صاحبان فروشگاه ها می گویند که هزینه های بالا و زمان تحویل طولانی علیه خرده فروشان شاهدانه موثر است

برخی از صاحبان فروشگاه‌های شاهدانه می‌گویند ساختار خرده‌فروشی کنونی علیه کسب‌وکارها کار می‌کند – و آنها می‌خواهند تغییراتی را برای کمک به بقای آنها در بازاری فوق‌العاده رقابتی در مانیتوبا ایجاد کند.

این استان قانونی را معرفی کرده است که هزینه مسئولیت اجتماعی را حذف می کند، که شش درصد از فروش ناخالص فروشگاه را برای آموزش عمومی، ایمنی، بهداشت و اعتیادهای مرتبط با قانونی سازی حشیش مصرف می کند. این لایحه، که هنوز تصویب نشده است، از اول ژانویه هزینه مسئولیت اجتماعی را لغو می کند، اما خرده فروشان می گویند که این کافی نیست – هزینه ها و مالیات ها باید بازنگری شوند تا بازار بتواند کمی ثبات پیدا کند.

ملانی بکویچ، یکی از مالکان شرکت Mistik Cannabis، گفت: «برای اینکه یک کسب و کار جدید شروع به کار کند، اغلب در دو سال اول سودآوری نمی بینید… و پس از آن ممکن است کمی فراتر از این باشد.»

او گفت که هزینه های سنگین تحمیل شده بر خرده فروشان شاهدانه تاثیر زیادی بر فروشگاه Bekevich و همسرش Othmar Joos که سال گذشته در وینیپگ افتتاح شد، دارد.

“آی تی [makes] رقابت با بازار غیرقانونی، که مشمول هیچ یک از این هزینه‌های مجوز یا مالیات نیستند، بسیار دشوار است.»

بیکویچ گفت که همراه با هزینه مسئولیت اجتماعی، از خرده فروشان شاهدانه هزینه صدور مجوز، مالیات غیر مستقیم و یک نشانه عمده فروشی از Manitoba Liquor & Lotteries دریافت می شود. این علاوه بر مالیات‌هایی است که بر تولیدکنندگان شاهدانه اعمال می‌شود، که حتی قبل از اینکه خرده‌فروشی‌ها محصول را سفارش دهند، بر قیمت‌ها تأثیر می‌گذارد.

بیکویچ گفت: «اگر حذف بازار غیرقانونی اولویتی برای دولت است، آنها باید این کارمزدها و مالیات ها را بررسی کنند.

کلیف کالن وزیر دارایی گفت که استان در حال مذاکره در مورد هزینه مالیات غیر مستقیم و نحوه تقسیم آن با اتاوا است.

او گفت که خوشبین است لغو هزینه مسئولیت اجتماعی به فروشگاه ها اجازه می دهد قیمت های خود را کاهش دهند و به دور کردن فروش حشیش از منابع غیرقانونی کمک کند.

“ما فکر می کنیم [eliminating the fee] ابزار دیگری برای [retailers] تا سهم خود را در بازار افزایش دهند.»

گیاهان شاهدانه در قفسه های یک اتاق رشد زیر نور فرابنفش قرار گرفته اند.
گیاهان شاهدانه در دفتر مرکزی دلتا 9 گل می دهند. (جوآن رابرتز/سی بی سی)

تام دوران که به همراه همسرش آمریکا فرناندز صاحب کانابیس ژوپیتر است، گفت که نگران کسب‌وکارهای مستقلی است که محدودیت‌های بیشتری را تحمل می‌کنند که برای مشاغل بزرگ‌تر اعمال نمی‌شود.

او گفت: “فقط برخی چیزها وجود دارد که به نظر من باید از نظر ایجاد یک زمین بازی برابر تغییر کند.”

دوران گفت که برندهای بزرگتر می‌توانند مستقیماً با تامین‌کنندگان درباره تخفیف‌ها مذاکره کنند، زیرا آنها مقادیر زیادی را برای چندین فروشگاه خریداری می‌کنند.

او گفت: “ما واجد شرایط نیستیم زیرا موجودی کافی خریداری نمی کنیم.” “ما فقط یک مکان مستقل هستیم.”

سفارش‌ها از طریق Manitoba Liquor & Lotteries مدیریت می‌شوند، اما شرکت Crown قیمت‌ها را تعیین نمی‌کند – این قیمت‌ها توسط تامین‌کنندگان و خرده‌فروشان تعیین می‌شوند.

سخنگوی Manitoba Liquor & Lotteries گفت که هیچ توانایی در سیستم سفارش آن برای خرده فروشان برای بهره مندی از تخفیف های حجمی یا سایر مزایای تامین کننده وجود ندارد، اما دوران گفت که این در مذاکرات جدا از سیستم شرکت کرون اتفاق می افتد و باید به آن رسیدگی شود. .

او گفت که این “روش های تجاری غارتگرانه” رقابت را برای کسب و کارهای کوچک در یک بازار فوق العاده رقابتی و اشباع شده دشوار می کند. او می‌خواهد تغییراتی را در قرارداد حشیش بین Manitoba Liquor & Lotteries و خرده‌فروش‌های خصوصی شاهدانه برای رفع تخفیف‌های عرضه‌کننده ببیند.

من خواهش می کنم یک بند ایجاد و اضافه شود که دیگر مجاز نباشد.»

زن و شوهری در فروشگاه خود ایستاده‌اند که اطراف آن را ظروف شیشه‌ای شاهدانه احاطه کرده‌اند.  تابلوی نئونی که می گوید
تام دوران و آمریکا فرناندز، صاحبان زن و شوهر ژوپیتر کانابیس، خواهان تغییراتی در توافقنامه استانی خرده‌فروشی شاهدانه هستند که به کسب‌وکارهای مستقل کمک می‌کند تا با برندهای بزرگ‌تر رقابت کنند. (جوآن رابرتز/سی بی سی)

خرده فروشان گفتند که با دریافت سفارشات از تامین کنندگان خارج از استان نیز مشکلات لجستیکی دارند.

John Arbuthnot، مدیرعامل دلتا 9، گفت که سفارش‌ها ممکن است سه تا پنج هفته طول بکشد تا به فروشگاه برسند، اما خرده‌فروشان باید بلافاصله هزینه سفارش‌های خود را بپردازند، که اغلب نه پول و نه موجودی مورد نظر را برای مدت طولانی باقی می‌گذارد. .

او گفت: “ما باید اطمینان حاصل کنیم که خرده فروشان … به مجموعه کامل محصولات شاهدانه از تامین کنندگان پیشرو صنعت دسترسی دارند و زمان دسترسی این خرده فروشان به آن محصولات تا حد امکان کوتاه است.”

Arbuthnot گفت: راه حل ساده است – مانیتوبا می تواند به توزیع کنندگان اجازه دهد تا موجودی انبار را ذخیره کنند تا در صورت نیاز آن را در انبار داشته باشند. او از دولت درخواست مجوزهای جدید می کند تا آنها بتوانند این کار را انجام دهند.

آربوثنوت گفت: «ما آماده‌ایم تا گام‌هایی را برای توزیع کامل در تأسیسات خود برداریم.

مردی که کت و شلوار خاکستری پوشیده است در ورودی اتاق خشک کن حشیش ایستاده است.
John Arbuthnot، مدیر عامل Delta 9، می گوید که شرکت او آماده است تا توزیع کامل را انجام دهد تا به خرده فروشان کمک کند تا محصول خود را سریع دریافت کنند. (جوآن رابرتز/سی بی سی)

Manitoba Liquor & Lotteries که مسئول مجوزهای توزیع است، گفت که قصد دارد تغییراتی ایجاد کند تا خرده فروشان بتوانند سریعتر به محصولات دسترسی داشته باشند، اما نگفت چه زمانی و چه تغییراتی را می توان انتظار داشت.