شمال غربی انتاریو متیس از کانادا خواست تا به وعده های مربوط به انعقاد قرارداد سال 1875 احترام بگذارد

مردم متیس در شمال غربی انتاریو از دولت فدرال می خواهند كه قولهای داده شده را نزدیك به 150 سال پیش ، زمانی كه متیس به طور مختصر تحت پیمان شماره 3 به رسمیت شناخته شد ، رعایت كند.

الحاق به معاهده شماره 3 در سال 1875 به امضا رسید ، و تنها نمونه ای است که یک جامعه متیس به طور مشترک به یکی از معاهدات بین دولت فدرال و جوامع بومی در کانادا پایبند است و اساساً متیس را به عنوان یک مردم و فرهنگ منحصر به فرد می شناسد.

ترزا استنلوند ، نماینده منطقه ای شورای موقت ملت متیس از انتاریو ، و یکی از نوادگان متیس که در الحاق به پیمان شماره 3 گنجانده شده بودند ، گفت ، چسبندگی کوتاه مدت بود.

وی گفت: “در سال 1876 ، اولین قانون هند سقوط کرد و دولت دیگر مایل به تشخیص و حمایت از وعده های داده شده … در چسبندگی نبود.” “آنها برگشتند و دو راه به ما دادند: تحت قانون هند به ملل اول تبدیل شویم ، یا دو مورد ، هیچ منفعتی از معاهده با تاج و تخت دریافت نمی كنند.”

استنلوند گفت ، برخی از مردم متیس تصمیم به انتخاب گزینه اول گرفتند و به جوامع بومی مانند Couchiching First Nation پیوستند.

با این حال ، همه این کار را نکردند و امروز ، مردم متیس در حال مذاکره با دولت هستند تا این رسمیت رسمی را بدست آورند.

“در 11 دسامبر 2017 ، جامعه شمال غربی انتاریو متیس … توافق نامه ای را برای پیشبرد آشتی با شمال غربی انتاریو با کانادا امضا کرد [Metis] استنلوند گفت: “این جدول برای جامعه شمال غربی انتاریو می سازد تا وعده های شکسته را با ولیعهد آشتی دهد.”

“بنابراین ، ما با کانادا همکاری کرده ایم تا وعده های پیمان خود را حفظ کنیم.”

استنلوند گفت که این گروه به دنبال بازگرداندن هیچ سرزمینی نیست که در چسبندگی وعده داده شود و همچنین آنها نمی خواهند تحت قانون هند به عنوان اولین ملل شناخته شوند.

وی گفت: “ما به دنبال کانادا هستیم تا این وعده های اصلی را حفظ کنیم.” “آنها ممکن است در روز مدرن متفاوت به نظر برسند.”

استنلوند گفت: “جامعه شمال غربی انتاریو از ملت های اول در پیگیری عدالت و به رسمیت شناختن قول ها و ادعاهای برجسته خود حمایت می کند.” “تاریخ و کار ما برای پیشبرد ادعای خود با تاج به هیچ وجه مغایر ادعاهای First Nation نیست.”

صبح برتر6:15چسبیدن ترزا استنلوند به پیمان 3

در سال 1875 ، برای اولین و تنها بار در تاریخ کانادا ، یک جامعه متیس – یکی در شمال غربی انتاریو – به عنوان یک مرد متمایز تحت معاهده شناخته شد. تا آن زمان ، فقط افراد خاص به رسمیت شناخته شده بودند. با این حال ، به رسمیت شناختن ارائه شده توسط چسبندگی به پیمان 3 کوتاه مدت بود. قانون هند در سال بعد تصویب شد و متی ها مجبور شدند یا از حقوق معاهده خود دست بکشند و یا خواستار وضعیت ملل اول شوند. امروزه فرزندان آنها هنوز در Fort Frances و Couchiching First Nation زندگی می کنند. ترزا استندلوند یکی از فرزندان و نماینده منطقه ای شورای موقت ملت متیس انتاریو است. جف والترز از CBC از او سال کرد که این شناخت ، 150 سال پیش ، به افراد متیس در این منطقه چه چیزی داده است. 6:15