طرح جدید آبی انتاریو برای نرخ‌های خارج از پیک «فوق‌العاده پایین» می‌تواند به نفع برخی، اما نه همه دارندگان خودروهای برقی باشد.

طرح جدید قیمت برق یک شبه «فوق العاده کم» انتاریو به عنوان یک گزینه خوب برای کسانی که یک شبه برق مصرف می کنند، مانند صاحبان وسایل نقلیه الکتریکی (EV) و کارگران شیفت تبلیغ می شود. اما کارشناسان می گویند که بسته به مدت زمان رفت و آمد روزانه، این بسته قیمتی جدید ممکن است بهترین معامله نباشد.

مشتریان می‌توانند در ازای نرخ بالاتر در اوج در روز، نرخ جدید فوق‌العاده پایین یک شبه را که 67 درصد کمتر از نرخ غیر اوج مصرف فعلی است، انتخاب کنند.

انتاریو در حال حاضر برنامه‌های قیمت‌گذاری انرژی در زمان استفاده و سطحی را ارائه می‌دهد، بنابراین این نرخ جدید یک شبه گزینه سومی را برای مصرف‌کنندگان آبی اضافه می‌کند.

طرح جدید از اول ماه مه برای مشتریان Toronto Hydro، London Hydro، Center Wellington Hydro، Hearst Power، Renfrew Hydro، Wasaga Distribution و Sioux Lookout Hydro در دسترس خواهد بود.

من می گویم این نرخ برای وسایل نقلیه الکتریکی نیست، اگرچه تا حدودی به این صورت تبلیغ می شود.– جسی ریچارد، مدیرعامل هرست پاور

تمام شرکت‌های برق استان موظف خواهند بود ظرف شش ماه این گزینه را به مشتریان خود ارائه دهند.

طبق بیانیه مطبوعاتی دولت انتاریو، “مشتریانی که در شب از برق بیشتری استفاده می کنند، از جمله کارگران شیفت کاری و کسانی که خانه خود را با برق گرم می کنند یا وسیله نقلیه الکتریکی خود را شارژ می کنند، می توانند تا 90 دلار در سال صرفه جویی کنند.”

جسی ریچارد، مدیرعامل هرست پاور، صاحب یک خودروی برقی – فورد F-150 لایتنینگ – است و برخی از محاسبات را با استفاده از هیئت انرژی انتاریو انجام داده است. ماشین حساب قبض آبی.

او گفت: “من می گویم این نرخ برای خودروهای برقی نیست، اگرچه تا حدودی به این صورت تبلیغ می شود.”

این طبقه بندی نرخ برای کسانی مفید است که سیستم ذخیره سازی باتری در خانه دارند که می تواند برق را در شب از شبکه خارج کند و سپس در روز از آن استفاده کند و در شب نیز خودروهای برقی خود را شارژ کند.

ریچارد گفت از آنجایی که مردم اغلب برای کار در شهر کوچکی مانند هرست مسیرهای کوتاه تری دارند، ممکن است مجبور نباشند خودروهای برقی خود را در طول شب به اندازه شخصی که روزانه 40 کیلومتر رفت و آمد در منطقه تورنتو دارد شارژ کنند.

وی افزود که در حال حاضر تنها حدود 30 خودروی الکتریکی در هرست وجود دارد، یک جامعه شمالی که زیرساخت شارژ عمومی مشابه مراکز شهری بزرگتر در جنوب را ندارد.

مردی با لباس زمستانی که در مقابل سیستم شارژ سریع تسلا ایستاده است.
دوین آرتور، بنیانگذار انجمن خودروهای الکتریکی بزرگ سادبری، در ایستگاه شارژ تسلا در جاده لانگ لیک. (اریک وایت/سی بی سی)

دوین آرتور، رئیس انجمن EV در سادبری بزرگ، موافقت کرد که گزینه قیمت گذاری جدید به نفع همه رانندگان خودروهای الکتریکی نخواهد بود.

او گفت: «اگر زیاد رانندگی می‌کنید، به برق متصل می‌شوید، برای مدت زمان طولانی‌تری شارژ می‌کنید و این باعث صرفه‌جویی در هزینه شما می‌شود.

آرتور گفت که احتمالاً به طرح جدید تغییر نخواهد کرد زیرا به اندازه کافی رانندگی نمی‌کند تا از نرخ‌های ارزان‌تر خارج از پیک استفاده کند، در ازای نرخ‌های بالاتر در زمان‌های اوج مصرف.

اما او اضافه کرد که قدردانی می کند که این گزینه برای افرادی وجود دارد که از این طرح جدید سود می برند و می تواند افراد بیشتری را تشویق کند که به سمت خودروهای الکتریکی یا وسایلی مانند پمپ های حرارتی سوق پیدا کنند.

او گفت: «همیشه دیدن چیزی که به مردم کمک می‌کند این نوع خریدها را بپردازند، خوب است.

گزینه های بیشتر

آدام فریمت، دانشیار بازرگانی، اقتصاد و سیاست عمومی در دانشکده بازرگانی آیوی دانشگاه وسترن، گفت که این تغییرات به مشتریان آبی یک گزینه دیگر می‌دهد.

Fremeth گفت که با رایج‌تر شدن خودروهای الکتریکی و سیستم‌های ذخیره‌سازی باتری خانگی، مردم به سمت برنامه‌های قیمت‌گذاری متناسب با نیازهایشان گرایش پیدا می‌کنند.

او گفت: «روشی که ما از برق استفاده می کنیم بر اساس دما، بر اساس نور روز، بر اساس رفت و آمد و سبک زندگی ما متفاوت است.

بنابراین من فکر می‌کنم بر اساس اینکه مشتریان کجا هستند و چگونه از قدرت خود استفاده می‌کنند، می‌تواند متفاوت باشد.