صدها نفر در همبستگی وینیپگ در همبستگی با کشاورزان معترض در هند شرکت می کنند

بیش از 1000 وسیله نقلیه در یک راهپیمایی در جهت همبستگی با کشاورزان در هند که معترض به قوانین جدیدی هستند که می گویند معیشت آنها را از بین می برد ، از بزرگراه Perimeter در Winnipeg عبور کردند.

آنها با شعارهایی مانند “بدون کشاورز ، بدون غذا ، بدون آینده” و “از کشاورزان حمایت کنید” در حمایت از کشاورزانی که به گفته آنها خستگی ناپذیر برای تغذیه هند و جهان کار می کنند ، در دست داشتند.

ماندیگ سینگ برار ، یکی از برگزارکنندگان ، گفت که این راهپیمایی و دیگران در سراسر کانادا برای نشان دادن حمایت است.

وی گفت: “برای تشویق آنها ، ما از سراسر جهان حمایت می كنیم.”

صدها نفر در همبستگی با وینیپگ در همبستگی با کشاورزان در هند نگران بودند که قوانین جدید معیشت آنها را از بین خواهد برد. (Marouane Refak / رادیو-کانادا)

قوانین جدید در هند شاهد کاهش قیمت محصولات و آسیب پذیر شدن کشاورزان برای بهره برداری توسط شرکت های بزرگ خواهد بود.

هزاران کشاورز معترض به اصلاحاتی هستند که به گفته آنها می تواند قیمت محصولات را خراب کند و درآمد آنها را کاهش دهد. آنها طی 11 روز گذشته بزرگراه های حومه دهلی نو را مسدود کرده اند.

کشاورزان می ترسند که این قانون در نهایت بازارهای تحت کنترل هند را از بین ببرد و دولت را از خرید محصولات آنها با قیمت های تضمین شده متوقف کند و آنها را به مذاکره با خریداران خصوصی واگذار کند. آنها از دولت خواسته اند که قوانین را لغو کند و خریدهای اجباری دولت را حفظ کند.

برار گفت: “دولت هند سه قانون را تصویب كرد كه علیه كشاورزان است … لطفاً به سخنان كشاورزان گوش فرا دهید و به نیازهای آنها احترام بگذارید و فقط از این قوانین خودداری كنید.”

در حال حاضر مانیتوبا تحت محدودیت های قرمز کد است. طبق دستورات فعلی بهداشت عمومی ، اجتماعات بیش از پنج نفر ممنوع نیست.

RCMP ، پلیس وینیپگ و افسران اجرای استان این تجمع را زیر نظر داشتند. هیچ یک از آژانس ها در صورت صدور بلیط اعلام نکردند.

برار می گوید به افرادی که در آن شرکت کرده اند گفته شده که در کنار ماشین های خانواده خود در وسایل نقلیه خود بمانند و ماسک بزنند. وی گفت که اعتقاد ندارد آنها هیچ دستور بهداشت عمومی را نقض کرده اند.