سیاه چال ها و اژدها ها و اورک ها، اوه من! گیمرهای Manitoba برای 42th PrairieCon متحد می شوند

گیمرهای جنوب غربی منیتوبا آخر هفته را با کشتن اژدها، دوستی با اورک‌ها و ریختن توپ‌های آتشین سپری کرده‌اند – همه این‌ها در پی شکست دادن کابوس‌های Dungeons و Dragons هستند.

صدها نفر از علاقه‌مندان به بازی‌های تخته‌ای از روز جمعه برای چهل و دومین نسخه PrairieCon در مرکز کیستون در براندون، Man. حضور داشته‌اند. رئیس جمهور جیمز هود می گوید یکی از رویدادهای مهم این کنوانسیون که در دهه 1980 آغاز شد، مسابقات سیاه چال ها و اژدها آن بوده است.

هود گفت: «براندون تا جایی که کیفیت بازی‌هایی که در اینجا پیدا می‌کنیم بسیار بالاتر از سطح خود است. این چیزی بین یک بازی و یک تجربه تئاتر است. مردم به نوعی در حال مبارزه با کابوس های خود هستند و دیدن اینکه چه اتفاقی در حال رخ دادن است جالب است.

هود PrairieCon را به‌عنوان «جشنواره بازی‌ها» توصیف کرد که در آن افرادی که به هر شکلی از بازی‌های رومیزی علاقه دارند، می‌توانند در همه چیز از نقش‌آفرینی گرفته تا کارت‌ها و بازی‌های رومیزی شرکت کنند.

هود گفت که در این کنوانسیون سه روزه حداقل 220 بازی برگزار خواهد شد.

گروهی از مردان یک بازی رومیزی انجام می دهند.
از سمت چپ، اندرو تیچرو، استیو هاردر و الکساندر تزادو بازی Firefly the Game را بازی می کنند. (چلسی کمپ/سی بی سی)

مسابقات Dungeons and Dragons دارای 30 صندلی است که افراد می توانند در یک سفر نقش آفرینی طراحی شده توسط برندونیت نیک براون شرکت کنند.

Dungeons and Dragons یک بازی نقش‌آفرینی رومیزی است که در آن بازیکنان شخصیتی را اختراع می‌کنند و با گروهی چهار تا هفت نفره از دوستان خود با استفاده از تاس‌های تاس، شخصیتی را اختراع می‌کنند.

نمای پرنده ای از میزهای پر از افرادی که بازی های رومیزی انجام می دهند.
مهمانان در میان فروشندگان و میزهای بازی در Brandon’s PrairieCon به ماجراجویی می پردازند. (چلسی کمپ/سی بی سی)

هر میز Dungeons و Dragon در PrairieCon حول مجموعه ای از هیولاها و پازل های مختلف طراحی شده است. با کاوش در این قلمروهای مختلف، بازیکنان به آرامی متوجه می شوند که جهان و داستان چگونه به پایان می رسد، در حالی که با شگفتی های مختلف روبرو می شوند.

براون داستان را در ژانویه نوشت و ماه‌ها وقت صرف کرد تا کمپین را اصلاح کند و برای اولین بار در PrairieCon به عنوان استاد سیاه چال آماده شود.

هدف او گرد هم آوردن مردم در یک ماجراجویی حماسی و سرگرم کننده بود.

براون گفت: «این واقعاً فوق‌العاده است که همه افراد را دوباره کنار هم می‌بینم، و چهره‌های زیادی را می‌شناسم.»

من می‌خواهم از آنها الهام بگیرم که به خانه برگردند و … توانایی بازی، نقش‌آفرینی و مهارت‌های بداهه‌پردازی خود را بهبود بخشند.»

هود همچنین به عنوان یکی از استادان سیاه چال برای مسابقات خدمت کرد. او گفت بهترین سفرها سفرهایی است که مردم از فیلمنامه خارج می شوند و شروع به بداهه نوازی می کنند.

مردی به جعبه ای پر از قطعات بازی اژدها نقاشی شده تکیه می دهد.
نیک براون، استاد سیاه‌چال، مینیاتورهایی را برای مسابقات PrairieCon Dungeons and Dragons به نمایش می‌گذارد. (چلسی کمپ/سی بی سی)

هود با پوزخند گفت: “من یک نفر تصمیم گرفتم از چیزی که قابل بالا رفتن نیست، صعود کنم.” به همین دلیل، او توسط یک اژدها مورد حمله قرار می گیرد.

او می‌داند که اگر در اتاق سروصدا، لبخند بر چهره‌ها و خنده‌های زیاد، همراه با چند بحث خوش اخلاق، اربابان سیاه‌چال، کمپین موفقی را رهبری می‌کنند.

هود گفت PrairieCon یک راه سرگرم کننده برای ملاقات با افرادی است که اشتیاق مشترکی به بازی دارند. برخی از بازیکنان برای اولین بار است که جوانان در آن شرکت می کنند، در حالی که برخی دیگر از کهنه سربازان باتجربه هستند که از ابتدای راه اندازی آن در PrairieCon بوده اند.

Connor Wielgosz گفت PrairieCon فرصتی برای ملاقات و یادگیری با دیگر علاقه مندان به بازی است. او به همراه دیوید پلامریج Glass Jar Games را از وینیپگ ساخت.

یک زن یک چهره کوچک نقاشی می کند.
امبر سولومون یک شکل کوچک برای بازی های رومیزی نقاشی می کند. (چلسی کمپ/سی بی سی)

آنها اولین حضور خود را در PrairieCon انجام دادند با این امید که بتوانند شتاب بیشتری داشته باشند و در تابستان چند بازی دیگر ارائه دهند.

او گفت که آنها در یک کافه بازی های تخته ای با هم کار می کردند، جایی که بازی ها را آموزش می دادند، اما می خواستند دست خود را در اختراع، طراحی و ساخت خلاقیت های خود امتحان کنند.

گروهی از مردان بازی سیاه چال و اژدها را انجام می دهند.
جیمز هود، رئیس PrairieCon، به عنوان استاد سیاهچال در طی یک تورنمنت Dungeons and Dragons در مرکز کیستون در روز شنبه خدمت می کند. (چلسی کمپ/سی بی سی)

Wielgosz گفت: “یک چیز عالی در مورد ساخت بازی ها به صورت محلی این است که می توانید در واقع با افرادی که آنها را می سازند ملاقات کنید و می توانید بر آنچه آنها در آینده می سازند تأثیر بگذارید.”

ما واقعاً می‌توانیم با افرادی که عاشق بازی‌ها هستند، که ایده‌هایی دارند ارتباط برقرار کنیم و واقعاً می‌توانیم از آن رشد کنیم. و این فقط یک جامعه باورنکردنی است.»

PrairieCon 2023 عصر یکشنبه به پایان می رسد. وب سایت رویداد می گوید درها ساعت 8 صبح باز می شوند، در حالی که بازی در ساعت 9 صبح شروع می شود و تسهیلات در ساعت 6 بعد از ظهر بسته می شود.