طرفداران می گویند استفاده انتاریو از کلینیک های خصوصی برای کاهش حجم جراحی، ضربه مهلکی به بیمارستان ها است.

حامیان مراقبت های بهداشتی از مردم انتاریا می خواهند که به عنوان بخشی از کمپین علیه طرح دولت استانی برای گسترش برخی از روش های جراحی به کلینیک های خصوصی، در مورد اینکه آیا می خواهند مراقبت های بهداشتی با بودجه عمومی را در کلینیک های خصوصی ببینند، رأی دهند.

در ماه ژانویه، دولت فورد اعلام کرد که با انتقال روش‌هایی مانند جراحی آب مروارید به کلینیک‌های خصوصی در سراسر استان، از سه کلینیک در ویندزور، واترلو و اتاوا، به موارد معوقه جراحی رسیدگی خواهد کرد.

این خدمات از طریق OHIP تامین می شود، اما طرفداران مراقبت های بهداشتی هشدار می دهند که انتقال بودجه عمومی به کلینیک های انتفاعی می تواند برای بیمارستان های دولتی ویرانگر باشد.

جیم استوارت از ائتلاف بهداشت منطقه واترلو، بخش محلی ائتلاف سلامت انتاریو، یک گروه حمایت از مراقبت های بهداشتی عمومی، گفت: «این واقعاً نوعی ضربه مرگبار به بیمارستان های دولتی، به ویژه بیمارستان های متوسط ​​و کوچک در سراسر انتاریو است.

ما معتقد نیستیم که این راه درستی برای ادامه کار است، زیرا وقتی 50 درصد از تمام جراحی‌ها را به طور دائم از بیمارستان‌ها حذف کنیم و به این کلینیک‌های خصوصی منتقل کنیم، چه اتفاقی برای بیمارستان‌های دولتی می‌افتد؟ او گفت که بیمارستان گرند ریور و بیمارستان عمومی سنت مری در کیچنر شاهد تاثیرات خواهند بود.

استوارت گفت که بودجه مربوط به این روش ها به همراه پرستاران، پزشکان و تکنسین های پزشکی که روش هایی مانند جراحی آب مروارید را انجام می دهند، حذف خواهد شد.

جراحی های آب مروارید بیشترین زمان انتظار را دارند

اولین گام در طرح سه مرحله‌ای استان برای گسترش اقدامات پزشکی به کلینیک‌های خصوصی، جراحی‌های آب مروارید است و پس از آن آزمایش‌های تشخیصی و سپس جراحی‌های تعویض مفصل ران و زانو در مرحله سوم این طرح در سال ۲۰۲۴ انجام می‌شود.

در یک بیانیه ایمیلی، سخنگوی وزیر بهداشت سیلویا جونز گفت: “ما در حال استفاده بیشتر از جامعه و کلینیک های تشخیصی جراحی هستیم تا عقب ماندگی جراحی را از بین ببریم و زمان انتظار را کاهش دهیم تا انتاریایی ها را به مراقبت راحت تر نزدیک به خانه متصل کنیم.”

این استان همچنین گفت که جراحی‌های آب مروارید یکی از طولانی‌ترین انتظارها برای انجام عمل‌ها در انتاریو است و ویندزور، کیچنر-واترلو و اتاوا به دلیل زمان انتظار بالاتر از میانگین برای این جراحی‌ها انتخاب شدند.

استوارت گفت استان باید به جای استفاده از کلینیک های خصوصی، منابع و امکانات عمومی موجود را به حداکثر برساند تا از پسماندهای جراحی کاهش یابد.

استوارت گفت: «آقای فورد با گرسنگی شدید بودجه بیمارستان‌های ما، با اعمال قانون سرکوب دستمزد که پرستاران ما را از بیمارستان‌ها بیرون می‌کند، وضعیت موجود را ایجاد کرده است.

کمپین جدید ائتلاف سلامت انتاریو امیدوار است بتواند از مردم سراسر استان حمایت کند. ماه آینده، هر کس بالای 16 سال می تواند در کمپین همه پرسی ائتلاف بهداشت انتاریو شرکت کند.

استوارت گفت: “ما می خواهیم به استان انتاریو این فرصت را بدهیم تا در این مورد رای دهد.”

یک جزوه اطلاعاتی روی میز با نمونه رای گیری در بالای آن.
ائتلاف سلامت انتاریو برای حمایت از کمپین خود برای جلوگیری از انتقال بودجه عمومی به کلینیک های بهداشتی خصوصی، همه پرسی به رهبری شهروندان راه اندازی کرد. (آنام لطیف/سی بی سی)

ائتلاف بهداشت انتاریو 1000 شعبه رای گیری در سراسر استان را در 26 و 27 مه برگزار خواهد کرد. سوال رای گیری این است: آیا می خواهید خدمات بیمارستانی عمومی ما به بیمارستان ها و کلینیک های انتفاعی خصوصی شود، بله یا خیر؟

سپس آرا شمارش و طی یک کنفرانس مطبوعاتی در اواخر همان ماه ارائه می شود.

استوارت گفت: «بنابراین ما واقعا امیدواریم که با وجود 1000 شعبه رای گیری، تا یک میلیون نفر بگویند، نه، ما نمی خواهیم خدمات بیمارستانی، خدمات اصلی ما خصوصی شود.

نسخه صبح – KW10:08حامیان مراقبت های بهداشتی محلی هشدار می دهند که حرکت استان به کلینیک های خصوصی می تواند بیمارستان های دولتی را ویران کند

این استان در تلاش است تا در تلاش برای کاهش زمان انتظار، به کلینیک های خصوصی اجازه انجام برخی جراحی ها را بدهد. منطقه واترلو خانه یکی از این کلینیک ها خواهد بود. اما مدافعان هشدار می‌دهند که خصوصی‌سازی مراقبت‌های بهداشتی ما یک مسیر لغزنده است. جیم استوارت با گروه ائتلاف بهداشت منطقه واترلو در تلاش برای جلوگیری از این امر هستند.