سینگ می گوید تا زمانی که اعتماد به سیستم انتخاباتی احیا نشود، انتخابات را مجبور نخواهد کرد

جگمیت سینگ، رهبر حزب دموکراتیک خلق، درخواست‌ها برای پایان دادن به توافق حزبش با لیبرال‌ها را رد می‌کند و می‌گوید قبل از اتخاذ هر تصمیمی که می‌تواند کانادایی‌ها را به پای صندوق‌های رای بکشاند، باید اعتماد به روند انتخابات احیا شود.

سینگ روز سه‌شنبه گفت: «من رویکرد ایجاد شرایط برای یک انتخابات یا راه‌اندازی یک انتخابات را به‌عنوان جدی در مورد حفاظت از دموکراسی خود زیر سؤال می‌برم».

«اگر می‌خواهیم از دموکراسی خود محافظت کنیم، فکر می‌کنم رویکرد باید این باشد، بیایید تدابیر جدیدی را اعمال کنیم… من می‌خواهم ببینم که مجموعه‌ای از گام‌ها برداشته می‌شود و برای من جدیت واقعی در مورد حفاظت از سیستم انتخاباتی ما نشان می‌دهد. “

فرماندار پیشین دیوید جانستون که اکنون گزارشگر ویژه مداخله خارجی است، سه شنبه گذشته گزارشی منتشر کرد که در آن میزان مداخله خارجی چین در دو انتخابات اخیر فدرال کانادا بررسی شد.

هفته گذشته، جانستون با استناد به ماهیت حساس اطلاعاتی که یک تحقیق باید بررسی کند، به طور بحث برانگیزی به دولت توصیه کرد که تحقیقات عمومی را پیش نبرد.

هم سینگ و هم پیر پویلیور، رهبر محافظه‌کاران، با این تصمیم مخالفت کردند و همچنان از جاستین ترودو، نخست‌وزیر، خواستار تحقیق عمومی شدند.

پویلیور و ایو فرانسوا بلانشت، رهبر بلوک کبکوا، هر دو گفته اند که ترودو و جانستون دوستانی هستند که خود را معرفی می کنند و روابط دیرینه آنها به قدری نزدیک است که جانستون نمی تواند درباره واکنش نخست وزیر به مداخله خارجی قضاوت کند.

سینگ روز سه‌شنبه گفت که اگرچه انتقادی از صداقت جانستون یا رابطه با نخست‌وزیر ندارد، اما تضاد منافع توضیح می‌دهد که چرا گزارش او نتوانست نگرانی‌های مربوط به مداخله خارجی را برطرف کند.

NDP طرحی غیرالزام آور در مجلس ارائه کرد که در آن از جانستون می‌خواست استعفا دهد و یک تحقیق عمومی به ریاست فردی “با حمایت همه احزاب به رسمیت شناخته شده در مجلس” آغاز شود.

تماشا کنید: سینگ می‌گوید: «منطقی به نظر نمی‌رسد» به راه انداختن انتخابات:

سینگ می‌گوید: «منطقی به نظر نمی‌رسد» در میان نگرانی‌های مربوط به مداخله خارجی، یک انتخابات آغاز شود.

جگمیت سینگ، رهبر NDP، در مواجهه با سؤالاتی در مورد خروج حزب دموکرات از توافقنامه اعتماد و تأمین خود با لیبرال‌ها، می‌گوید که «رویکرد ایجاد شرایط برای برگزاری انتخابات را زیر سؤال می‌برد.

پس از ارائه این پیشنهاد، جنی کوان، نماینده NDP، روز سه شنبه به مجلس گفت که جانستون باید استعفا دهد – به دلیل روابطش با ترودو و به دلیل اینکه اعضای تیم او نیز در تضاد منافع هستند.

“ما در شرایطی هستیم که آقای جانستون به دلایل مختلف از اعتماد همه اعضای این مجلس برخوردار نیست، که آخرین آن کشف این است که مشاور حقوقی او کمک هایی به حزب لیبرال کرده است که مطمئناً باید علامت گذاری می شد. ،” او گفت.

کوان گفت که از آنجایی که گزارشگر ویژه بررسی اطلاعات اطلاعاتی در مورد تلاش های چین برای مداخله در سیستم انتخاباتی کانادا نمی تواند آنچه را که این اسناد می گویند، آشکار کند، کانادایی ها باید بتوانند آنها را به قول خود بپذیرند.

کوان گفت: “کسی که به این اسناد نگاه می کند باید فردی باشد که همه به او اعتماد داشته باشند. و متاسفم که بگویم آقای جانستون از این اعتماد برخوردار نیست.”

این یک واقعیت است.

هفته گذشته، پولیور گفت سینگ باید از توافق حزبش برای حمایت از دولت لیبرال در مورد رای اعتماد صرف نظر کند.

آیا جگمیت سینگ در ائتلاف خود با جاستین ترودو باقی می ماند و به او کمک می کند تا این رسوایی اخیر را پنهان کند؟ پولیور گفت. “آیا سینگ به ترودو کمک می کند تا دخالت یک دیکتاتوری متخاصم خارجی در انتخابات ما را بپوشاند؟”

روز سه‌شنبه، خبرنگاران سینگ را تحت فشار قرار دادند تا توضیح دهد که چرا لیبرال‌ها را تهدید نمی‌کند که حمایت خود را از دست خواهد داد، مگر اینکه آنها دستور تحقیقات عمومی را بدهند.

سینگ گفت: “اگر فقط یک بازی برای شروع یک انتخابات است، پس مطمئن باشید که رویکرد آقای پولیور همه چیز را از بین می برد، یک انتخابات برگزار کنید.”

من در واقع فکر نمی‌کنم این یک بازی باشد. فکر می‌کنم این یک بازی جدی است. من می‌خواهم مطمئن شوم که مراحلی وجود دارد، توصیه‌هایی دنبال می‌شوند که در واقع دموکراسی ما را تقویت می‌کنند. من می‌خواهم ببینم مردم به رأی دادن باور دارند. من می‌خواهم مردم را در رای‌دهی مطمئن ببینم و می‌خواهم اعتماد کانادایی‌ها را نسبت به آن بازگردانم.”

ارین اوتول در مجلس عوام
ارین اوتول، رهبر سابق محافظه‌کاران، روز سه‌شنبه در مجلس عوام گفت که مورد هدف چین قرار گرفته است. (شان کیلپاتریک / مطبوعات کانادا)

در مجلس عوام، ارین اوتول، رهبر سابق محافظه‌کار، به نمایندگان مجلس گفت که از سرویس‌های امنیتی کانادا گزارشی دریافت کرده است که در آن چهار روش مختلف چین برای هدف قرار دادن او توضیح داده شده است.

اوتول گفت که به دقت در نظر گرفته است که چگونه این اطلاعات را برای مجلس فاش می کند تا مطمئن شود که امنیت ملی را به خطر نمی اندازد یا منابع را فاش نمی کند.

او گفت که حزب کمونیست چین برای ایجاد و انتشار اطلاعات نادرست در مورد او، تأمین مالی افرادی که در تلاش برای بدنام کردن او بودند، برای بی اعتبار کردن عمومی او از طریق رسانه های اجتماعی چین و هدف قرار دادن او با کمپین سرکوب رأی دهندگان تلاش می کرد.

اوتول همچنین در مورد طرح NDP ارزیابی کرد و گفت که از تلاش‌ها برای اعمال فشار برای تحقیق عمومی حمایت می‌کند.

«به جای بازگرداندن ایمان به نهادها و روند دموکراتیک، تضاد منافع درک شده گزارشگر ویژه، … شرایط مرجع مبتنی بر نتیجه و گزارش نهایی پس از آن. [have] در واقع بی اعتمادی را عمیق تر کرد.”