شورا به دنبال بودجه برای فضاهای امن 24 ساعته در وینیپگ است

افرادی در وینیپگ که بی خانمانی را تجربه می کنند، می توانند مکان های بیشتری برای رفتن داشته باشند، اگر شورای شهر طرحی را تصویب کند که بودجه ایجاد فضاهای امن 24 ساعته و 7 روز هفته را تامین می کند.

همچنین سیستم هشدار آب و هوای شدید جدیدی را برای آژانس‌هایی که به افراد بی‌خانمان خدمات ارائه می‌دهند ایجاد می‌کند.

حرکت ارائه شده توسط Coun. جان اورلیکو (River Heights-Fort Garry) و شهردار Scott Gillingham بودجه را برای دو فضای امن موجود در مرکز تفریحی Magnus Eliason در West End و Velma’s House در خیابان McDermot افزایش خواهند داد.

هر یک از این سازمان‌ها بودجه خود را برای فضاهای امن 175000 دلار افزایش می‌دهند که در مجموع 275000 دلار می‌شود.

همین مقدار پول نیز به N’Dinawemak و St. Boniface Street Links برای ایجاد فضاهای امن 24 ساعته خود در انتهای شمالی و شرق رودخانه قرمز ارائه می شود.

این طرح همچنین خواستار دریافت 200000 دلار در سال 2024 برای حمایت از توسعه سایت دیگری است که در جنوب مرکز شهر، احتمالاً در منطقه روستای آزبورن، خدمات رسانی می کند.

گیلینگهام روز سه‌شنبه در جلسه شورای شهر به خبرنگاران گفت: «این مانند حلقه‌ای از فضاهای امن 24 ساعته است که دقیقاً در خارج از مرکز شهر قرار دارند و برای افراد بی‌خانمان سرپناه و مکانی برای رفتن فراهم می‌کنند».

گیلینگهام در طول مبارزات انتخاباتی خود در سال گذشته وعده بودجه برای فضاهای امن 24 ساعته و 7 روزه را داده بود.

این بودجه از یک میلیون دلار اختصاص یافته به فضاهای امن در بودجه امسال تامین می شود. این شامل 200000 دلار برای آژانس‌ها می‌شود تا راه‌هایی برای جذب افراد بی‌خانمان از پناهگاه‌های وینیپگ ترانزیت و به فضاهای امن بیابند، از جمله پرداخت بالقوه برای وسایل نقلیه برای انتقال افراد به پناهگاه‌ها.

گیلینگهام گفت: «اگر دمای هوا 35- درجه باشد، یک پناهگاه اتوبوس محل امنی برای افراد نیست.

بدیهی است که یک مزیت کلیدی فراتر از کمک به افراد، این است که سرپناه های اتوبوس را برای کاربران حمل و نقل در دسترس تر می کند.

پیش نویس خط مشی هشدار آب و هوای شدید در ماه سپتامبر به کمیته خدمات اجتماعی ارائه خواهد شد.

این حرکت آستانه هشدارهای هوای سرد را در 25- درجه سانتیگراد تعیین می کند. به گفته سخنگوی سازمان محیط زیست کانادا، هشدارهای هوای گرم از دستورالعمل های Environment Canada پیروی می کند که در صورت وجود حداقل دو روز متوالی درجه حرارت یا رطوبت به طور غیرعادی هشدار می دهد. شهردار

فضای مرکز مگنوس الیاسون عمدتاً به جوانان خدمت می کند، در حالی که خانه ولما، که توسط کا نی کانیچیک اداره می شود، به زنان بومی خدمات ارائه می دهد.

میشل ویکرینک، مدیر اجرایی موقت انجمن محله اسپنس که فضای Magnus Eliason را اداره می‌کند، گفت: «این فقط کمی فضای بیشتری در بودجه‌مان به ما می‌دهد تا بتوانیم هر شب فضای خود را به طور کامل پرسنل کنیم.»

این به ما این امکان را می دهد که در نیمه شب، به ویژه زمانی که هوا سرد است، ارتباط بیشتری داشته باشیم. در واقع این که بتوانیم به محله برویم به جای اینکه انتظار داشته باشیم جوانان به ساختمان ما بیایند، می تواند زندگی را نجات دهد.

ماریون ویلیس، مدیر اجرایی St. Boniface Street Links می گوید فقدان زیرساخت در شرق رودخانه قرمز برای خدمات رسانی به افراد بی خانمان وجود دارد. او امیدوار است که این سازمان بتواند ساختمان متعلق به شهر در خیابان سنت مری 604 را که شهر در حال فروش آن است، تصاحب کند.

ویلیس گفت: “تمام تیم ما در حال حاضر اینجا بوده اند و یک رقص شاد انجام می دهند. این خبر خوبی برای ما است. این خبر عالی برای افرادی است که به آنها خدمات می دهیم.”

این پیشنهاد ماه آینده در کمیته خدمات اجتماعی رای گیری خواهد شد. اگر تصویب شود به شورا می رود.

شورا برنامه اقدام را تصویب می کند

شورای شهر برنامه اقدام اولویت های راهبردی را تصویب کرد که اولویت های شورا را برای چهار سال آینده مشخص می کند. این 41 اقدام را در پنج موضوع کلیدی دسته بندی می کند که هدف شورا در طول این دوره انجام می شود.

برخی از نمایندگانی که در شورا سخنرانی می کردند، از این سند به دلیل گنجاندن پروژه های بزرگ راه سازی، مانند تعریض بلوار کناستون و گسترش مسیر Chief Peguis انتقاد کردند.

در نهایت برنامه اقدام با رای 12-1 با Coun به تصویب رسید. سیندی گیلروی (دنیل مک اینتایر) با آن مخالفت کرد. Coun. به مت آلارد (سنت بونیفاس) و جیسون شرایر (الموود-ایست کیلدونان) مرخصی داده شد.

Coun. راس وایات (ترانسکونا) نیز در این جلسه حضور نداشت، اما مرخصی به او اعطا نشد.

او در پیامی به CBC News گفت که بیمار است و از کان رئیس شورا درخواست مرخصی کرد. دوی شارما (قدیمی کیلدونان).

شارما می گوید که او درخواست را تا زمانی که جلسه از قبل شروع شده بود دریافت نکرد، به همین دلیل مرخصی اعطا نشد.