراحتی روحی و روانی قابل توجه وب شد.

“اسپنسر یک حیوان خدماتی بود ، و نه” حیوان خانگی “، که یک تمایز اساسی است. کارلسون ها موظف بودند نگرانی های خود را با حیوانات خانگی به طور کلی با نیازهای خاص آقای وب در رابطه با معلولیت و درخواست وی برای درمان بهتر یا کارین پلتیر ، داور اصلی ، نوشت: بدتر از هر مهمان دیگری که در استراحتگاه بماند.

“کارلسونها همچنین موظف بودند که تأثیر سیاست خود را در نظر بگیرند … تا اطمینان حاصل کنند که خدمات با خصوصیات محافظت شده تحت [Human Rights] کدگذاری کنید. “

PTSD تشدید می شود

وب 9000 دلار خسارت خواست و گفت كه او ویران شده ، تعطیلاتش خراب شده و در نتیجه آنچه اتفاق افتاده است ، در معالجه دچار عقبگرد قابل توجهی شده است.

گرچه پلتیر نوشت که معتقد است وب به دلیل حادثه ای که در Wasagaming رخ داده استرس قابل توجهی را متحمل شده است ، اما معتقد نیست که این حادثه به تنهایی باعث زوال او شده است.

پلتیر نوشت: “با این وجود منطقی است که من نتیجه بگیرم … که تعامل و محرومیت از خدمات وضعیت پزشکی قبلی او را تشدید می کند.”

دادرس افزود که اگرچه کارلسون ها گفتند که ممکن است آنها با دانستن آنچه اکنون در مورد حیوانات خدماتی می دانند متفاوت عمل کرده باشند ، آنها همچنین از اقدامات خود دفاع کردند و انکار کردند که هر کاری که نقض قانون حقوق بشر باشد را انجام داده اند.

CBC News نتوانسته است برای پاسخگویی به زوجین برسد.

وب ، که چالش های مشابه حقوق بشر را در سال قبل از میلاد به راه انداخته است ، گفت که این فقط یک مسئله مانیتوبا نیست.

وب در یک خبرنامه کمیسیون حقوق بشر گفت: “محرومیت از دسترسی به خدمات عمومی همچنان یک مشکل در سطح کشور است و موانعی برای افرادی که نیاز به استفاده از حیوان خدماتی دارند همچنان وجود دارد.”

“من امیدوارم که کمیسیون حقوق بشر مانیتوبا و دیگران همچنان به صنعت مهمان نوازی در مورد تعهدات خود در مورد رعایت حقوق کاربران حیوانات خدماتی آموزش دهند.”